SAMIRA AVDIĆ, BRAVARIA INDUSTRIAL MARKETING
Učimo, razvijamo se, ulazimo u pogone i doprinosimo promidžbi Adria regije
BiH 24 listopada, 2025
Izvor fotografije:
PIT.BA

Uoči nadolazećeg PIT Adria Summita, koji će 4. i 5. prosinca okupiti lidere industrije iz cijele regije u Sarajevu, prenosimo razgovor sa Samirom Avdić, direktoricom agencije Bravaria Industrial Marketing i osobom koja već godinama stoji iza razvoja ovoga jedinstvenog industrijskog brenda. 

U razgovoru Samira Avdić otkriva kako je nastala ideja industrijskog marketinga, zašto je važna vidljivost domaće proizvodnje i što nas očekuje na ovogodišnjem Summitu.


Prije nego što prijeđemo na povod ovoga razgovora – nadolazeći PIT Adria Summit koji će se održati 4. i 5. prosinca u Sarajevu – možete li našim čitateljima reći nešto više o sebi?

Već treću godinu dio sam marketinške agencije Bravaria Industrial Marketing, prve u regiji specijalizirane za promidžbu industrije i njenih kapaciteta, a prije toga bila sam također vezana uz marketing i prodaju, ali sam imala priliku raditi i u drugim područjima poput obrazovanja i politike.

Kroz rad agencije Bravaria posebno se istaknuo brend PIT događaja – susreti koji okupljaju industriju, povezuju tvrtke i promiču dobre prakse.

Naš je cilj jednostavan, ali ambiciozan: brendirati našu regiju kao prostor koji proizvodi kvalitetu, koji ima znanje, resurse i ljude sposobne zadovoljiti zahtjeve tržišta Europske unije i svijeta.

Ponosni smo što se u okviru naših aktivnosti prepoznaju i podupiru metalna, drvna, tekstilna, prehrambena, elektro, plastična, građevinska, strojarska i energetska industrija te brojni prateći sektori.

Uvjerena sam da industrija ove regije ima što ponuditi – ne samo cijenom, nego i kvalitetom, inovacijama i održivošću.


Odakle uopće ideja industrijskog marketinga?

Sama ideja proizašla je upravo iz te potrebe – pozicionirati našu industriju, povezati i promovirati je na način koji je u skladu s modernim tržišnim trendovima. Godinama su tvrtke iz Bosne i Hercegovine i regije ostvarivale iznimne poslove, izvozile u najzahtjevnije zemlje, ali bez vidljivosti i jasnog brenda.

Kroz Bravaria Industrial Marketing željeli smo to promijeniti – dati industriji glas i prepoznatljiv identitet. Industrijski marketing znači komunicirati vrijednosti koje stoje iza proizvoda: stručnost, tradiciju, tehnologiju i ljude. To je ujedno i misija PIT brenda – kroz pozitivne primjere, umrežavanje i dijalog pokazati koliko je snažna industrijska baza regije i koliko je važno svijetu je predstaviti na pravi način.

Kakve su reakcije industrije na ovu inovativnu vrstu marketinga, prepoznaje li bosanskohercegovačka industrija potencijal ovakve promocije?

Danas sve više tvrtki razumije da bez suvremenog pristupa komunikaciji i brendiranju nema ozbiljnog rasta ni izlaska na međunarodna tržišta. Naše iskustvo pokazuje da industrija iznimno cijeni konkretne, mjerljive rezultate – a upravo to donosi industrijski marketing.

Kroz naše projekte pomogli smo tvrtkama postati prepoznatljivijima, predstaviti svoje kapacitete, inovacije i ljude koji stoje iza proizvodnje. Reakcije su iznimno pozitivne jer mnogi prepoznaju da takav pristup daje novu dimenziju njihovu poslovanju i otvara vrata suradnjama koje ranije nisu bile moguće.


Nakon Tešnja, Beograda, Skoplja i Zagreba, PIT Adria Summit ove se godine održava u Sarajevu. 

PIT Adria Summit jedinstven je događaj koji okuplja lidere industrije iz cijele regije.

Ovogodišnje izdanje u Sarajevu, 4. i 5. prosinca, bit će najveće do sada. Na jednom mjestu okupit će se više od 300 sudionika iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije, Slovenije, Makedonije, Austrije, Njemačke, SAD-a i drugih zemalja – vlasnici, direktori, inženjeri, stručnjaci, investitori i predstavnici institucija.

Kroz tematske blokove krećemo od tržišta, zatim prelazimo na procese i tehnologije, govorimo o umjetnoj inteligenciji, digitalizaciji, automatizaciji, zelenoj tranziciji i, naravno, o ljudima.

Povezat ćemo ključne pravce razvoja industrije: učinkovitost, održivost, digitalizaciju i ljudske resurse, a drugoga dana kroz unconference program održat ćemo više od 15 posebno pripremljenih mini radionica za naše sudionike – teme radionica bit će uskoro objavljene.

Ulazimo i u tvornice te ćemo imati priliku posjetiti tri tvornice u okolici Sarajeva, a kroz oba dana i sajamsku postavu vidjeti napredak u svim segmentima.

Posebnu pozornost posvećujemo dijelu dobrih praksi, gdje će biti predstavljeni konkretni primjeri iz tvrtki iz regije.


Ako je suditi po najavama, ovaj događaj nadmašit će sve prethodne koje je vaša agencija organizirala. Jesu li te najave točne?

Da, s ponosom mogu reći da jesu. Interes je izniman – broj prijavljenih sudionika i partnera već je nadmašio sva prethodna izdanja. Sarajevo će tih dana biti glavni industrijski centar regije, a sam format događaja donosi nešto novo – više interakcije, više praktičnih primjera, više prostora za umrežavanje i suradnju.

Ove su godine uz nas i partneri iz Austrije, Njemačke i Slovenije koji prepoznaju da ova regija ima ozbiljan potencijal. PIT Adria Summit polako prerasta u mnogo više od regionalnog brenda – i to je najveći uspjeh kojem nastavljamo težiti i u budućnosti.


U usporedbi sa sličnim događajima u Europi i SAD-u, kotizacija za sudjelovanje na PIT Adria Summitu simbolična je – čak petnaest puta niža?

Podrška događaju dolazi od naših partnera iz cijele regije, stoga kotizacije ostaju simbolične – jer želimo da svaka tvrtka, bez obzira na veličinu, ima priliku sudjelovati, učiti i povezati se s drugima. Tijekom dva dana sa stručnjacima ćemo proći kroz teme koje su ključne za svaku tvrtku u razvoju, a kako bismo omogućili sudjelovanje većeg broja zaposlenika, pripremili smo i posebne pakete i popuste za tvrtke s više sudionika.

Vjerujemo kako će institucije prepoznati važnost ovakvih inicijativa, ali dok se to ne dogodi – nastavljamo graditi platformu koja povezuje industriju i znanje.


Što biste poručili onima koji se još nisu odlučili za sudjelovanje? Zašto je važno biti dio ovoga događaja?

PIT Adria Summit nije samo konferencija – to je mjesto gdje učimo, razvijamo svoje ljude, slušamo dobre priče, dobivamo motivaciju i odlazimo puni pozitivne energije i želje za daljnjim rastom.

Sudionici imaju priliku čuti najbolje prakse iz regije i Europe, upoznati stručnjake iz različitih sektora, pronaći nove partnere i inspiraciju za vlastiti razvoj.

Ako želite unaprijediti proizvodnju, uvesti digitalna rješenja, optimizirati procese ili jednostavno biti dio zajednice koja vjeruje u snagu industrije – ovo je događaj koji ne smijete propustiti.

PIT Adria Summit dokaz je da naša regija ima industriju koja misli, proizvodi i napreduje.

 

Pit.ba | Manager.ba

Više informacija o PIT Adria summitu pronađite na www.pitevent.com

Najnovije vijesti
Video
PETAR DESNICA, GS GRUPPE
Njemački recept za uspjeh u BiH
DR. MILJAN BJELICA
Treba imati mjeru u svemu pa i u biznisu i uspjehu
HERCEGOVINA
Trganje počelo, vinogradari puni nade