ADMIR TURSUM
APPLE JE PRONAŠAO MENE: Volim WOW efekt i dašak svjetskog brenda u poslu koji radim
Manager.ba BiH 04 srpnja, 2018

Gost Kluba menadžera je Admir Tursum, osnivač i CEO AT Store, autorizirane Apple reseller trgovine u Sarajevu.

U sklopu projekta Klub menadžera predstavljamo vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više.

Admire, ukratko nam se predstavite, koja je Vaša funkcija u AT Store-u?

Moja funkcija u AT Store-u je da svojim kolegama otežam rutinu.

Nikada nisam u potpunosti zadovoljan. To sam ja. To me vodi u smjeru da se trudim sve oko sebe učiniti boljim. Sa druge strane, ponekad manje spavam zbog takvih misli. Moja najbolja vještina je da u svemu vidim najbolje, a siguran sam da i u drugima mogu probudi najbolje osobine. Posao koji radim je na prvom mjestu mojih prioriteta. Mnogi će reći da je posao irelevantan da bi bio na prvom mjestu, ali u mojoj DNK je duboko urezan osjećaj da moram nešto promijeniti ako nisam zadovoljan i dok radim osjećam se kompletno, zato što radimo sa kupcima koje volimo i za koje smo spremni ponuditi iskustvo kakvo nisu imali do sada. Volim WOW efekat u svemu što radimo. Uvijek sam bio znatiželjan i gladan kada je u pitanju nešto novo.

Kako zvuči Vaša priča, odakle sva ta poveznica sa kompanijom Apple? Da li Vam predstavlja izazov poslovanje sa kompanijom na drugom kontinentu?

Nije se desilo sasvim slučajno da sam dio digitalnog svijeta. I dok sam svijet gledao kroz oči djeteta, kompjutere sam smatrao superiornim mašinama, bio zaljubljen u njihove mogućnosti i nekako siguran da će promijeniti cijeli svijet. Sada sam siguran da sam bio u pravu. Moj prvi profesor informatike me uveo u digitalni svijet i takav je slučaj sa kompanijom Apple. 

U mom slučaju Apple je pronašao mene. Vizualista sam u svemu što radim. Izuzetno mi je bitno kako je servirana hrana koju jedem. Nikada ne marginiziram na koji način kolege razgovaraju sa kupcima, kako izgledaju i kakav dojam ostavljaju. Svakako je da je suština temeljni kriterij, ali ne smijemo zaboraviti da se hranimo očima, da mnoge naše potrebe zadovoljavamo ovim čulom. Vizual mora biti na vrhu liste. Dizajn je ono KAKO nešto radi.

Koje su poteškoće poslovanja na tržištu BiH? Da li bi bilo lakše poslovati sa high-tech proizvodima na nekom tržištu gdje je klijentela osvještenija i svjesnija kvalitete istih?

Apple je sa skokom vrijednosti od 70 posto prestigao Google i zasjeo na prvo mjesto kao najvrjedniji brend na svijetu. Mi imamo težak zadatak prenijeti standard kompanije Apple, sigurni smo da neće biti lako, ali uz našu razvijenu poslovnu strategiiju, sigurno smo da smo na dobrom putu. 

Želite li biti uspješni u bilo kojem poslu, morate biti iskreni, strastveni i voljeti ono što radite. Želite li voditi kompaniju koja posjeduje kredibilitet, morate izvrsno poznavati tržište na kojem ćete djelovati. Poznavati tržiste podrazumijeva poznavati nedostatke koji postoje na domaćem tržištu. Nedostataka je mnogo i svjesni smo na kojem terenu djelujemo. Poznavajući tržište, za AT Store znači da ne smijemo dopustiti da nas nepromišljeni poslovni potezi diskreditiraju i da prestanemo djelovati. 

Na drugi dio pitanja odgovor već znate. Jeste. Mnogo lakše. Mi smo odabrali teži put i naš tim nikada nije birao easy sell poslove. Spremni smo kreirati bolje okruženje za poslovanje. 

Jedan svjetski gigant, Verizon, ima ambiciju dominirati u ponudi svog sadržaja koji će streamati na internetu. Iz tog razloga kompanija je nedavno objavila 4,4 milijarde dolara vrijednu kupovinu AOL-a. Cilj je akvizicije, kojom se spajaju jedan od najvećih telekomunikacijskih operatera i vodeći ponuđač sadržaja, postati jedan od najvećih igrača na području digitalnih medija. I to su već ostvarili. Tako stvari funkcioniraju u razvijenim državama. Nemojte pomisliti da ne znamo gdje se nalazimo, ali ta nas činjenica neće spriječiti da svake godine jačamo svoju poziciju kada je Apple u pitanju.

Kada zapošljavate, kakve karaktere tražite u potencijalnim kandidatima? Koji tip zaposlenika smatrate da je najteže voditi?

Obavezno radno iskustvo i aktivno poznavanje stranog jezika.

Naježim se kada u oglasima, jedna respektabilna kompanija, traži radnike na ovakav način, kao da su gotovi proizvodi. Potrebno je razgovarati sa potencijalnim kandidatima i, ukoliko osjetite da imate prostora za progres, takve kandidate pokušate “oblikovati”, trenirati, educirati i doći do tačke kada ćete bti zadovoljni. Često pitam kandidate da li koriste način koji smatraju ispravnim, ali da se većina ne slaže. Ovo smatram izazovnim pitanjem za kandidate i ovo im omogućuje da pokažu koliko su čvrsti u svojim stavovima. Na neki način to je za njih test da pokažu koliko mogu biti originalni u načinu na koji razmišljaju. 

Postavljam i pitanje gdje se kandidati vide za pet godina. Ovo pitanje koristim kako bih procijenio šta kandidata pokreće, te je najvažnije da kandidat na razgovoru bude ono što zaista jeste.

Iako imate funkciju i zadatak lidera, interesuje nas, kako Vas motivišu zaposlenici, partneri, klijenti, okruženje... ?

Nisam se nikada našao u situaciji da gubim volju ili snagu. Svako od nas ima svoju ulogu u poslu i neko mora biti osoba koja će drugima biti vodilja. U svemu vidim motiv. Zadovoljstvo kupaca ili kolega je moj nepresušan izvor motivacije. 
Naša kompanija se oslanja na to da se moramo fokusirati na ono što volimo. Mi to radimo svaki dan i kupci to osjete. Emocije se ne mogu sakriti i naš motiv dobije krila kada su kupci zadovoljni i sretni.

Da li je ovo prvi put da se nalazite na poziciji menadžera? Šta za Vas znači menadžer, i kao lider, šta smatrate tajnom uspješnog liderstva?

Vrlo zanimljivo pitanje. Ne postoji tajna uspješnog poslovanja ili liderstva. Ja sam od onih koji ne kažu “idete”. Jedini imperativ koji koristim u poslovanju je “idemo”. Razvijen timski i natjecateljski duh krase AT Store. Dozvoljene suplemente koje konzumiramo su mišljenje i zadovoljstvo kupca. To je naš jedini pravi put. Ne možete uvijek pitati kupce šta žele. Ponekad ih trebate preduhitriti u ispunjavanju želja. Originalan način poslovanja, dašak svjetskog brenda i emocija su ono što vodi ovu kompaniju.

Admir kao predvodnik motivira radnike, na sebi svojstven i unikatan način, ali i sve ostale koji dođu u kontakt s njim. Graditi ovakav brend na našem području nije lako, ali njemu je pošlo za rukom uz trud i mnogo rada. Najbolji savjet koji Admir može dati jeste „U poslu prežive oni koji ne odustaju!“.