DIGITALNI MARKETING
Kako do posla u 21. stoljeću?
Gordan Zovko Digitalni marketing 12 siječnja, 2016

Povremeno mi na e-mail pristižu CV-jevi s upitima o zaposlenju. Redovito ih pročitam i pohranim u svoju bazu podataka. Sve su to mladi i pametni ljudi željni posla. Naravno, nisam u stanju sve ih zaposliti u svojoj agenciji, i žao mi je zbog toga. U svima njima vidim i svoju kćerku i njene prijatelje koji će za 3-4 godine doći u situaciju potrage za zaposlenjem.

Prije par mjeseci, do mene je došla jedna knjiga od autora Dragana Varagića i Valentina Kuleta. Dragan Varagić (www.draganvaragic.com) se već više od 10 godina bavi online strategijama i predavanjima na tu temu, a Valentin Kuleto (www.valentinkuleto.com) je jedan od osnivača LINK group. Pročitao sam knjigu i ustvari potvrdio sve svoje stavove koje sam imao u vezi zaposlenja i situacije koja se događa ovdje i u svijetu.

Ja sam zaposlen, ali sam je kupio i poklonit ću je svojoj kćerki da je pročita.

Ovako obrađenu temu, kako doći do posla i kakve su vještine danas potrebne, nećete baš svugdje naći za naše tržište. Knjigu su pisali ljudi iz prakse a ne neki teoretičari iz zavoda za školstvo. (Znate li da se u Srednjoj ekonomskoj školi u Mostaru još koristi pisaća mašina na školskim satovima i djecu uče kako kucati na njih. To su ti teoretičari.)

Znam da ćete sada pomisliti, pa dobro, zašto kćerku ne zaposliš kod sebe u firmi. E tu sam vas čekao. Knjiga upravo jednim djelom to i opisuje. Danas nema sigurnog posla, postoji samo sigurnost u znanje koje imate. Svi oni koji misle da će se negdje uhljebiti i dočekati mirovinu, varaju se. Daj bože da je tako. Vrijeme socijalizma i takvog načina razmišljanja je iza nas.

Mnoge promjene će se početi događati i u svijetu što se tiče obrazovanja. Današnji programi školovanja ne mogu zadovoljiti potrebe poslodavaca za određenim znanjima i vještinama. Kapitalizam će morati dati odgovor na to ako želi preživjeti i zadržati permanentni rast.

Na ovo mogu nadovezati jednu priču mog kolege, voditelja restorana koji je raspisao natječaj na jedan čudan način, nama ovdje u BiH a i u okruženju (inače je dugo radio u Belgiji kao kuhar i voditelj vrhunskih restorana). Oglasio je vrlo jednostavan natječaj. Rekao je da traži kuhara i da je početna plaća 4.000 KM, ali da kandidati napišu što znaju raditi za taj novac. Da, upravo tako. Nema uvjeta, nema ničega. Evo ti dobra plaća i dobro mjesto, odlični uvjeti, ali što mi nudiš za to.

O tome se i radi. Što vi nudite za to i kakve probleme možete riješiti za firmu kojoj aplicirate za posao.

Vrijeme industrijalizacije je završeno. Ne očekujte dolazak nekih firmi koje će zaposliti tisuće i tisuće radnika. To su priče za malu djecu. Nitko vas neće zaposliti ako sami ne nađete posao. Ono što možete napraviti je da izaberete pravo zanimanje i shvatite da se morate školovati cijeli život.

U knjizi ćete također naći i savjete kako svoje znanje ponuditi na Internetu i zaraditi nešto od svojih vještina. Također, možete prisustvovati i webinaru koji to još sve bolje opisuje.

Između ostaloga, možete saznati više i o sljedećim temama:

• Kako danas iskoristi postojeću formalnu i neformalnu edukaciju za dolazak do posla?

• Kako kontinuirano razvijati profesionalne i osobne vještine da biste bili bolji u poslu koji radite?

• Što su prenosive (transverzalne) vještine i zašto su one najvažnije za dolazak do posla i poboljšanje vaše poslovne karijere?

• Na koje načine možete doći do kvalitetnih poslova, van državnih firmi i političkih „uhljebljenja“?

• Kako potaknuti sebe u razmišljanju o samostalnom povremenom ili stalnom poslu?

Sve ovo je na jedan jednostavan način napisano i razumljivo svakome. Što je najvažnije, primjenjivo je odmah.

Poanta knjige je u konačnici usmjerenje ka razvoju karijere. Znam da će mnogi reći kako nema posla i novca, ali ova knjiga to i objašnjava. Kako naći posao.

Promijenite svoje razmišljanje iz formata DOBIO SAM POSAO u format PRONAŠAO SAM POSAO. Posao se svugdje na svijetu pronalazi, a ne dobiva.

Knjiga se sastoji od dva dijela. Prvi dio objašnjava uzroke i posljedice problema zaposlenja, ali nudi i rješenja. Drugi dio sastavljen je iz 444 savjeta kako to sve uraditi na pravi način.

Kupite je i poklonite sebi ili svome djetetu. Vjerujte mi da vrijedi i da će vam promijeniti percepciju i odnos prema poslu koji radite i način na koji to radite. Poslodavcima će pomoći da sagledaju na koje vještine zaposlenih trebaju obratiti pozornost i kako vrednovati one dobre od loših. Cijena knjige je oko 25 KM.

Knjigu možete naručiti na www.doposla.com

(Knjigu možete kupiti, za BiH preko PayPala i direktno preuzeti u Banja Luci i Sarajevu).

www.facebook.com/doposla/

Gordan Zovko

Autor opis: 
Vlasnik je Agencije Connect koja se bavi grafičkim i web dizajnom te internet oglašavanjem. Vizualnim komunikacijama se počeo baviti prije dvadesetak godina. Svoje iskustvo pretočio je u knjigu "Kako poslovati na internetu".
Slika autora: 
O Autoru
Gordan Zovko
Video
ANER KRUŠKONJA, OBRTNIČKA KOMORA HNŽ
Koliko se danas isplati biti obrtnik
DAMIR UZUNOVIĆ, BUYBOOK
Mi smo išli naopačke
JASMIN BADŽAK, EUROSJAJ
Moj radni dan traje 24 sata, ali uživam u svom poslu!