Za dionicu Mostar sjever – Mostar jug zanimanje iskazalo 15 poduzeća.
U petak je u organizaciji JP Autoceste FBiH održan Road Show na kojem su svim zainteresiranim konzultantima prezentirani projekti za dionice Ovčari – Tunel Prenj – Mostar sjever i Mostar sjever – Mostar jug.
Cilj događaja je upoznati sva zainteresirana poduzeća s tehničkim zahtjevima, rizicima, vremenskim i financijskim okvirima na projektima.
Ovaj događaj prvotno je bio zakazan za ožujak/mart 2020. godine, ali zbog pandemije korona virusa isti je otkazan.
Na Road Showu za Tunel Prenj sudjelovalo je 17 zainteresiranih poduzeća.
Tunel Prenj najveći i najzahtjevniji objekt na autocesti na koridoru 5C trebao bi se početi graditi u drugoj polovini naredne godine, a izgradnja tog tunela koji će biti jedan od tri najduža u Europi planirano je da traje 6 godina. BiznisInfo podsjeća da se ranije pisalo da će tunel, kojeg nazivaju “kralj među tunelima”, biti dug preko 10 kilometara.
JP Autoceste FBiH će za financiranje dionice Ovčari – Tunel Prenj – Mostar sjever koristiti sredstva iz zajma Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u visini od 97,2 milijuna eura i sredstva Europske investicijske banke (EIB), u istom iznosu.
Preostala sredstva za projekt, čiji ukupni procijenjeni trošak iznosi 249,6 milijuna eura, bit će osigurana iz grantova WBIF-a i vlastitih sredstava JP Autoceste FBiH.
Ukupni procijenjeni troškovi radova i konzultantskih usluga za novih 35 kilometara autoputa na tri dionice (Ovčari – Tunel Prenj, Tunel Prenj i Tunel Prenj – Mostar sjever) iznose 540 milijuna eura.
Za dionicu Mostar sjever – Mostar jug zanimanje iskazalo 15 poduzeća.
Na dionici Mostar sjever – Mostar jug, ukupni procijenjeni troškovi izgradnje i nadzora iznose 197,2 milijuna eura. Sredstva za ovu, 15 km dugu dionicu, osigurana su kod EBRD-a u visini od 60 milijuna eura i kod komercijalnih banaka u visini od 137,2 milijuna eura.