EMINA MUMBAŠIĆ
UNIVERSITY HOTEL DORRAH: Prvi studentski hotel za pripadnice nježnijeg spola
Manager.ba BiH 09 svibnja, 2018

Gošća Kluba menadžera je Emina Mumbašić, direktorica University hotela Dorrah u Tuzli. 

U sklopu projekta Klub menadžera predstavljamo vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više.

Emina Mumbašić je 29-godišnja diplomirana ekonomistica koja djeluje i radi na području grada Tuzle. Direktorica je University hotela Dorrah i jedna je od žena sa kojima nema praznog hoda. Od svoje 18-te godine zarađuje vlastiti novac, a sa nepunih 26 godina zaposlena je na poziciji direktorice University hotela Dorrah. Emina je tip žene koji svijet želi posmatrati kroz ružičaste naočale. Vjeruje i radi na tome da treba govoriti i činiti isključivo pozitivne stvari te djelovati u skladu sa pozitivnim ljudskim vrijednostima, bez obzira na izazove sa kojima se susrećemo i smatra da se jedino iskrenim i lijepim namjerama može napraviti napredak u bilo kojoj sferi života. 

Koji izazovi stoje pred Vama, obzirom da ste rukovodeća osoba jedne relativno mlade, ali uspješne kompanije?

Najveći izazovi mene kao menadžera su ostvarivanje ciljeva koje sam postavila na početku našeg rada, a to su: kreiranje okruženja koje konstantno motiviše, koje ima pozitivan uticaj na okolinu i jačanje žene u društvu. Obzirom da se moj posao veže za jako osjetljivu skupinu društva, mlade osobe i to pripadnice nježnijeg pola, nije moguće da se ne unese emocija, ne osluškuju potrebe i daje neophodna podrška za razvoj u profesionalnom i ličnom smislu. Obzirom da se svi suočavamo sa činjenicom sve veće demotivacije mladih osoba i sistema vrijednosti koji nije na zavidnom nivou, od samog početka, zadala sam sebi cilj da se stanje mora promijeniti. To nije nimalo lako, ali smatram da ako uspijemo uticati na jednu mladu osobu, u ovom slučaju ženu, uticati ćemo sigurno na još tri njene prijateljice i širiti krug. Pored finansijske odgovornosti i ostvarivanja zadanih finansijskih ciljeva i kvalitete usluge koju pružamo, kako kroz studentski tako i hotelski smještaj, motivacija tima je također jedan od većih izazova sa kojim se suočavam, obzirom da radim u uslužnoj djelatnosti i svjesna sam da 80%  kvalitete naše usluge leži u osoblju. 

Smatrate li da je velika razlika između upravljanja studentskim hotelom i upravljanja kompanijom orijentiranom ka nekom drugom segmentu poslovanja?

Generalno, bilo koji posao da obavljate, ukoliko ste savjesna osoba, imate odgovornost prema istom, pa tako i u upravljanju različitim vrstama poslovanja. Jedina je razlika u tome što neke kompanije imaju veći obim poslovanja, a neke manji. Smatram da je najbitnije od svega imati dobar tim ljudi koji obavlja svoj posao u skladu sa poslovnim kodeksima i pravilima kompanije, a upravljanje takvim timom ne predstavlja poteškoću. 

Šta je doprinijelo uspjehu Studentskog hotela "Dorrah"? Koji su to poslovni koraci koje planirate realizirati u budućnosti?

Uspjehu naše kompanije doprinijeli su iskrena namjera, velika želja i san koji je utemeljen od početka kod svih uposlenika. Dorrah smo svi prihvatili kao svoje „dijete'' koje želimo da izraste u snažnu, dobru i kvalitetnu osobu. Često sam se susretala sa komentarima osoba koje prvi put posjete naš hotel, da se osjeti neka posebna, drugačija energija i to je zaista tako. Tu energiju prije svega nose naše studentice, korisnice naših usluga, koje su nam svakodnevna inspiracija za još bolje rezultate, a nakon toga naši uposlenici. U bliskoj budućnosti planiramo gradnju još jedne ustanove ovog tipa na području Bosne i Hercegovine, uvođenje noviteta i svega onoga što je ženi potrebno na jednom mjestu, u našem već postojećem hotelu i naravno, mnogo projekata koji se odnose isključivo na studente.

Koja je Vaša tajna uspješnog liderstva i koje osobine, po Vašem mišljenju, treba imati dobar menadžer?

Po mom mišljenju, menadžer je osoba koja ima vještinu i sposobnost da mirno podnese i odgovori na sve poslovne izazove i da ne odstupa od pravih ljudskih vrijednosti, kako u poslovanju tako i u ophođenju sa uposlenicima, poslovnim partnerima i okolinom. Tajna mog uspješnog liderstva leži u jednostavnosti, činjenici da smo svi jednaki te da je jako bitno da gledamo u istom smjeru  i da jačanjem nas samih, jačamo i poslovanje naše kompanije. 

Kada kompaniju vodi snažan menadžer sa jasno zacrtanim ciljem i vizijom, takvoj kompaniji je uspjeh neminovan. Motivisan tim, posebna energija i zadovoljstvo klijenata čine ovaj Univerzitetski hotel jedinstvenim na tržištu. Ova cjelina je ključni pokretač izgradnje dobrog i prepoznatljivog brenda, što Dorrah zasigurno jeste.