"Bili smo prestari za proizvodnju piva, premladi za proizvodnju rakije, pomalo grubi za vino i nestrpljivi za viski. Pa što nam je preostalo? Ostao je gin."
Skupina prijatelja iz Srbije, plus zanimljiva ideja – rezultat je najbolji gin u Beogradu. Željeli su predstaviti ih kratko i jasno, kao “"Zločin i kazan", kako se zove i njihov brend, jer oni su jedan tim, a ne samo skup pojedinaca.
Za BIZlife otkrili su kako su došli na ideju kao skupina prijatelja ući u proizvodnju gina, a ne nekog drugog pića.
"Gin je savršeno piće za one koji vole eksperimentirati. Zato i postoji toliko različitih ginova diljem svijeta, jer svatko može osmisliti nešto svoje pri kreiranju recepta. Gin je savršeno platno", rekli su "zločinci" kojima je "kazan" postao i posao i strast.
U timu koji proizvodi "božansko piće" ima ih negdje između košarkaške i nogometne ekipe, što, kako kažu, istovremeno doživljavaju i kao prokletstvo i kao blagoslov. Njihova okupljanja i druženja i dalje izgledaju isto, samo što je sada kreativnost uplela prste, a dugogodišnje prijateljstvo pomoglo njihovom biznisu postati čista ljubav.
"Imamo puno radne snage, ali i puno mišljenja (smijeh). Super je što smo svi isti, a opet različiti, pa izazove možemo sagledati iz raznih perspektiva. Dolazimo iz različitih industrija i profesija – od scenarista do DJ-eva, od marketinga do programiranja, od novinara do project managera, od pravnika do – nemamo pojma čime se Stefan bavi. Bili smo prijatelji koji su provodili puno vremena zajedno, pa smo odlučili to zajedničko vrijeme iskoristiti za nešto kreativno. Kad već sjedimo, pričamo ili gledamo nogomet – možemo usput i prati bačve, peći limun ili lijepiti etikete“, našalili su se i dodali kako su zbog biznisa postali nešto više od prijatelja, a manje od bračnog para:
"Definitivno je dobar način za bolje upoznavanje prijatelja – pokrenite posao s njima. Nemaju svi priliku vidjeti svoje prijatelje u poslovnom okruženju. Znamo kako mnogi ljudi imaju privatno i poslovno lice, a mi smo probili i taj zid. Možemo reći kako je naše prijateljstvo sada na nekoj novoj razini – nije se pokvarilo, nego je dobilo još jednu dimenziju“, kažu krivci za dobar gin.
Rade od devet do pet, pa pravac destilerija
Zanimljivo je, "zločinci" nemaju radni dan, samo "radnu noć". Mladići u tridesetima danju rade svoje osmosatne poslove, a navečer odlaze u destileriju gdje nastaje – magija. Kada vam nešto postane strast, ništa vas ne može zaustaviti.
"Svi imamo dnevne poslove, a destilerija je naš noćni posao. Što je možda i prikladno za alkoholno piće. Kad završimo radni dan, dolazimo u našu destileriju i bacamo se na našu strast – gin. Uvijek postoji popis obaveza, znamo tko što zna raditi, a neke stvari znamo svi. Svi znamo proizvesti gin – od borovice do boce. Neki su se specijalizirali za skladište, financije, dizajn, marketing, prodaju ili birokraciju. Sve se to nekako samo od sebe posložilo.“
Pitali smo ih koje je njihovo "oružje" za razlikovanje od ostalih proizvođača gina i otkrili kako je ime brenda nastalo puno prije samog pokretanja biznisa. Sve se dogodilo u jednom trenutku koji je, čini se, promijenio njihove živote. Uz smijeh su nam objasnili kako su na poseban način zaštitili ime brenda.
"Ime smo smislili prije nego što smo išta napravili! Odlučili smo pokušati proizvesti gin i pričali smo o tome neko vrijeme, a na jednoj od proslava jedan od nas je rekao – ZLOČIN I KAZAN. Svi smo odmah reagirali i to je bilo to. Nema rasprave, nema diskusije. Jedan trenutak i gotovo. Naravno, odmah smo mu platili 50 dinara za to ime, pred svjedocima – ako se negdje putem posvađamo, da ne pokrene tužbu za autorska prava (smijeh).“
Kako su u posao ušli bez ikakvog znanja o proizvodnji alkoholnih pića, našalili su se kako je destilacija izgledala "ako ne eksplodiraš tijekom pečenja zbog jačine alkohola – imaš gin“. Uz mnoštvo ideja i začina, ipak je nastala fuzija okusa u boci.
"Pozivamo sve zainteresirane javiti nam se i zakazati obilazak destilerije. Lijepo ćemo vas ugostiti i sve vam pokazati uz čašicu gina. Ukratko, puno alkohola miješa se s puno začina, voća, biljaka, čajeva… Nakon toga se peče ili kuha (ovisno koga pitate) u našem prelijepom kazanu, pa malo odstoji i nastane naš divni gin. Ali ta je priča još bolja kad stojite u proizvodnji dok vam je mi pričamo.“
Gin mora naći posao za stalno
Kako ih ima koliko i igrača u košarkaškoj ekipi, odlučili su ne izgubiti utakmicu na tržištu – stvorili su svoje tržište. Iako im proizvodnja gina nije stalni posao, nadaju se kako će sam gin naći "stalni posao" i osvojiti srca svih koji ga kušaju.
"Mi nismo industrijski gin – već ručno rađeni craft gin. Vrlo kvalitetan, vrlo ukusan. Naš jedini cilj je neka nas proba što više ljudi, jer vjerujemo kako tada, lagano, dobivamo tržišnu utakmicu. Trudimo se biti prisutni u što više lokala, na što više događanja i pozvati ljude naručiti naše proizvode online ili doći do Metohijske 24 u destileriju i isprobati ih. Redovito stvaramo nove okuse i trudimo se osmisliti inovacije. Tako održavamo odnos s kupcima i ostajemo zanimljivi i relevantni. Gin je u uzlaznoj putanji – sve ga više ljudi konzumira i vjerujemo kako će craft gin pronaći svoje stalno mjesto.“
Podrška kao najveća motivacija
Njihov gin očito ostaje u srcima onih koji ga probaju, a pozitivni dojmovi publike daju im dodatnu motivaciju nastaviti graditi posao. Od ideje nisu odustali, a inspiracije i podrške nikad nije manjkalo.
"Ništa se ne može usporediti s onim osjećajem kada čujemo dojmove ljudi nakon što probaju naš gin. To je najveća motivacija. Prvo su to bili naši prijatelji, a sada su to naši kupci. Zapravo, mi ih ne zovemo kupci, već publika – jer s publikom moraš graditi odnos. I koncert i novi album i intervju. Naš gin je naša rock zvijezda, a publika ga je nagradila – zato joj mora ostati vjeran“, rekli su iz brenda Zločin i kazan i poručili svima koji imaju ideju za posao, ali im nedostaje hrabrosti:
"Odluku donesite dok pijuckate (smijeh). Tako smo mi. I što nam fali? Šalimo se – treba imati hrabrosti. Nedavno nas je posjetio dečko koji ima sličnu ideju, i dok smo mu pričali sve kroz što smo prošli, rekao je samo – UH! Ne treba se fokusirati na prepreke, već na cilj. Svaki posao ima svoje probleme i izazove. Ali vaš posao je prije svega – VAŠ. Kao što je naš – posao grupe prijatelja koji vole praviti i piti GIN. To ga čini jedinstvenim. I onda ti problemi ne izgledaju strašno kad radiš ono što voliš. To je naša strast. Imamo to – i imamo jedni druge. Još jedan gin-tonik i što više treba?"
Izvor: Bizlife
Prilagodba: Manager.ba