U ljeto iduće godine svijet će stati na 30 dana. Svjetsko prvenstvo nije samo nogometni turnir. To je globalni fenomen, veliki događaj koji privlači pažnju više od pet milijardi ljudi diljem svijeta.
Tek drugi put u 95-godišnjoj povijesti, najgledaniji nogometni događaj i najtraženiji trofej održat će se na tlu SAD-a.
Sustav prodaje ulaznica
Od 11. lipnja do 19. srpnja 2026. SAD, Kanada i Meksiko bit će domaćini 45 drugih zemalja u proširenom formatu od 104 utakmice u 16 gradova domaćina – od kojih je 11 u SAD-u.
Očekuje se kako će Svjetsko prvenstvo u nogometu 2026. biti najgledaniji sportski događaj u svijetu, s projekcijama od više od pet milijardi gledatelja tijekom cijelog turnira. Što se tiče ostalih zemalja, sasvim sigurno se može prognozirati kako će lipanj iduće godine oboriti sve rekorde u potrošnji.
Fifa predviđa generiranje približno 11 milijardi dolara prihoda za ciklus 2023.-2026., prvenstveno potaknuto proširenim formatom Svjetskog prvenstva.
Fifin sustav prodaje ulaznica za SP 2026. nudi neviđene uvide u predviđanje potražnje na globalnoj razini. S gotovo dva milijuna prodanih ulaznica do prosinca 2025. i dinamičkim prilagodbama cijena primijenjenim tijekom cijelog procesa, organizacija pokazuje kako signali potražnje u stvarnom vremenu mogu utjecati na odluke o zalihama. Izvlačenje slučajnim odabirom, koje se održava od 11. prosinca 2025. do 13. siječnja 2026., služi kao masovno A/B okruženje za testiranje gdje aplikacije za određene utakmice otkrivaju precizne preferencije potrošača u 16 sjevernoameričkih gradova.
Fifa predviđa generiranje približno 11 milijardi dolara prihoda za ciklus 2023.-2026., prvenstveno potaknuto proširenim formatom Svjetskog prvenstva i povećanim komercijalnim prilikama. Predviđa se kako će kombinirani ekonomski utjecaj na SAD, Kanadu i Meksiko doseći 40,9 milijardi dolara bruto domaćeg proizvoda (BDP), s procijenjenim stvaranjem gotovo 824 tisuće radnih mjesta s punim radnim vremenom (FTE) diljem svijeta.
Očekuje se porast prihoda od turizma i ugostiteljstva. Gradovi domaćini pripremaju se za značajan priljev međunarodnih posjetitelja, što dovodi do povećane potražnje u sektorima kao što su ugostiteljstvo, prijevoz i maloprodaja. Na primjer, Houston očekuje između 160 tisuća i 200 tisuća posjetitelja, s procijenjenim ekonomskim utjecajem u rasponu od 450 do 600 milijuna dolara.
Nekoliko značajnih novosti
Nije to samo priča o sportu. To je monumentalni ekonomski događaj koji će preoblikovati industrije i stvoriti neviđene prilike u raznim sektorima.
Izdvaja se nekoliko strateških poslovnih odrednica vezanih za Svjetsko prvenstvo, koje će biti novost kad su globalna sportska događanja u pitanju…
Umjetna inteligencija i automatizacija: Očekujte kako će alati poput ChatGPT-a, Runwaya i ElevenLabsa igrati ogromnu ulogu. Brendovi će koristiti umjetnu inteligenciju za stvaranje lokaliziranih kampanja u stvarnom vremenu na više jezika, segmentiranje obožavatelja i automatizaciju angažmana.
Marketing: Svjetsko prvenstvo daje brendovima dopuštenje iskoristiti nacionalni identitet, zajednicu i emocije. Ne trebate potrošiti milijun dolara na oglašavanje – samo se trebate pojaviti u kontekstu, s pravom porukom, u pravom trenutku.
Mala poduzeća: Kafići, trgovine, fitness treneri i jezični treneri mogu se povezati s tim trenutkom. Kampanje vjernosti vezane uz pobjede timova, proizvodi s temom zemlje i događaje inspirirani SP-om mogu stvoriti ogroman utjecaj na lokalnoj razini.
Kreatori, treneri i edukatori: Bez obzira na to prenosite li lekcije o vodstvu od kapetana timova ili dizajnirate tematski kurikulum oko Svjetskog prvenstva, trenutak je stvoren za kreativne umove. Razmislite o video serijama, radionicama, brendiranim predlošcima i edukativnim igrama.
Naredno svjetsko prvenstvo označit će i početak trogodišnjeg razdoblja u kojem će Amerika još i više nego danas dominirati globalnim sportom. Sjeverna Amerika će biti domaćin Svjetskog prvenstva u nogometu 2026. i Ljetnih olimpijskih igara 2028. koje će se održati u Los Angelesu. Iako će ta dva događaja zasigurno potaknuti nacionalni ponos, bit će i katalizatori gospodarskog rasta i inovacija jer Američka udruga za putovanja očekuje kako će utjecaj oba događaja nadmašiti 100 milijardi dolara na nacionalnoj razini. Sjevernoamerički poduzetnici u iduće tri godine mogu se više usredotočiti na nogomet i 36 sportova Olimpijskih igara. Mogu se usredotočiti na proširenje poslovanja.
Super Bowl kao putokaz
Gradovi se općenito nadmeću na sportskim događajima za priznanje i ono što oni donose njihovim gospodarstvima. Na primjer, Poslovni fakultet E. J. Ourso Sveučilišta LSU objavio je izvješće u kojem se navodi kako je Super Bowl LIX, održan ove godine u New Orleansu, generirao 1,25 milijardi dolara ukupnog gospodarskog učinka za Louisianu i stvorio gotovo 10 tisuća novih radnih mjesta. Ekonomska korist Super Bowla proteže se i izvan država koje su domaćini. Američka gospodarska komora predviđa kako je u metropolitanskom području New Yorka i New Jerseyja potrošeno milijardu dolara hranu, piće, odjeću i ukrase. Čak se i za Enid u Oklahomi, koji ima nešto više od 51 tisuću stanovnika, očekivalo kako će potrošiti 3,4 milijuna dolara.
Istina, Super Bowl je najgledaniji događaj u Sjedinjenim Državama, a prošlogodišnja utakmica privukla je otprilike 200 milijuna gledatelja diljem svijeta. To je zapanjujuća brojka, ali manja od 1,4 milijarde ljudi diljem svijeta koji su gledali finale Svjetskog prvenstva 2022. između Argentine i Francuske.
Svjetsko prvenstvo u nogometu 2026. održat će se od 11. lipnja do 19. srpnja u 16 sjevernoameričkih gradova (11 u Sjedinjenim Državama, tri u Meksiku i dva u Kanadi). Ovo će ujedno biti prvo Svjetsko prvenstvo s 48 momčadi, prošireno s 32, a ukupan broj odigranih utakmica povećat će se sa 64 na 104. Osim toga, mnogi drugi gradovi i službeno će biti određeni kao timski bazni kampovi i ugostit će svaku od 48 momčadi.
Reći kako će ovo pružiti prilike za mala poduzeća je blago rečeno. Gradovi domaćini, uključujući Kansas City, Los Angeles, Miami i Seattle, postavili online centre za ugovaranje s tvrtkama. Za one koji posluju u gradovima domaćinima ili blizu njih, poslovne prilike su široke i uključuju ugostiteljstvo, obilaske, robu, logistiku, sigurnost i angažman navijača. No, kao i kod Super Bowla, tvrtke stotinama kilometara udaljene od gradova domaćina i dalje mogu održavati događaje vezane za Svjetsko prvenstvo koji su usmjereni na navijačke baze u njihovim zajednicama.
Za tvrtke s profesionalnim ili sveučilišnim sportovima u svojoj zajednici, postoji vjerojatnost kako već imaju infrastrukturu za njihovo iskorištavanje. Ako je tako, Svjetsko prvenstvo predstavlja priliku za proširenje tog rada. U svakom slučaju, pripremit će ih za Ljetne olimpijske igre 2028. kada Los Angeles postaje prvi američki grad koji će treći put biti domaćin igara, a očekuje se dolazak stotina tisuća posjetitelja iz više od 200 zemalja.
Poslovni dnevnik | Manager.ba












