POSLOVNI SAVJETI
Pazite što pričate kako ne biste ostavili dojam neiskusnih
Manager.ba/N1 Svijet 21 lipnja, 2018

Nije bitno koliko imate iskustva ili koliko ste stari u odnosu na svoje kolege. Prijavili ste se za posao, da radite zajedno sa ljudima oko sebe, dakle timski rad. Što se više ponašate kao ravnopravni član tima, tako će vas i drugi tretirati. Ipak, ne biste se trebali ponašati kao da ste važniji od ostatka tima.

"Ne znam"

Sigurno ne morate znati sve odgovore sve vrijeme. Niko od nas nema. Ali, odgovaranjem na pitanja vašim kolegama s "ne znam" moglo bi dovesti do toga da izgledate kao da niste za taj posao. Možete ponuditi alternativu poput odgovora "To je upravo pitanje na koje tražim odgovor" ili "ako znate možete dobiti informacije od nekog drugog".

"Moram pitati svog šefa"

Nije bitno na kojem ste nivou u svojoj karijeri, postoje određene stvari koje će morati uraditi vaš šef. Čak i šefovi i izvršni direktori moraju pitati njihove nadležne o nekim važnim pitanjima. To ne znači da svaki razgovor treba završiti tako da drugi znaju da mi nismo prave osobe koje trebaju donijeti konačnu odluku. Umjesto toga, pokušajte sa "To sve zvuči sjajno, dozvolite mi da porazgovaram sa svojim kolegama prije nego donesem konačnu odluku".

"Da li je to uredu?"

Kada morate uraditi nešto za vašeg šefa. Probajte to preskočiti, što bi zvučalo kao da nemate pojma da li je vaša preporuka dobra ili ne, koristite nešto poput "Javi mi do kraja sedmice da li treba nastaviti".

"Ja sam (upisati titulu ovdje)"

Ako imate ne tako impresivnu poslovnu titulu, ne morate je podijeliti sa svima sa kojima radite, naročito ako su u pitanju potencijalni klijenti ili partneri koji su na višem nivou od vašeg. Možete se predstaviti kao "Radim u Marketing agenciji", to je dovoljno pošteno i iskreno, a čini se kao da imate iskustva.

"Vrlo", "ludo", "ekstremno"

To je profesionalno pisanje kako bismo uklonili nepotrebne izraze iz našeg jezika, ne samo zato što svi želimo kraće e-mailove, nego zato što dodatne riječi imaju tendenciju uplitanja emocija u ono što bi trebalo biti jednostavno, komunikaciju zasnovanu na činjenicama. Ovo bi zvučalo kao smiren i opušteni profesionalac: "Neopisivo sam zainteresovan da počnemo, ali ludo sam zauzet ove nedjelje, možemo li to pomjeriti za slijedeću sedmicu?"

"Zdravo, ja sam Julie"

U društvu je sasvim normalno da ćete predstaviti sebe vlastitim imenom. Ali u poslovnom i profesionalnom smislu, to može zvučiti kao da niste sigurni zbog čega ste tu gdje jeste, kao da ste slučajni prolaznik, a ne da trebate stvarno biti tu. Umjesto toga, bilo bi lijepo kada biste rekli svoje puno ime i prezime i iz koje kompanije dolazite.

"Ja" i "mi"

Ukoliko izbjegavate korištenje riječi "ja" u razgovorima, drugi će vas posmatrati kao moćne i uvjerene, riječi su psihologinje Aje Frost sa Univerziteta u Teksasu. Ona istražuje kako u govoru određenih ljudi postoje skrivene namjere, te je utvrdila da oni koji prečesto u svom govoru koriste riječ "ja" uglavnom su nižeg društvenog statusa.

"Ja sam na raspolaganju onoliko koliko Vam je potrebno"

Ovakva izjava vjerovatno ne bi bila istinita, jer ako vam neko kaže da će biti dostupan u pet sati ujutro, vjerovatno da to neće biti istina.

"Nadam se da ću čuti to od Vas uskoro"

Završiti pisanje e-maila nadajući se i moleći primaoca da vam odgovori nije poželjno, jer su velike šanse da se to ne ostvari. Umjesto toga, bolje bi bilo da napišete "radujem se nastavku konverzacije"...

Najnovije vijesti
Video
PREDRAG ČOVIĆ, PREMIJER ZHŽ
Vratite se ovdje
Berislav Marszalek, Entrio
Imamo ljude koji strastveno rade...
februar 2024
ASA Bolnica Sarajevo