TURIZAM U 2024.
Kakvi nas trendovi čekaju u svijetu putovanja
Manager Svijet 02 siječnja, 2024

Vodeća online platforma za smještaj predviđa nekoliko trendova koji će obilježiti putovanja u 2024. godini. Mnoge se navike mjenjaju od načina planiranja putovanja do izbora kuhinje na njima. 


Mnogi se slažu kako će 2024. biti godina velikih promjena koja sa sobom nosi vještačku inteligenciju, putnici će sve češće upotrebljavati tehnologiju, te će im ostati više vremena za maštanje, povezivanje s vlastitom intuicijom i organiziranje uzbudljivijih iskustava. Više od tri četvrtine putnika (78%) smatra kako na odmoru najviše osjećaju kako žive "punim plućima", a njih 68% kada se vrate kući žele se osjećati što bliže iskustvu na odmoru. 

Kako bi istražio kako će putovanja ljudima omogućiti bijeg od rutine svakodnevice i život punim plućima, Booking.com proveo je istraživanje na više od 27.000 putnika iz 33 zemlje i kombinirao ih s vlasitim podacima radi otkrivanja predviđanja za putovanja u 2024. godini. 


Alter Ego budi maštu i planira

U godini pred nama putnici će više osjećati kako žive punim plućima kada na odmoru izmisle svoj alternativni identitet, a više od trećine (37%) putnika ljudima koje sretnu na putovanjima pričat će izmišljene priče o svom stvarnom životu. Ti ljubitelji alternativnih identiteta obožavaju uzbuđenje koje im pruža otkriće svoga drugoga ja i trude se izmisliti svoju najbolju sliku. Više od tri petine putnika (62%) uživa u anonimnosti putovanja i prilici biti netko drugi.

U prilog ideji kako ljudi preuzimaju druge identitete na putovanju radi osjećaja kako žive slobodnije ide to što ih više od dvije trećine (68%) smatra kako su baš na odmoru najbolja verzija sebe jer mogu odbaciti kočnice i prihvatiti nove aspekte svoje ličnosti, a njih 42% čak je spremno iznajmiti bolji automobil od onog koji voze kod kuće kako bi živjeli svoje najbolje živote sa samopouzdanjem. Štoviše, više od polovine (57%) putnika osjeća "energiju glavnog lika" na svojim putovanjima jer im se pruža prilika postati zvijezde vlastitog života.

Pseudonima i avatara ima u izobilju, kako u stvarnom životu, tako i putem virtualne i proširene stvarnosti. Ti pustolovni digitalni alternativni identiteti u metaverzumu mogu ići kuda god požele i raditi što god požele, a 2024. ljudi koji stoje iza njih oživjet će svoje digitalne fantazije na destinacijama u stvarnom svijetu.

 

Voda kao glavni događaj

Zbog nesnosnih vrućina povećava se broj putnika koji traže hladnija podneblja kako bi se obnovili i osvježili. Većina putnika (51%) smatra kako će u 2024. klimatske promjene utjecati na način planiranje odmora, a (56%) izjavilo je kako će zbog vrućina na bližim odredištima odmor iskoristiti kako bi se rashladili negdje drugdje.

Ovaj efekat dovodi do očekivanog porasta putovanja koja su usredotočena na vodu koja uklanja vrelinu i pomaže ljudima "oprati" svoje strahove. Tri četvrtine (75%) putnika slaže se kako se u blizini vode istog trena osjećaju opuštenije, a više od trećine (36%) zainteresirano je za odmore fokusirane na vodu. 

Kako se ljudi budu odlučivali za odmor uz vodu, nova općeprihvaćena verzija meditacije ubrzo će postati osvješteno uranjanje u vodu, koje kombinira trenutno popularno plivanje u divljini i krioterapiju. Taj novi oblik wellness putovanja koji budi osjećaj života punim plućima potaći će povećanje popularnosti plutajuće joge, vodenih zvučnih kupki i meditacije na snijegu, baš kao i odmarališta za krioterapiju, podvodnih hotela, pri čemu voda neće više biti u pozadini, već glavni događaj.


Bez planova i uz pomoć AI

Putnici se na odmoru sve češće žele prepustiti elementu iznenađenja, istražiti nepoznato i uputiti se u neistražena područja, pri čemu (52%) želi rezervirati putovanje iznenađenja na kojem je sve osim odredišta nepoznato do dolaska. Intuitivno pustolovan putnik iz 2024, koji želi pobjeći od monotonije svakodnevice i aktivno izbjegavati ukalupljena iskustva, ne želi standardni odmor. Njih 56% želi skrenuti s utabanih staza, a trećina (34%) želi putovati s nepoznatim osobama.

Putnici koji žele sve prepustiti slučaju umjesto rigoroznog planiranja vole slučajne susrete i iskustva, odriču se kontrole radi spontanog pristupa. 

Većina putnika (55%) ne želi strogo definirane planove prije putovanja u 2024., a više od dvije trećine (69%) preferira putovanja samo uz okvirne planove kako bi ih mogli mijenjati prema trenutnom raspoloženju. Turistička industrija na to već odgovara pružanjem fleksibilnih usluga potpomognutih tehnologijom i na taj način putnicima omogućva otkazivanje, promjene planova i naknadno plaćanje pritiskom na dugme.

Eksplozija vještačke inteligencije, lansiranje Booking.com AI planera putovanja, postaje glavna odrednica turizma 2024. Čak 48% putnika kaže kako ima povjerenja u AI pri planiranju putovanja.


Moderna kuhinja nije više u modi, traži se povijesna lokalna priča

Ljubitelji hrane u 2024. na odmoru će temeljno istraživati duboke korjene gastronomije kako bi otkrili nova kulinarska blaga. Skoro dvije trećine (61%) putnika zanima povijest nezaobilaznih delikatesa koji se "moraju" jesti na određenom odredištu. Istraživače kulinarskih blaga ne zanimaju najnoviji kulinarski trendovi, već očuvanje vrhunskog umjeća pripreme tradicionalnih jela i uz pomoć gastro turizma žele zaviriti u jedinstvenu povijest, zemljopisna obilježja i proizvode koji čine jedinstvenu kuhinju koja će probuditi čula.

Četiri od pet (81%) putnika želi isprobati autohtonu kuhinju u 2024. Prednost daju manje zastupljenim stvarima i otkrivanju tajni kultura koje su možda nestale ili zaboravljene u drugim dijelovima svijeta.

Putnici gurmani u 2024. bit će oni koji eksperimentiraju između digitalne i fizičke stvarnosti kako bi svako otkriće pretvorili u pojačanu osjetnu ekstravaganciju, a skoro (46%) putnika želi gastronomsko iskustvo potpomognuto virtualnom i proširenom stvarnošću.


Samci traže partnere, partneri produbljuju veze

Kada usred globalne nestabilnosti i užurbanog svijeta stvari kod kuće počinju izmicati kontroli, putnici čiji je život u rasulu rezerviraju putovanja fokusirana na samopoboljšanje kako bi ponovno počeli živjeti onako kako doista žele. Novo doba turizma fokusiranog na spavanje,  otvara vrata stručnjacima za spavanje i vrhunskoj tehnologiji radi pružanja usluga. Čak 58% putnika u 2024. žele putovati kako bi se fokusirali isključivo na neometano spavanje.

Kada se radi o samcima, više od trećine njih (39%) odvojilo bi vrijeme za odmor namijenjen sklapanju novih poznanstava na kojem bi mogli  upoznati novog partnera, a više od trećine (35%) fokusiralo bi se na odmor namijenjen liječenju slomljenog srca nakon raskida veze. Za razliku od toga, kada se radi o osobama koje su još u vezi, (24%) želi produbiti vezu sa svojim partnerom kao glavni prioritet za putovanje 2024.

S druge strane, iscrpljeniji roditelji utjehu traže u potpuno solo odmorima, pri čemu većina (58%) u 2024. planira putovanja bez djece i partnera kako bi se fokusirali na svoju vitalnost. U želji promjene "stvarnoga" života, 51% putnika otkrilo je kako bi im 2024. bio privlačan minimalistički način života. Osim povratka temeljima, fokus je na boljoj ravnoteži sa prirodom i vremenskim uvjetima radi odmaka od svakodnevnog života kod kuće.


Štedljiviji ljubitelji luksuza

Zbog povećanja troškova života i popularnih savjeta 2023. godine, putnici će u 2024. primenjivati trikove za uštedu novca kako bi smanjili troškove ali će svoje odmore izjednačiti s luksuzom "a la carte", uživajući u putovanjima u ulozi bogataša, barem nakratko. 

Ti ljubitelji posebno kreiranih iskustava žele izgledati bogato i pobjeći od stvarnosti koja podrazumijeva financijska odricanja, ali zapravo su opsjednuti transparentnom potrošnjom i organiziranjem povoljnih planova putovanja uz pomoć vještačke inteligencije. Više od (56%) putnika će tražiti informacije i savjete od vještačke inteligencije dok su na odmoru kako bi brzo i jednostavno poboljšali iskustva predloženim popratnim sadržajima i ponudama.

Uz to, (50%) putnika planira odabrati odredišta za putovanja u kojima su troškovi života niži nego u njihovom rodnom gradu, dok su putovanja na odredišta u blizini opcija za one koji će tražiti lažna luksuzna putovanja po povoljnoj cijeni kako bi smanjili troškove u 2024.

Mnogi putnici (51%) će biti spremni platiti dnevne propusnice kako bi koristili pogodnosti u hotelu s pet zvjezdica, a ne tamo stvarno odsjesti. Sličan broj roditelja (47%) planira odvesti svoju djecu iz škole kako bi putovali izvan vrhunca sezone i bolje rasporedili novac.

 

Namjera mjenjanja svijesti o prirodi

Nekada davno, održivost i stil nisu nužno bili sinonimi, a "eko-putovanje" podrazumjevalo je primitivne kampove.

Nova će godina donijeti kombinaciju koja će utjecati na putovanja i otvoriti nova i inspirativna vrata za putnike koji žele donositi svjesnije i odgovornije odluke, ne samo za kratki odmor, već kao način života.

Prošla su vremena kada su se komfor i izniman dizajn povezivali isključivo s pretjerivanjem i ekstravagancijom jer sada sve više hotela i drugih jedinstvenih smještajnih objekata nudi inventivne, ali estetski atraktivne odgovore na značajne ekološke i društvene izazove.

Gosti istančanog ukusa u potrazi su za impresivnom arhitekturom koja ima ekološke karakteristike u svom srcu, pri čemu više od (53%) putnika traži smještaj s impresivnim inovacijama u pogledu održivosti. Tri petine (60%) želi vidjeti održivost na djelu, dok gotovo dvije trećine (65%) na odmoru želi vidjeti prirodu u zatvorenom prostoru uz zelene površine i biljke u smještajima na odmoru.

 

Manager.ba


 

Povezani članci

1

2

Tagovi:
Video
DR. MILJAN BJELICA
Treba imati mjeru u svemu pa i u biznisu i uspjehu
HERCEGOVINA
Trganje počelo, vinogradari puni nade
ANDRIJA VASILJ
BLAŽ je pomogao sve oko nas podići na razinu Žilavke