Bloop je odraz naše bliskosti i međusobnog povjerenja, činjenice da možemo iznijeti svoje aspiracije i ciljeve na jedini način koji znamo – s ljubavlju, prihvatanjem i požrtvovanošću za prosperitet zajedničkog cilja
Bloop d.o.o., tvrtka koju vode braća Denis i Damir Bajraktarević, razvija se u dva smjera: Bloop digitalne vizitkartice/tagovi i Bloop Gastro. Bloop digitalna vizitkartica novi je način upoznavanja i prijenosa podataka putem jednog prislanjanja bloop proizvoda na drugi telefon. Bloop Gastro je digitalni meni koji koristi AI tehnologiju i ima poboljšano korisničko iskustvo inspirirano svjetskim tržištem i naprednom tehnologijom kako bi olakšao vođenje ugostiteljskim objektima i poboljšao iskustva kupaca.
„Zamislite konobara koji govori više od 16 jezika, zna kompletan meni sa svim dodacima, nikad se ne umara i nikad ne pravi greške. Sve ovo je drugo ime za softver koji je razvio Bloop Gastro“, riječi su Damira Bajraktarevića.
Kako običnom čovjeku objasniti zašto je dobro imati Bloop digitalnu vizitkarticu?
"Jedan citat to odlično sumira: Ljudi su moćni onoliko koliko i njihov krug ljudi. Poznavanje ljudi i networking jedna je od najbitnijih stavki u današnjem svijetu. Na Bloop karticu možete staviti: e-mail, broj telefona, website, kao i različite linkove koji se mogu podijeliti u roku od jedne sekunde. Ova kartica omogućava osobi da vizuelno prikaže svoje poslovanje, istakne se, spasi podatke direktno u imenik i osigura spašen kontakt i dogovor. Statistika je pokazala da se u 88% slučajeva papirna vizitkartica ne iskoristi, što dovodi do izgubljene prilike za saradnjom, propalog dogovora i izgubljenog profita. Upravo zato je digitalna vizitkartica prilagodljiv alat za sve prilike u kojima želite predstaviti sebe ili svoju organizaciju i osigurati napredak za sebe ili svoje poslovanje.
Bloop Gastro je interaktivni digitalni meni, baziran na svjetskim standardima koji digitalizira i modernizira ugostiteljske objekte, povećavajući profit i marketinšku prisutnost u procesu. Sastoji se od AI tehnologije, vizuelnog prikaza jela i pića, korpe, QR kodova, marketinškog boosta i potencijalnih budućih integracija. Olakšava rukovođenje ugostiteljskog objekta, smanjuje trošak štampanja materijala, povećava profit i znatno poboljšava iskustvo kupca.“
Kada i kod koga se javila ideja o pokretanju biznisa?
"Još od srednje škole smo imali razne ideje o poslovima koje bismo voljeli pokrenuti. Nakon nekoliko neuspješnih pothvata, iako mi njih zovemo ‘uspješnim’ jer smo iz njih mnogo naučili, jedan od članova je došao na ideju za ovaj proizvod. Dosta dobrih stvari se u svijetu desilo upoznavanjem novih osoba, prijatelja i poznanika koji nekim dijelom svog bića utječu na vas toliko da uradite nešto veoma odvažno, poput otvaranja tvrtke sa 20 godina. Upravo se to nama dogodilo. Trenutno projekat Bloop vode Jasna, Denis i Damir Bajraktarević i Damir Čengić. Želja nam je da u skorijoj budućnosti damo priliku mladim ljudima da razvijaju svoje kompetencije uz kompaniju Bloop.“
Tko su braća Damir i Denis Bajraktarević?
"Mi smo mladići koji su živjeli drugačije. Svaki projekt koji smo počeli dovodio nas je do dubljih spoznaja samih sebe. Izazovi, koje često pamtimo kao padove ili neuspjehe, su najveći profit koji smo mogli iskusiti. U takvim situacijama bili smo oslonac jedan drugome. Ostali smo i planiramo ostati u svim budućim pothvatima zajedno. Bloop je odraz naše bliskosti i međusobnog povjerenja, činjenice da možemo iznijeti svoje aspiracije i ciljeve na jedini način koji znamo – s ljubavlju, prihvatanjem i požrtvovanošću za prosperitet zajedničkog cilja.“
Pretpostavljam kako građenje biznisa sa bliskim članom porodice ima prednosti, ali i nedostataka ili, recimo, – izazova. Možete li nam reći nešto više o tome?
"Itekako. Pokretati tvrtku sa bliskim članom obitelji omogućava fleksibilnost u pristupu operiranja. Imate pravo na nesuglasice, rasprave, povišene tonove i emocije jer one nisu ništa drugo do pokazatelj strasti i želje kako bi projekt dobio svoj željeni prosperitet. Postoji veći prostor za slobodu izražavanja što ubrzava proces razvoja, jer poznajete osobu s kojom komunicirate. Povjerenje i iskrenost je lakše uspostaviti, jer je radnja povezana zajedničkim sustavima vrijednosti, popraćena zajedničkim ciljem. Ego je lakše kontrolirati kada se pojavi, jer je tvrtka bazirana na povjerenju i prihvatanju, radije nego međusobnoj kompeticiji koja može stagnirati razvoj tvrtke. U raspravi, ta “sloboda” pojačava intenzitet argumenata, i sami tim, intenzitet rasprava što se može svrstati kao jedan od nedostataka u procesu rukovođenja“.
Koliko su bili izazovni počeci jednog ovakvog startup-a?
"Vrlo izazovno. Kao većina startup-a, imali smo vrlo nagle promjene pravaca u jednom trenutku, koji se sastojao od internih ali i eksternih okolnosti. Svaka od tih promjena, navela nas je na drugačiji put u kojem se segmentacija tržišta, popraćena odgovarajućim feedback-om, analizira i evaluira dok ne uspijemo doći na pravi put sa izgradnjom novog dijela Bloop kompanije. Ono na što se najviše ponosimo je sustav vrijednosti koji smo integrirali od početka, a koji je baziran na iskrenoj i transparentnoj komunikaciji u kojoj se primjenjuje razumijevanje, poštovanje i prihvatanje“.
Općeprihvaćen narativ među mladim ljudima u Bosni i Hercegovini jeste da ovdje nema prilika za dobro zaposlenje i stabilan život. Je li to točno?
"Smatram nije. Ako ste odgovorni i disciplinirani i znate što želite, smatram kako ne postoji taj sustav niti država koja vas može sputati. Čekati prave prilike u svijetu sklonom dinamičnim promjenama je suludo. Poduzetan je svatko tko je spreman riskirati kako bi promijenio svoj život. Mnogo hrabrosti je za to potrebno, neovisno o tome gdje živite. Upornost, strpljenje i posvećenost su neovisni o geopolitičkoj situaciji zato što se nalaze u nama samima. Bosna i Hercegovina je zemlja puna potencijala, vođena pogrešnom narativom i mentalitetom koji nije sklon inovaciji i promjeni. To spriječava mnogo mladih od koračanja neutabanim putem, tjerajući ih povinovati se onim što društvo diktira, a ne onim što je njima autentično. Ova društvena ‘zagonetka’ je ono čemu se vrijedi posvetiti i čemu projekti poput Bloopa služe.“
Poslovne novine / Manager.ba












