DAN PLANETA ZEMLJE
Promijenite neke navike - čuvajte svoj planet
Manager BiH 21 travnja, 2024
Izvor fotografije:
Adobestock

Naše potrošačke navike odgovorne su za 60-70% svih izravnih i neizravnih emisija plinova. Zapitajmo se što, kao potrošači, možemo učiniti za okoliš? 


Naše potrošačke navike odgovorne su za 60-70% svih izravnih i neizravnih emisija plinova. Naravno, pojedinačni utjecaji se razlikuju kako zbog standarda i pojedinačnih prihoda, tako i u ovisnosti od razvijenosti države. Prema Global Demographics-u, 21% domaćinstava predstavlja 61% ukupnog globalnog prihoda. I odgovornost prema okolišu trebala bi biti srazmjerna prihodima.

No, pojedinačno, postoje načini na koje možemo napraviti razliku.

1) Spoznajte vlastite emisije kako biste mogli raditi na njihovom smanjenju, računanjem otiska karbona. footprintcalculator.org, conservation.org ili WWF. Šta možete učiniti kako bi smanjili vrijednost emisije?

2) Nastojte dobiti pristup informacijama. Danas je često teško razumjeti utjecaj proizvoda koje kupujete, a kako biste to uspjeli informirajte se, potražite informacije jer su sve dostupnije. Tražite od vlasti povećanje točnosti i transparentnosti u vezi sa mjerenjem industrije i izvještavanjem o utjecaju na životnu sredinu. Prema istraživanju Eurobarometra, 72% građana EU slaže se kako informacije o ugljičnom otisku na proizvodima trebaju biti obavezne. Potreban je sustav informiranja potrošača.

3) Donosite prave odluke kao potrošači. Iako ne izgleda uvijek tako, povećani pristup informacijama često dokazuje kako postoji više izbora. Jedino tako potrošač može birati proizvode pametno. To nerjetko iziskuje i veća ulaganja, ali na to treba biti spreman. Kvalitetniji proizvodi ili usluge najčešće su skuplji od onih sa visokim stupnjem zagađenja.

5) Budite eko-influenseri. Pomozite drugima povećati vlastitu svijest, educirajte najbliže kako bi razumjeli utjecaj svojih potrošačkih navika na okoliš. Pomozite im donositi bolje odluke, posebno u sredinama u kojima to nije učinjeno kroz obrazovni sustav.

Dok jedni misle kako je odgovornost za rješavanje klimatskih promjena na vlastima i industriji, drugi na potrošačima, istina je negdje na pola puta. Svaki od ovih segmenata ima važnu ulogu pa čak i mi pojedinačno. Što više trošimo, veća nam je odgovornost i upravo zato je potrebno osvijestiti sebe i druge, potražiti informacije, napraviti oprezan izbor i stvoriti potražnju za boljim proizvodima. Tako će se i proizvođači potaći ozbiljnije odnositi prema okolišu.


EUINFO | Manager.ba

Najnovije vijesti
Video
ALISA GEKIĆ, LINK
LiNK je kreirao više od 4.000 radnih mjesta
"IMAM IDEJU" - MARIJA ĆEŠKIĆ
Coralov "Marshal plan" i branding Hercegovine mogu biti rješenje
IVICA JAKIĆ
Od fotografa glazbenih zvijezda do vizionara goriva budućnosti