MOSTOVI ILI ZIDOVI?
Može li jednostavnije, a teže - mostovi ili zidovi?
Manager 22 listopada, 2023

Možda radite u tehnologiji, marketingu, financijama ili nekoj drugoj grani, no jedna stvar je sigurna – vještine međuljudskih odnosa su vaša tajna oružja za izgradnju ne samo uspješne karijere, već i inspirativnog radnog okoliša. 


Piše: Haris Babić, Pit.ba 

Dobrodošli u dinamični svijet poslovanja gdje se uspjeh često mjeri sa mnogo više pokazatelja i indikatora od samih brojki. Današnje poslovno okruženje često podsjeća na veliku povezanu mrežu (network), a ključ za otvaranje vrata uspjeha krije se u vještinama međuljudskih odnosa. I ne, nije to samo još jedan poslovni kliše koji čujete ili pročitate svako malo …

Sposobnost gradnje mostova s kolegama, partnerima i klijentima, ujedinjujući različite perspektive i talente, postala je ključna komponenta za uspjeh, bez obzira na granice industrije ili tržišta na kojem radite.

Možda radite u tehnologiji, marketingu, financijama ili nekoj drugoj grani, no jedna stvar je sigurna – vještine međuljudskih odnosa su vaša tajna oružja za izgradnju ne samo uspješne karijere, već i inspirativnog radnog okoliša.


Empatija kao temelj 
Kako razumijevanje jača timsku sinergiju

 

Empatija, sposobnost postavljanja u cipele drugih i razumijevanje njihovih perspektiva, više nije samo puka meka vještina. To je ključni faktor koji oblikuje dinamiku tima i povećava produktivnost na radnom mjestu. Istraživanja pokazuju kako organizacije koje promiču empatiju među zaposlenicima ostvaruju 20% veću produktivnost (izvor: Harvard Business Review).

Primjerice, zamislite situaciju u kojoj različiti članovi tima rade na istom projektu. Jedan član tima, izazvan privatnim poteškoćama, može osjećati dodatni stres i pritisak. Ovdje dolazi do izražaja empatija. Kolege koji su svjesni njegove situacije mogu ponuditi podršku, možda preuzeti dio tereta ili jednostavno pružiti riječi ohrabrenja. Ovakva gesta ne samo da olakšava stres pogođenog člana, već i jača povjerenje i međusobno poštovanje u timu.

Dodatno, empatija je ključ u razumijevanju potreba i želja vaših klijenata. Prema istraživanju Microsoft-a, 96% kupaca smatra važnim da se osjećaju dobrodošlo u interakciji sa kompanijom (izvor: Microsoft Customer Service Report). Primjerice, tim koji radi u korisničkoj podršci koji pokazuje empatiju prema problemima klijenata ne samo da rješava probleme brže, već stvara dugoročne veze temeljene na povjerenju … mislim da ovo ne treba dodatno objašnjavati, svi koji smo imali susret za korisničkom podrškom možemo sigurno ovo da potvrdimo.

Nadalje, empatija je ključ u upravljanju konfliktima. Kada se konflikti unutar tima počnu javljati, empatični vođa će pristupiti situaciji s razumijevanjem i strpljenjem. Umjesto da kažnjava ili ignoriše, on će aktivno slušati sve strane, tražiti zajedničke tačke i raditi na pronalaženju konstruktivnih rješenja. Rezultat? Tim koji je jači, povezaniji i spremniji surađivati na budućim projektima, a vremenom će se problemi u ekipi sami rješavati tako što će i sami članovi tima pratiti ovakav način.

Empatija nije samo "dobra za imati" element u poslovanju – ona je ključna za izgradnju uspješnih timova i stvaranje radne okoline u kojoj se svaki pojedinac osjeća cijenjen i poštovan. Razvijajte ovu vještinu, jer ona nije samo temelj, već i stub koji podržava rast vaše karijere i vašeg tima.


Učinkovita komunikacija
Ključ za produktivnost i jasnije razumijevanje

 

U poslovnom kontekstu, učinkovita komunikacija je temeljni stup uspješne suradnje. Ona uključuje ne samo jasno izražavanje ideja, već i pažljivo slušanje, postavljanje relevantnih pitanja i prilagođavanje stila komunikacije prema auditoriju.

Istraživanja pokazuju da organizacije koje promiču učinkovitu komunikaciju imaju 50% manji broj konflikata između timova (izvor: SHRM). Ovo nije iznenađujuće s obzirom na to da je mnogo nesporazuma i problema uzrokovano nedovoljnom ili nepreciznom komunikacijom – o svemu se može i treba razgovarati, bez obzira koliko problem bio velik, ne postoji način za njegovo rješavanje.

U timu koji radi na kompleksnom projektu, jasnoća u komunikaciji može biti presudna. To uključuje precizno postavljanje ciljeva, očekivanja i rokova. Svaki član tima treba razumjeti svoju ulogu i doprinos, minimizirajući prostor za interpretaciju.

Također, učinkovita komunikacija obuhvata i sposobnost i otvorenost za postavljanje pitanja. Postavljanjem relevantnih pitanja, možete dobiti dublje razumijevanje problema, otkriti potencijalne izazove i identificirati najbolje rješenje.

Prilagodba stila komunikacije je također jako bitna, posebno kada imate veći tim koji se sastoji od kolega sa različitim karakterima. Govoriti s tehničkim stručnjacima zahtijeva drugačiji pristup nego komunicirati s klijentima. Razumijevanje ciljane publike omogućuje vam prenošenje poruke na način koji će biti najučinkovitiji.


Slušanje
Umijeće razumijevanja u dinamičnom poslovnom svijetu

 

U moru brze komunikacije i žurbom ispunjenih radnih dana, vještina slušanja postaje dragulj u poslovnom svijetu. To nije samo čekanje da sugovornik završi rečenicu – to je aktivna investicija u razumijevanje, bez kojeg je teško ostvariti pravu suradnju.

Naučnici tvrde da je 70% radnog vremena provedenog u komunikaciji, a od toga se čak 45% posvećuje slušanju (izvor: Forbes). Ovo nije tek statistika, već ključ za uspješnu interakciju s kolegama, klijentima i partnerima.

Recimo da ste u sastanku s timom, gdje se raspravlja o novom projektu. Aktivno slušanje uključuje ne samo praćenje riječi, već i hvatanje nijansi u glasu sugovornika, čitanje izraza lica i prepoznavanje suptilnih znakova. To može otkriti puno više od onoga što je izgovoreno.

Osim toga, slušanje može razbiti barijere u komunikaciji. Osoba koja se osjeća saslušanom je sklonija dijeliti ideje, izraziti zabrinutosti i sudjelovati u konstruktivnim diskusijama. To može biti ključ za otkrivanje inovativnih rješenja i donošenje boljih poslovnih odluka.

Slušanje je također ključ u izgradnji povjerenja. Vođa koji pokazuje interes za mišljenje i osjećaje članova tima gradi čvrste temelje za suradnju i lojalnost. Ovo stvara okruženje u kojem ljudi osjećaju da im je stalo do njihovog doprinosa i da su vrijedni.


Timski rad i suradnja
Kreiranje magnetske energije

 

Timski rad je poput čarolije koja se događa kada različite snage udruže svoje moći. To je mjesto gdje se ideje sudaraju, izazovi razrješavaju, i gdje se rođaju inovacije koje mijenjaju svijet.

Istraživanja pokazuju da timovi koji se ističu u suradnji generiraju 60% više ideja (izvor: Gallup). Ovo jasno pokazuje da je kreativna sinergija ključ za ostvarivanje vrhunskih rezultata.

Zamislite tim sastavljen od entuzijastičnih stručnjaka iz različitih područja. Njihova jedinstvena perspektiva i iskustvo postaju sirovina za stvaranje inovativnih rješenja. Kroz intenzivne brainstorming sesije i dinamične diskusije, tim oblikuje strategiju koja prevazilazi očekivanja.

Osim toga, timski rad stvara duh zajedništva. Kada ljudi osjećaju da pripadaju timu koji dijeli viziju, to postaje gorivo koje potiče izvanredne napore. Timovi koji zajedno proživljavaju uspone i padove postaju nepobjedivi tim kad je to najpotrebnije.


Upravljanje konfliktima
Rast kroz izazove

 

U dinamičnom svijetu poslovanja, sukobi nisu prepreke, već prilike za rast i razvoj. Oni su kao testovi koji mogu ojačati ili oslabiti timsku dinamiku. Stoga, vještina upravljanja konfliktima nije samo nužnost, već ključ za gradnju otpornih i efikasnih timova.

Kada se suočimo s sukobom, važno je pristupiti ga sa smirenošću i objektivnošću. Umjesto da ga vidimo kao prepreku, možemo ga promatrati kao priliku za raznoliko mišljenje i kreativno rješavanje problema. Primjena ove perspektive može rezultirati inovativnim rješenjima koja bi inače prošla nezamijećena.

Upravljanje konfliktima također zahtijeva vještinu asertivne komunikacije. Važno je jasno i poštovano izraziti svoje mišljenje, ali i otvoreno slušati mišljenja drugih. Otvorena komunikacija gradi povjerenje među timskim članovima i otvara put ka konstruktivnom rješenju.

Ključni aspekt upravljanja konfliktima je razumijevanje da nema univerzalnog “pravilnog” rješenja. Svaka situacija zahtijeva pažljivo razmatranje specifičnih okolnosti i osobnosti uključenih strana. Upravo ova individualizirana strategija može rezultirati dugoročnim rješenjima koja jačaju timsku povezanost.


Zaključak

Vještine međuljudskih odnosa nisu samo poželjne, već i ključne za uspjeh u modernom poslovanju. Empatija, učinkovita komunikacija, slušanje, timski rad i upravljanje konfliktima čine temelj za izgradnju zdravih međuljudskih odnosa. Nastojte razvijati ove vještine kako biste stvorili okolinu u kojoj se cijeni suradnja i međusobno poštovanje.


Pit.ba / Manager.ba 

O Autoru
Manager
Video
STIPE KRIŠTO, B KRUG
Birao je: Njemačka ili Livno
DR. GORAN ĐUZEL, POLIKLINIKA VITALIS
Javni zdravstveni sustav mora biti zdrav
JOSIP MARTINOVIĆ
Hercegovačka vina imaju dobru cijenu, vrijeme je za sljedeću razinu