U idiličnom okružju malog planinskog gradića Sun Valley (Dolina Sunca) u američkoj saveznoj državi Idaho, svakog srpnja okuplja se elitni klub svjetskih milijardera, tehnoloških vizionara, medijskih mogula i političkih lidera.
Iako bezazlena naziva, Sun Valley Conference, ova ekskluzivna manifestacija ima nadimak koji otkriva puno više o njezinoj prirodi: "kamp za bogataše".
Konferenciju je 1983. godine osnovao Herb Allen, tadašnji predsjednik investicijske banke Allen & Company. Ideja je bila organizirati neformalno ljetno okupljanje najmoćnijih ljudi svijeta biznisa, posebice medija i tehnologije, kako bi u opuštenom ambijentu razmjenjivali ideje, sklapali poslove i gradili mrežu povjerenja daleko od očiju javnosti.
Od samog početka, konferencija je imala ekskluzivan karakter. Sudjelovanje je moguće isključivo uz pozivnicu, a popis uzvanika pažljivo se čuva.
Ovoga vikenda, prema pisanju američkih medija, u "kamp za bogataše" već su stigli direktori Applea (Tim Cook), OpenAI-ja (Sam Altman), Amazona (Andy Jassy), General Motorsa (Mary Barra). U dolini su i predstavnici političkog establišmenta Ivanka Trump i Jared Kushner, a pozivnicu nije dobio Elon Musk. Warren Buffett, koji je redovito prisustvovao ovim događanjima, ove godine neće biti u "Dolini Sunca" jer je ranije najavio povlačenje.
Mjesto sklapanja velikih dogovora
Kroz desetljeća, Sun Valley je postao simbol najutjecajnijeg poslovnog umrežavanja na svijetu. Mnogi veliki poslovi i strateška spajanja medijskih i tehnoloških korporacija počeli su upravo na travnjacima, golf terenima i šetnicama ovog ljetovališta.
Među najpoznatijim poslovima "rođenim" u kampu spajanje je Disneyja i ABC-a (1995), kupnja Yahooa od strane Verizona (2017), spajanje Amazona s MGM studijem (2021). Priča se i kako su ovdje ostvareni prvi kontakti Elona Muska i menadžera Twittera, prije kupnje te mreže.
Stroga pravila i medijska tajnovitost
Iako je riječ o konferenciji o medijima, ironija je što su novinari i kamere nepoželjni. Sudionici se kreću u običnoj sportskoj odjeći i nose bedževe s imenima, dok su paneli i razgovori zatvoreni za javnost. Organizatori inzistiraju na neformalnosti, no iza zatvorenih vrata vode se razgovori koji mogu promijeniti tijek svjetske ekonomije.
Jedan od zaštitnih znakova Sun Valleyja odsustvo je pompe, ali i to što mnogi sudionici dolaze s obiteljima, stvarajući atmosferu ljetnog odmora dok se istodobno dogovaraju višemilijarderski poslovi.
Kritike i kontroverze
Konferencija nije prošla bez kritika. Aktivisti i kritičari upozoravaju da se u Idahu svake godine okuplja koncentracija bogatstva i moći bez presedana, bez ikakve odgovornosti ili transparentnosti. Dok javnost raspravlja o budućnosti rada, privatnosti, slobodi govora i ekonomskim nejednakostima, odluke koje oblikuju te teme često se donose u tišini Sun Valleyja.
Izvor: Bonitet
Prijevod i obrada: Manager.ba