Najprodavanija domaća prirodna izvorska voda na tržištu Bosne i Hercegovine i najbrže rastući brend u svojoj oblasti, Leda Voda, za svoju kvalitetu dobila je brojna priznanja u zemlji i u inozemstvu.
Iza uspjeha brenda Leda voda stoji strategija i trud zaposlenih tvrtke Lukas TP Nakić d.o.o. iz Širokg Brijega, koji je preuzeo ovaj brend izvorske vode 2014. godine.
Prema riječima Daria Mandića, direktora Leda d.o.o. Široki Brijeg, brend Leda voda postoji od 2007. godine i prva je priznata prirodna izvorska voda u Bosni i Hercegovini od strane Agencije za sigurnost hrane.
Lukas TP Nakić jedan je od najvećih uvoznika i distributera u BiH za široki raspon namirnica i proizvoda za domaćinstvo. Zbog čega ste se odlučili na akviziciju brenda Leda vode?
Nakon godina poslovanja u veleprodaji i distribuciji, odlučili smo proširiti svoj portfolio i u proizvodnji. Spletom okolnosti ukazala nam se prilika za akvizicijom Leda vode, koju smo u konačnici 2014. godine i realizirali. Ona je u našem gradu i našem okruženju, što nam je bilo od izuzetne važnosti u tom trenutku. Tako, zahvaljujući našoj akviziciji, procvat Leda vode počinje od 2014. godine.
Leda voda je za vrhunsku kvalitetu dobila brojna priznanja. Po čemu je posebna?
“Voda Leda je izuzetne kvalitete, o čemu svjedoče i mnogobrojne analize odgovarajućih instituta. Po svojim karakteristikama spada u sam vrh kvalitete izvorskih voda i prepuna je minerala i bioloških svojstava. Prva je priznata prirodna izvorska voda od strane Agencije za sigurnost hrane Bosne i Hercegovine. Krajem 2018. godine Leda dobiva i priznanje od Ministarstva poljoprivrede Republike Hrvatske i nakon toga 2019. imamo ulazak Leda vode na Hrvatsko tržište.
Posebno nam je drago priznanje iz prošle godine s najprestižnijeg natjecanja Monde Selection – Međunarodnog instituta za kvalitetu – prirodna izvorska voda Leda osvojila je najviše svjetsko priznanje za kvalitetu proizvoda Grand Gold Quality Award.
Ovo je jedini izvor za kojega se može ustvrditi kako doista nastaje prirodnim padom voda s gorskih vrhova, čak i s preko dvije tisuće metara visine. Na tom putu do bočice, Leda je iz srca planina i masiva Hercegovine pokupila sve vrijedne minerale i mineralne sastojke.
Zato u procesu punjenja voda Leda nije tretirana, ništa joj se ne oduzima niti dodaje, ostaje autentična, čista, bistra i hladna sa stalnom temperaturom izvorišta od 8 °C.“
Koliki su kapaciteti punionice i koja su ciljna tržišta brenda?
"Trenutni kapaciteti su zadovoljavajući, a od 2014. godine idemo sa stalnim ulaganjima u postrojenja i opremu i iz godine u godinu bilježimo konstantno povećanje kapaciteta proizvodnje.
Osim tržišta Bosne i Hercegovine, važna su nam i tržišta susjednih zemalja: Hrvatske, Srbije i Crne Gore.“
Možete li reći nešto o opremljenosti punionice?
"Punionica Leda vode kupljena je vlastitim sredstvima i opremljena visoko moderniziranom linijom za punjenje prirodne izvorske vode, mineralne vode i bezalkoholnih pića. Postrojenje je projektirano i instalirano prema svjetskim standardima i normama, a oprema koju poduzeće koristi potječe od renomiranih svjetskih proizvođača.
Unutar samog pogona nalazi se laboratorij u kojem se obavlja svakodnevna mikrobiološka i fizička kontrola gotovog proizvoda kao i svakodnevno praćenje izvora vode."
Lukas TP Nakić rangiran je među brzorastućim kompanijama u BiH, posebno kad je u pitanju tržište voda. Koji faktori su, prema Vašem mišljenju, doprinijeli brzom rastu Vaše kompanije?
"Kako bi bilježili rast trebate konstantno biti predani poslu i ulagati značajna sredstva u modernizaciju proizvodnih pogona, marketinške aktivnosti i ljudske resurse.“
Možete li dati ocjenu poslovanju u 2023. godini?
"Premašili smo sve planove vezane za 2023. godinu i imali rekordne prihode kao i rekordnu dobit. Rekordan rast zabilježili smo i u prodaji vode i prodaji svih ostalih brendova koje zastupa naša grupa. Naš konzervirani program Trend je lider u Bosni i Hercegovini u kategoriji konzerviranih riba i konzervirano voće i povrće.“
Na koje ostvarene poslovne uspjehe ili realizirane projekte i investicije u 2023. godini ste kao kompanija najviše ponosni?
"Ciljeve smo ostvarili, a najviše smo ponosni što smo u 2023. imali akviziciju Tilea iz Kiseljaka, proizvodnju gazirane prirodne mineralne vode i gaziranih bezalkoholnih pića s okusima.
Također smo ponosni na izvoz, jer prema podacima Uprave za neizravno oporezivanje u Bosni i Hercegovini u 2023. godini drugi smo najveći izvoznik prirodne izvorske vodež, što je za ovako kratak period za nas veliki uspjeh.“
Koji su Vaši najvaćniji planovi za 2024. godinu i planirate li nova zapošljavanja?
"U 2024. obilježavamo 35 godina odkad je Lukas TP Nakić registrirana i planiramo nastaviti stalni trend rasta u cijeloj našoj grupaciji i naravno zaposliti još novog kadra. Kao što smo spomenuli akvizicijom Tilea Kiseljak idemo u modernizaciju i širenje proizvodnje. Krajem 2023. smo ušli na tržište Crne Gore s brendovima, Leda, Tilea i Trend, a cilj nam je u 2024. godini proširiti udio na tržištu Crne Gore i Hrvatske u kojoj imamo konstantan rast od ulaska na njeno tržište. Najvažniji cilj nam je ostati najprodavanija domaća prirodna izvorska voda na tržištu Bosne i Hercegovine.“
Manager.ba je medijski pokrivitelj projekta Poslovnih novina 100 najbrže rastućih tvrtki u BiH.