REGISTAR "NE ZOVI"
Je li Srbija riješila problem neželjenih poziva trgovaca?
Manager Regija 06 siječnja, 2024

Stanovnici Srbije koji ne žele primati pozive trgovaca putem telefona ili sms ili mms poruka u svrhu prodaje proizvoda ili usluga, od jučer se mogu upisati u registar "Ne zovi".

 

Ministarstvo unutarnje u vanjske trgovine Srbije (MUST) objavilo je kako je Registar utemeljen radi zaštite prava potrošača, a u skladu sa Zakonom o zaštiti prava potrošača. Kažu kako su svi operateri mobilne i fiksne telefonije obvezni omogućiti svojim korisnicima upis u registar.

Registar će se voditi pri Regulatornom tijelu za elektroničke komunikacije i poštanske usluge RATEL, a provjera brojeva telefona upisanih u registar će biti omogućena na internet stranici RATEL-a.

Predviđeno je kako upis ili ispis broja u registar "Ne zovi" može zatražiti samo korisnik telefonskog broja, a zahtjev će moći podnijeti preko aplikacije, elektroničkim putem ili podnošenjem zahtjeva u poslovnim prostorijama operatera.

Potrošač koji podnosi zahtjev svom operateru radi upisa telefonskog broja u registar ne dostavlja prvi put svoje osobne podatke jer oni već postoje u bazi operatera i pribavljeni su u trenutku zaključenja potrošačkog ugovora.

Formiranje registra "Ne zovi" obavezuje trgovce, prije nego pozovu bilo koji broj, proveriti nalazi li se on na popisu onih koji ne žele primati pozive u kojima se nude roba ili usluge.

Propisane su i novčane kazne za trgovce koji pozivaju građane čiji su brojevi upisani u registar. 


Manager.ba
 

Video
"IMAM IDEJU" - MARIJA ĆEŠKIĆ
Coralov "Marshal plan" i branding Hercegovine mogu biti rješenje
IVICA JAKIĆ
Od fotografa glazbenih zvijezda do vizionara goriva budućnosti
JELENA ČAČULOVIĆ, WELTPLAST
Tvrtku tretiramo kao dijete u obitelji