Velike hotelske kompanije Hilton, Hyatt i Wyndham ovog su tjedna smanjile svoje godišnje prognoze. Kao razlog navode izazovno makroekonomsko okruženje i slabljenje potražnje, uslijed zabrinutosti kako putnici odlažu putovanja kako se približava ljetna sezona.
Hyatt Hotels i Wyndham Hotels & Resorts snizili su svoje prognoze prihoda od smještaja za cijelu godinu za nekoliko postotnih poena.
Izvršni direktor Hyatta, Mark Hoplamazian, obavijestio je investitore kako su „kratkoročna očekivanja definitivno poremećena“, s obzirom kako su rezervacije pale "za visoke jednoznamenkaste postotke u odnosu na prošlu godinu tijekom proteklih nekoliko tjedana".
U očekivanju ostalih
Izvršni direktor Windhama, Geoff Ballotti, rekao je analitičarima s Wall Streeta kako "potrošački sentiment koji je proizašao iz makroekonomske neizvjesnosti" negativno utječe na sektor putovanja.
U utorak je Hilton također smanjio svoju prognozu rasta prihoda od smještaja za 2025. godinu na raspon od 0% do 2%. Prethodni cilj bio je od 2% do 3%.
Marriott i Choice Hotels objavit će svoje rezultate za prvi kvartal sledećeg tjedna.
Indeks američkih hotela Dow Jones pao je 14% u posljednja tri mjeseca.
Pad povjerenja potrošača
Povjerenje potrošača u ekonomiju u travnju je naglo opalo na razine iz vremena pandemije. To je dovelo do smanjenja potrošnje na stvari poput odmora. Podaci o potrošnji putem kreditnih kartica ukazuju kako je objava carina predsjednika Donalda Trampa bila prijelomna točka. Godišnji rast prodaje u američkom hotelskom sektoru pao je za oko 9%.
Ostaje pitanje hoće li povjerenje potrošača dodatno opasti prije vrhunca ljetne sezone. "Iako su sezonski obrasci bili prisutni, s rastom ukupne potrošnje od siječnja do ožujka, čini se kako se taj trend ne nastavlja u travnju, što može biti zabrinjavajući znak za hotelsku industriju, ali i širu potrošačku sliku“, rekao je Gunther za Forbes.
Zrakoplovne kompanije prve signalizirale problem
Gosti hotela u SAD potrošili su 747 milijardi dolara tijekom 2024. godine, prema podacima Američkog udruženja za hotele i ugostiteljstvo.
Velike američke zrakoplovne kompanije prve su signalizirale kako potražnja za putovanjima opada. Gotovo sve velike zrakoplovne kompanije – Delta, American, Southwest, Alaska i JetBlue – smanjile su svoje godišnje prognoze, dok je United ponudio dvije: jednu za slučaj recesije, i drugu ako se ekonomija stabilizira.
Izvor: Forbes Hrvatska
Obrada: Manager.ba
















