KONZUM NA PRVOM MJESTU
Ljestvica top 10 trgovačkih lanaca u hrvatskoj maloprodaji 
Manager Regija 10 svibnja, 2024


Ljestvicu top 10 trgovačkih lanaca u hrvatskoj maloprodaji i dalje vodi Konzum, na drugom je mjestu Lidl, a Spar je izbio na treću poziciju, proizlazi iz podataka o ostvarenom prihodu u 2023. godini objavljenima na Fininom servisu.  


Što se tiče neto dobiti, prvak te ljestvice je Lidl, a druge su Plodine.

Konzum je dosegao prihod od 1,88 milijardi eura (rast od 17,6 posto) uz neto dobit od 18,4 milijuna eura (rast od 4,2 posto), dok je Lidlov prihod bio 1,19 milijardi eura (rast od 11,4 posto) i neto dobit od čak 56,6 milijuna eura (rast od 9 posto). Na trećem mjestu po prihodima je Spar uz ukupni prihod od 988 milijuna eura, što je povećanje od 20 posto, a dobit je iznosila 789 tisuća eura.

Prihod Plodina u vlasništvu Mile Ćurkovića, koje su u 2023. godini po ostvarenom prihodu skliznule s treće na četvrtu poziciju, bio je 889,9 milijuna eura (rast od 12,6 posto), ali je dobit bila impresivnih 52,2 milijuna eura (rast od 59 posto). Iza njih je Kaufland s prihodom od 738,3 milijuna eura (rast od 14 posto) i dobiti od 12,2 milijuna eura (rast od 37,5 posto), a na šestoj poziciji je Studenac. Prihod tog lanca je, nakon niza akvizicija, dosegao 659 milijuna eura (povećanje od 58,9 posto), a dobit 3,49 milijuna eura.

Splitski Tommy u vlasništvu Tomislava Mamića je na sedmom mjestu s prihodom od 611,7 milijuna eura (povećanje od 12 posto), a neto dobit je bila 23,6 milijuna eura (povećanje od 32 posto).

Lanac KTC u vlasništvu obitelji Katavić je osmi na ljestvici, s prihodom od 277,7 milijuna eura (rast od 11 posto), uz dobit od 6,15 milijuna eura (smanjenje od 14,6 posto), a deveti je NTL (Narodni trgovački lanac) s prihodom od 178,3 milijuna eura (rats od 11,6 posto) i neto dobiti od 5,32 milijuna eura (ras od 2 posto). Na desetoj poziciji je Trgovina Krk iz Malinske uz prihod od 176,4 milijuna eura (povećanje od 22 posto) i neto dobit od 5,9 milijuna eura (povećanje od 7,2 posto).

 

seebiz.eu / Manager.ba

Video
IVICA SIVRIĆ, REDAH
Javni sektor je često u sukobu umjesto u partnerstvu s privatnim
ALISA GEKIĆ, LINK
LiNK je kreirao više od 4.000 radnih mjesta
"IMAM IDEJU" - MARIJA ĆEŠKIĆ
Coralov "Marshal plan" i branding Hercegovine mogu biti rješenje