Evaluacijom do održivih rezultata
Što je to 'Projekt'?
Manager Projekti 10 rujna, 2020
Izvor fotografije:
pixabay.com

Svaki projekt ima jedan osnovni cilj koji ga razlikuje od svih drugih sličnih aktivnosti. 

 

PROČITAJTE VIŠE: Znanje i vještine

 

Definicija koja se često prikazuje pomoću geometrijskog oblika trokuta jasno nam kaže da je projekt skup organiziranih aktivnosti kojima se postiže zadani cilj, u nekom određenom roku uz korištenje dostupnih sredstava. 

https://www.instagram.com/p/CEvltrwpwyT/?igshid=yz45tdkbqz7i

 


Dok čitamo ovu definiciju možda mislimo, 'to je ono što i ja radim na poslu svaki dan'. I to je točno, svi mi dođemo na posao kako bismo izvršili neki zadatak u dogovorenom roku i za to primamo plaću. Koja je onda razlika između 'standardnog' i 'projektnog' načina rada. 

Razlika je u promjeni, pozitivnoj promjeni koju ćemo tim radom ostvariti.

Velika većina naših svakodnevnih aktivnosti za cilj ima stabilnost u radu. Nije poželjno da izazivamo promjene koje će tu stabilnost narušiti. Ako uzmemo za primjer gore spomenute resurse, mi želimo da se ti poslovi obavljaju u točno definiranom i dogovorenom roku. Želimo isplatu na dogovoreni način, u dogovoreno vrijeme i to je 'standardni' način dobrog poslovanja.

 

 

Kada želimo nešto poboljšati onda u svom cilju moramo jasno definirati promjenu koju želimo ostvariti. Ta promjena mora biti dio nekog višeg cilja, općenitog cilja koji se provlači kroz svaki EU projekt, a to je uvijek 'povećanje kvalitete života građana'.

Iako smo o ovoj temi već ranije pričali, uzmimo danas jedan konkretan primjer iz prakse. Recimo da kao ideju imamo projekt kojim kažemo da želimo 'osigurati sigurnost djece'.

To nije dovoljno, jer sigurnost nije promjena. Ako dalje kažemo da želimo 'povećati sigurnost djece'. To jest promjena, ali je općenita i obvezna i kao takva nije dovoljna da bi jedan projekt bio prihvaćen za financiranje.

Našu promjenu moramo konkretizirati, tako da kažemo: 'Želimo kroz poboljšanje prometne signalizacije povećati sigurnost djece u prometu grada X' (uzmimo svatko za sebe grad koji nam je blizak).

Na ovom primjeru imamo jasno izraženu, specifičnu promjenu koja čini osnovu dobrog projekta. Bez obzira radi li se o tome da želimo postaviti jedan semafor ili napraviti zaobilaznicu van grada, ovdje je riječ o 'projektnom' načinu rada, jer nakon što taj posao završimo naša djeca će biti sigurnija, roditelji će biti sigurniji i time će se neminovno povećati kvaliteta života građana toga grada.

 

 

Sve polazi od dobre ideje. Od želje da pomognemo i napravimo nešto bolje. Ponekad su nam za to potrebni minimalni resursi, ponekada milijunski iznosi, ali metodologija kojom pristupamo razradi naše teme uvijek je ista. Postoje koraci koji se moraju provesti i oni koji su specifični za baš svaki projekt. Bez kvalitetne pripreme nije moguće napisati dobar projekt.  Nakon svog uloženog truda i vremena, svaka prijava mora se evaluirati. Evaluacija je 'šlag na torti' našeg rada kojom se povezuju sve niti. 

Da bismo uspjeli u ovom velikom pothvatu svaka naša ideja mora počivati na dobroj analizi, a rezultati na mjerljivim pokazateljima. Ako ne znamo točno kako ćemo dokazati da smo uspjeli u svom naumu u taj proces ne trebamo ni ulaziti. Samo je jedan način da budete sigurni u ispravnost vaših postupaka, a to je da ih prepustite stručnjacima.

Specifični metodološki pristup pisanju i pripremi EU projekata su garancija za dobar početak. Strpljenje i ustrajnost su put ka uspjehu. 

O tome na što sve trebamo paziti kada prijavljujemo projekt na natječaj pričat ćemo u idućoj kolumni.

Do tada, ako imate neku dobru ideju ili ste već u ovom procesu i imate pitanja što i kako dalje, obratite mi se na [email protected] ili nam se pridružite u raspravi za ovu ili slične teme na instagram profilu @evaluatorbih

Andrijana Vučić

Autor opis: 
Prehrambeni tehnolog,magistrirala na sveučilištu u Sarajevu. U 16 godina radnog iskustva usko vezana uz oblast kontrole hrane i jačanja kapaciteta sustava. Evaluatorica u procesu pisanja i pripreme projekta.
Slika autora: 
O Autoru
Manager
Video
VIDEO
Maja Miljević: 8 koraka do uspješnog početka biznisa
VIDEO
Kako izgraditi osobni brend - 5 ključnih elemenata
VIDEO
Hrvatska pjevačica otkriva tajnu rasta La Piela za 500 posto u godinu dana