Stanovnici Srbije koji ne žele primati pozive trgovaca putem telefona ili sms ili mms poruka u svrhu prodaje proizvoda ili usluga, od jučer se mogu upisati u registar "Ne zovi".
Ministarstvo unutarnje u vanjske trgovine Srbije (MUST) objavilo je kako je Registar utemeljen radi zaštite prava potrošača, a u skladu sa Zakonom o zaštiti prava potrošača. Kažu kako su svi operateri mobilne i fiksne telefonije obvezni omogućiti svojim korisnicima upis u registar.
Registar će se voditi pri Regulatornom tijelu za elektroničke komunikacije i poštanske usluge RATEL, a provjera brojeva telefona upisanih u registar će biti omogućena na internet stranici RATEL-a.
Predviđeno je kako upis ili ispis broja u registar "Ne zovi" može zatražiti samo korisnik telefonskog broja, a zahtjev će moći podnijeti preko aplikacije, elektroničkim putem ili podnošenjem zahtjeva u poslovnim prostorijama operatera.
Potrošač koji podnosi zahtjev svom operateru radi upisa telefonskog broja u registar ne dostavlja prvi put svoje osobne podatke jer oni već postoje u bazi operatera i pribavljeni su u trenutku zaključenja potrošačkog ugovora.
Formiranje registra "Ne zovi" obavezuje trgovce, prije nego pozovu bilo koji broj, proveriti nalazi li se on na popisu onih koji ne žele primati pozive u kojima se nude roba ili usluge.
Propisane su i novčane kazne za trgovce koji pozivaju građane čiji su brojevi upisani u registar.
Manager.ba