EU razvija vlastiti odgovor na Visu i Mastercard?
urednik sri, 04/09/2025 - 11:47Christine Lagarde pozvala je na izgradnju europske platne alternative kako bi se smanjila ovisnost o Visu i Mastercardu.
Christine Lagarde pozvala je na izgradnju europske platne alternative kako bi se smanjila ovisnost o Visu i Mastercardu.
Prema podacima Centralne banke Bosne i Hercegovine, u našoj je zemlji krajem 2022. godine bilo 2.333.131 aktivnih kartica, za razliku od 2021. godine kada ih je u upotrebi bilo 2.218.929.
I dalje je vodeći kartični brend na tržištu Mastercard sa 1.541.267 kartica u upotrebi i 66,0 posto tržišnog udjela. Slijedi ga Visa sa 773.691 kartica i 33.16% udjela na tržištu.
Svi koji drže bitcoin, u nadi da ona tek pronalazi svoje nove neslućene visine, ranije ovog tjedna dobili su vjetar u leđa nakon što je Tesla objavila da su u siječnju uložili 1,5 milijardi dolara u tu kriptovalutu.
To je samo po sebi bilo dovoljno da bitcoin odleti na novi rekord od preko 48.000 dolara, a čini se kako bi to mogao biti samo početak.
Iz MasterCarda su u srijedu najavili integraciju kriptovaluta u svoju mrežu kasnije ove godine.
Kompanija "MasterCard" priopćila je da će poslije više od pola stoljeća ukloniti svoje ime sa loga, ali će ostati crveni i žuti krug.
Tako se “MasterCard” pridružuje nekolicini brendova poput "Nikea" i "Applea" koji se u većini marketinškog materijala oslanjaju na sliku a ne na ime, prenosi AP.
"MasterCard”, kako se dodaje, nastoji se posljednjih godina pozicionirati kao "tehnološka kompanija u industriji globalnog plaćanja".
Kompanija Mastercard predstavila je savjete za putovanja koji mogu da pomognu putnicima da na svakom koraku svojih putovanja uživaju u sigurnosti i praktičnosti koju donose elektronska plaćanja, počevši od planiranja i rezervacije smještaja pa sve do boravka na odabranoj destinaciji.
Kada putuju u inostranstvo, ljudi se u sve većoj mjeri oslanjaju na pogodnosti elektronskih plaćanja i gledaju na njih kao na sastavni dio odmora.
Kompanija Mastercard predstavila je danas rezultate istraživanja o mogućnostima i izazovima konverzacijske kupovine. U izvještaju „Ima li nekoga tamo? Davanje glasa konverzacijskoj kupovini“, Mastercard otkriva da potrošači iznad svega vrednuju praktičnost, a ispunjavanje njihovih očekivanja je ključno za masovno usvajanje konverzacijske trgovine.
Smanjenje gotovinskih plaćanja potrošača u Bosni i Hercegovini za samo 10 odsto moglo bi dovesti, kroz smanjenje nivoa sive ekonomije, do povećanja državnih prihoda za 113 miliona KM, navodi Jelena Ristić, direktor za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji “MasterCard”.
Iako je Visa još uvijek tržišni lider na kartičarskom tržištu Bosne i Hercegovine, Mastercard koji je do prije nekoliko godina značajno zaostajao, sasvim joj se primakao po tržišnom udjelu i prijeti da preuzme primat, pokazuje analiza Indikator.ba Plus.
Visa i Mastercad apsolutno su najzastupljeniji brendovi kartica na kartičarskom tržištu Bosne i Hercegovine.
Od ukupno 2.005.213 kartica, koliko je na tržištu BiH bilo na kraju 2017. godine, 49,9 posto ih pripada brendu Visa, a 49,0 posto brendu Mastercard.