DIGITALIZACIJA
Mastercard studija pokazuje da je naredna digitalna granica konverzacijska trgovina
Manager.ba/Poslovne novine Svijet 04 lipnja, 2018

Kompanija Mastercard predstavila je danas rezultate istraživanja o mogućnostima i izazovima konverzacijske kupovine. U izvještaju „Ima li nekoga tamo? Davanje glasa konverzacijskoj kupovini“, Mastercard otkriva da potrošači iznad svega vrednuju praktičnost, a ispunjavanje njihovih očekivanja je ključno za masovno usvajanje konverzacijske trgovine.

Kada govorimo o konverzacijskoj trgovini, potrošači imaju kontakt sa ljudima, četbotovima ili kombinacijom ove dvije opcije kako bi dobili personaliziranu uslugu. Kompanije koriste četbotove da pošalju potvrde o porudžbini, slanju i obavještenja o isporuci i rješavaju problema u korisničkom servisu.

Kako glas postaje dominantno sredstvo interakcije unutar ove nove digitalne zone trgovine, očekuje se da će konverzacijska trgovina nastaviti da se razvija dalje.

Istraživanje koje je za Mastercard provela agencija Future Agenda, pokazuje da je 87 posto američkih potrošača upoznato sa glasovnim i tekstualnim agentima, a 66 posto ih je koristilo u prošlosti. U EU, petina potrošača je već kupovala pomoću glasovnih ili tekstualnih agenata (21 posto je kupovalo, 16 posto je obavilo neko plaćanje, a sedam posto je koristilo ove agente u okviru bankarskih usluga).

Međutim, studija također otkriva da usprkos činjenici da na tržištu već postoje govorni asistenti i pametni govornici, glasovna i komunikacijska trgovina još nije dostigla svoj puni potencijal. Mnogi potrošači su nepovjerljivi u pogledu opće sigurnosti glasa, posebno kada je riječ o elektronskoj trgovini. Nedostatak vidljivih sigurnosnih faktora prvi je razlog zbog kojeg potrošači odustaju od transakcija u e-trgovini, pokazala je nedavna studija. Konsultantska firma OC&C procjenjuje da će vrijednost transakcija obavljenih preko konverzacijske trgovine iznositi 40 milijardi dolara do 2022. godine (u isto vrijeme će potrošnja preko konverzacijske trgovine u Ujedinjenom kraljevstvu iznositi pet milijardi dolara), što predstavlja šest posto i tri posto ukupne potrošnje na internetu.

Kako bi se maksimalno iskoristila prilika za povećanje povjerenja u konverzacijsku trgovinu, uspostavljanje većeg stepena povjerenja, praktičnosti i jednostavnosti korištenja, biti će od ključne važnosti za šire usvajanje ovog rješenja. Partnerstva su također važna, jer šire okruženje za plaćanja može da unaprijedi ili da uništi cijelu platformu. Kompanija i trgovci moraju da surađuju na integraciji novih proizvoda i usluga, a koji su zasnovani na sigurnim tehnologijama, kako bi se stvorilo okruženje u kojem će rasti povjerenje u korištenje glasa kao kanala za kupovinu.

”Brzi rast i inovacije u govornim tehnologijama imaju stvarni potencijal da na bolje promjene način života i poslovanja. Glas nudi jedinstvenu priliku firmama da isporuče brža, lakša i praktična iskustva, ali se takva tehnologija mora odgovorno skalirati. Uloga glasovne tehnologije je da pokrene sigurno i pouzdano iskustvo koje korisnicima pruža opipljivu korist”, komentirala je studiju En Kerns, potpredsjednica kompanije Mastercard.

Video
PREDRAG ČOVIĆ, PREMIJER ZHŽ
Vratite se ovdje
Berislav Marszalek, Entrio
Imamo ljude koji strastveno rade...
februar 2024
ASA Bolnica Sarajevo