Tunel Prenj dio je dionice autoceste Ovčari – tunel Prenj – Mostar sjever i ključni je objekt za povezivanje Sarajeva s Mostarom, odnosno jače unutarnje povezivanje Bosne sa Hercegovinom
Novoizgrađeni tunel Ivan na koridoru 5C posjetili su jučer predsjednica Europske banke za obnovu i razvitak (EBRD) Odile Renaud-Basso, šef Izaslnastva EU u BiH Johann Sattler, direktor JP Autoputevi RS Nedeljko Ćorić i njihov domaćin direktor JP Autoceste FBiH Elmedin Voloder.
Ove godine počinje gradnja 110 km autoceste
"Ove godine počinje gradnja kompletnog sjevernog dijela Koridora 5C, ukupno 50 kilometara, a uz to još ugovaranje dvije dionice na jugu, 14,5 kilometara od Mostara jug do Bune. Ono što je u ovom trenutku najvažnije na Koridoru 5C je činjenica kako su za dva najkompleksnija projekta, tunel Prenj i Mostarska obilaznica, raspisani tenderi, a početak izgradnje planiran je sredinom ove godine. U ovoj godini u Federaciji BiH ćemo imati u izgradnji 110 kilometara autoceste", istaknuo je Voloder.
Tunel Prenj najduža je i najsloženija građevina na cijelom Koridoru 5C. Trebao bi biti dug 10,45 km i biti deveti najduži cestovni tunel u Europi i prvi tunel u Bosni i Hercegovini koji prelazi granicu od 6 km.
Voloder je naveo kako će autocesta od Sarajeva do Mostara uvelike skratiti putovanje. Trenutna duljina ceste M-17 od Mostara do Sarajeva je 113 km, a duljina autoceste će biti 82 km. Vrijeme putovanja će se skratiti s dosadašnjih dva sata na nešto manje od jednog sata vožnje.
"Tunel Prenj dio je dionice autoceste Ovčari – tunel Prenj – Mostar sjever i ključni je objekt za povezivanje Sarajeva s Mostarom, odnosno jače unutarnje povezivanje Bosne sa Hercegovinom, što je i strateški cilj, odnosno kompletiranje izgradnje cijelog koridora 5C kroz Federaciju BiH", naglasio je Voloder. Potvrdio je kako radovi na tunelu Prenj počinju sredinom ove godine i trajat će šest godina.
Tri prioriteta EBRD-a
Predsjednica EBRD-a Odile Renaud-Basso podsjetila je kako je ova banka, od početka rada u BiH, investirala 3 milijardne eura i kako će nastaviti pružati potporu Bosni i Hercegovini putem različitih projekata.
"EBRD realizira tri prioritea u BiH, a to su razvoj privatnog sektora, s obzirom da postoji zdrav privatni sektor sa malim i srednjim preduzećima, na drugom mjestu prioriteta su infrastrukturni projekti, kao što je autocesta na Koridoru 5c, dok je treći prioritet takozvana „zelena agenda“, odnosno zelena transformacija u procesu dekarbonizacije", naglasila je Basso.
"Imala sam priliku s predstavnicima vlasti u BiH razgovarati o zajedničkim prioritetima i planovima, tako da sam veoma zadovoljna pozitivnim koracima, koji se odvijaju u BiH u procesu pristupanja EU u smislu kandidatskog statusa", poručila je ona.
Sattler se nada završetku izgradnje do 2028. ili 2029. godine
Voditelj izaslanstva EU u BiH Johann Sattler zadovoljan je posjetom i viđenim na terenu, ali i razgovorima sa predstavnicima vlasti u BiH, kao i sa direktorima JP Autoceste FBiH Elmedinom Voloderom i JP Autoputevi RS Nedeljkom Ćorićem.
"Ovdje govorimo o projektu Koridora 5C, čiju izgradnju financiraju različite institucije, a govorimo o četiri milijarde ukupne investicije. Sva ta sredstva dolaze putem povoljnih kredita ili grantova i to je ono što ih čini vrlo privlačnim", ukazao je Sattler, izrazivši zahvalnost svim razinama vlasti u BiH, te direktorima i vrijednim radnicima oba javna poduzeća, koji sudjeluju u realizaciji projekta izgradnje autoceste na Koridoru 5C.
Sattler smatra kako će završetak izgradnje Koridora 5C u velikoj mjeri nabolje promijeniti život građana u BiH, od kojih čak 60% živi i radi duž ove autoceste, a poseban benefit osjetit će poslovni ljudi, koji surađuju s partnerima iz EU. Satler je izrazio nadu kako će svi uključeni u realizaciju ovog projekta dati sve od sebe da Koridor 5C u BiH bude završen do 2028. ili 2029. godine
Manager.ba