POSLOVNI SAVJETI
Pravila uspješnog networkinga
Manager.ba/tockanai.hr Svijet 09 veljače, 2018

Mnoga su istraživanja pokazala kako ljudi svijet ne doživljavaju onakvim kakav on zaista jest već na temelju dojma. Imajući na umu činjenicu da na realnost najviše utječe percepcija, ne smijemo zaboraviti da su u to uključeni i naši poslovni odnosi, a posebno networking.

Općenito govoreći, svi poslovni odnosi podrazumijevaju interakciju s ljudima i sastajanje. Iako neki poslovi uključuju više interakcija od drugih, primjena pravila o stvaranju dobrog prvog dojma, koja donosimo u nastavku, mogu vam biti od pomoći u poslovnom životu.

Ako vam se bliži sastanak s potencijalnim klijentima, vjerojatno želite izgledati profesionalno i uvjerljivo. Ako pak želite uspostaviti suradnju i naći poslovnog partnera, vjerojatno želite osobu od povjerenja odnosno nekog pouzdanog. Stoga će kandidat koji zakasni na prvi sastanak vjerojatno odmah biti prekrižen. Tri najvažnija aspekta kad je u pitanju percepcija su izgled, stav i govor.

Izgled

Ključan dio poslovnog odnosa je izgled odnosno pojava. Bez obzira koliko negirali važnost izgleda, istina je da većinom ljude procjenjujemo upravo na osnovu tog faktora. Zato nam on mora biti na vrhu prioriteta. Ako želite da vas ljudi uzimaju ozbiljno, opuštena odjeća neće postići željeni učinak.

S druge strane, ako želite da vas dožive opušteno, formalna odjeća i čvrsto stegnuta kravata ljude će navesti na krivi trag. Neki stručnjaci tvrde kako upravo odjeća igra važnu ulogu u poslovnim odnosima. To može ići čak toliko daleko da se prema odjeći procjenjuje naš financijski uspjeh, prikladnost za određeni posao, povjerenje i slično.

Pozornost svakako valja obratiti i na osobnu higijenu jer prljave cipele nikako ne odgovaraju poslovnom sastanku i neće donijeti željeni rezultat.

Stav

Vaš se stav jasno vidi iz vašeg govora tijela odnosno iz izraza lica, gesti i držanja. Kad se sastajete s nekim, posebno ako je to prvi sastanak, smiješak šalje prijateljsku poruku. Prilikom razgovora prekrižene ruke ne prenose pozitivnu poruku već pokazuju obrambeni stav. Lagano naginjanje naprijed prema sugovorniku znači zainteresiranost. Zato prekrižene ruke i naginjanje od sugovornika nisu dobre ideje.

Osim tih malih gesta i držanja, ako izgledate zbunjeno ili ne možete pronaći posjetnicu odaje dojam da se morate bolje organizirati.

Zato, kad razgovarate s nekim, pokušajte zauzeti pozitivan i optimističan stav.

Govor

Jedna teorija kaže kako je prvih desetak riječi koje izgovorite prilikom prvog susreta najvažnije te kako postoji velika šansa da će se vaša osobnost procjenjivati upravo na temelju njih.

Tome u prilog ide činjenica koja kaže kako prosječna odrasla osoba odgovorima sugovornika posveti 20-ak sekundi. Stoga je mudro pripremiti sažete odgovore i izbjegavati nategnute, posebno prije velikog poslovnog događaja.

Tijekom karijere primjetit ćete kako se neka pitanja postavljaju češće. Jednom kad shvatite koja su to, trebali biste sastaviti kratke i informativne odgovore na njih. Tako umjesto da na pitanja „Čime se bavite?“ odgovorite samo: „Konzultant sam“, možete pripremiti nekoliko informacija o svom poslu. Odgovor bi mogao glasiti: „Radim sa srednje velikim kompanijama i pomažem im privući klijente“.

Primjena ovih pravila može vam olakšati networking, pa možda neke od kontakata uspijete pretvoriti u klijente.

Video
LEILA TAKAYAMA
Kako je to biti robot?
MOTIVACIJA
Šestominutni video za jutarnju motivaciju
ADMIR ČAVALIĆ
Institucionalna ekonomija: Zašto su neke države bogate, a druge siromašne