savjeti

Postoji razgovor koji trebate voditi sa svima s kojima radite

Jedna, naizgled, jednostavna stvar može napraviti ogromnu razliku u odnosima sa zaposlenima, klijentima, investitorima, šefom ili bilo kim s kim surađujete. To je otvoreni dijalog, ili preciznije, razgovor "hajmo se uskladiti". 


Ukratko, riječ je o razgovoru u kojem se saznaje kako se vaš rad, projekt ili proizvod uklapa u ciljeve osobe s kojom surađujete – bez obzira je li riječ o šefu, kolegi ili klijentu.

Razgovor o usklađenosti je proces u kojem zajedno definirate kako se vaš rad uklapa u širu sliku i dogovarate se što znači uspjeh.

Hrvatski

Vođa, a ne vatrogasac: Prestanite nositi tvrtku na leđima

"Ako vaš tim ne može funkcionirati bez vas, nemate tim", napisao je David Finkel i svrstao se među poslovne savjetnike koji u dobroj timskoj organizaciji vide jedini put prema uspješnom poslovanju. 

 

To je surova istina s kojom se suočava većina vlasnika i lidera u tvrtkama. U pokušaju "pomoći"“, mnogi sabotiraju rast time što svakodnevno rješavaju tuđe zadatke i probleme.

"Umjesto razvoja svojih ljude, navikavate oslanjati se isključivo na vas i tako ih nosite na leđima“, poručio je Finkel vođama i onima koji upravljaju timovima.

Hrvatski

Lideri i konfliktna inteligencija

U svijetu koji je sve složeniji i zahtjevniji, konfliktna inteligencija postaje ključna kompetencija za uspjeh. Oni koji je savladaju ne samo što će preživjeti oluje nego i naučiti ploviti kroz njih... 

 

Posljednjih godina tvrtke iscrpljuju unutarnji i vanjski sukobi. Sukobi su prisutni u svim segmentima. Društvo je podijeljeno, prisutne su rasne, rodne i gospodarske nejednakosti. Rast autoritarizma, migracije, klimatske promjene i ratovi unose napetosti koje se prelijevaju i na radna mjesta. 

Hrvatski

Prestanite pitati "kad ćeš u mirovinu", počnite pitati "što je sljedeće"

Stariji zaposlenici ne donose samo godine staža. Oni donose institucionalno znanje, kulturološko pamćenje, emocionalnu inteligenciju i širu perspektivu koju može donijeti samo vrijeme.

 

Kad su pitali 83-godišnjeg Harrisona Forda planira li otići u mirovinu, bez razmišljanja je odgovorio: "Ne. To je jedna od stvari zbog kojih mi je gluma bila privlačna. Potrebni su i stari glumci koji igraju uloge starih ljudi." Ta rečenica govori više o uključivanju starijih osoba nego većina korporativnih priručnika.

Hrvatski

Koliki vam je proračun?

Koliko ste puta čuli ili izgovorili ovo pitanje? A koliko ste puta osjetili nelagodu kada vam ga postave? 

 

Pitanje o proračunu često se doživljava kao nepristojno ili isuviše izravno. Međutim, istina je potpuno drugačija – proračun nije tabu tema, nego osnovni alat bez kojega nema ozbiljnog planiranja ni uspješnog poslovanja. 

Hrvatski

Poslovni plan nije bauk nego vaša karta do uspjeha

Svaka uspješna poslovna priča počinje s dobrim planom. Bez obzira na to jeste li tek na početku poduzetničke avanture ili već imate izgrađen posao, poslovni plan (biznis plan) predstavlja temelj vašeg uspjeha. Ali što je zapravo poslovni plan i zašto je toliko važan? 

 

Poslovni plan je dokument koji opisuje vašu poslovnu ideju, ciljeve, strategije i financijske projekcije. To je karta koja vam pokazuje put od ideje do realizacije. On je mnogo više od običnog dokumenta. On je ogledalo vaših ambicija, vizije i sposobnosti prepoznati prilike na tržištu.

Hrvatski

Kada je manja plaća bolji izbor

Dobivate ponudu za posao. Uloga zvuči obećavajuće, tim djeluje sjajno, a iskustvo bi vam moglo otvoriti mnoga vrata. A onda vidite cifru. Plaća je niža nego što ste očekivali, možda čak i niža od one s kojom možete udobno živjeti. I sada ste suočeni s pitanjem koje je i osobno i praktično: vrijedi li ovaj posao ipak? 

 

Kao karijerni savjetnik, radila sam s mnogim profesionalcima koji su se našli upravo pred ovakvom odlukom. I evo istine: pravi potez nije uvijek crno-bijel. Sve se svodi na jasnoću, namjeru i sagledavanje šire slike.

Hrvatski

Što znaju „mozgovi“ uspješnih timova?

Zamislite kako vodite tim od osam ljudi. Sedmero se muči ispuniti rokove, teško dolaze do kvalitetnog proizvoda i s mukom uspijevaju obaviti posao na način koji ste tražili. 

 

A onda, u timu imate jednu osobu – onu koja uvijek briljira. Postavlja prava pitanja, priznaje pogreške, preuzima odgovornost i svaku prepreku pretvara u rezultat. Ako ste ikada poželjeli "klonirati" takvog člana tima, niste jedini.

Dobra je vijest kako se ne morate baviti kloniranjem. Možete razviti iste mentalne obrasce kod svakog člana tima.

Hrvatski