SAŠA MOJEVIĆ, FRUCTA TRADE
Sve što zaradimo dalje investiramo i doprinosimo rastu kompanije
BiH 16 siječnja, 2024

Fructa Trade d.o.o. iz Dervente imala je u posljednjem desetljeću jedan od najbržih poslovnih uspona u Bosni i Hercegovini. Za razliku od 1995. godine, kada su počeli poslovanje sa samo tri uposlenika, danas imaju više od 2.000 uposlenih i 55 maloprodajnih objekta brenda KORT marketi u više od 35 gradova na području BiH.

 

"Iako poslujemo na tržištu koje ima različite poslovne izazove i u 2023., kao i u prethodnim godinama, ostvarili smo rast svih pokazatelja. Brzom i stalnom rastu kompanije najviše je doprinijelo dobro planiranje i ciljano investiranje u širenje maloprodajne mreže KORT marketa i drugih segmenata poslovanja. Pored navedenog, značajno je kako naša kompanija sve što zaradi, dalje investira u otvaranje novih maloprodajnih objekata, novih proizvodnih pogona i otvaranje novih radnih mjesta, što sve ukupno doprinosi rastu kompanije“, istakao je Saša Mojević, generalni direktor Fructa Trade d.o.o. Derventa u razgovoru za Poslovne novine.


Na koje ostvarene poslovne uspjehe ili realizirane projekte u 2023. godini ste kao kompanija naviše ponosni?

"Mogu reći kako je 2023. godina, kao i nekoliko prethodnih, bila teška i izazovna za poslovanje kako na našem tržištu, tako i na tržištu EU, a i šire. Pored svih teškoća sa kojima se susrećemo u radu, ponosni smo što smo održali kontinuitet rasta u svim godinama od osnivanja do danas, i to planiramo i dalje. Jedan od izraženijih problema bh. gospodarstva u proteklih par godina je odlazak mladih ljudi u inozemstvo i značajno smanjenje tržišta rada, Međutim, i u ovom pogledu smo uspjeli zadržati postojeće zaposlenike i ostvariti poslovni rast, tako da svake godine zapošljavamo sve veći broj ljudi. To ukazuje kako smo na dobrom putu i da smo i u ovakvim okolnostima poželjan poslodavac, na šta smo, također, ponosni."

 

 

Koje sve vrste usluga pružate i koja su vam ciljna tržišta?

"Fructa Trade d.o.o. Derventa se bavi sa nekoliko djelatnosti koje su kompatibilne i nadopunjavaju se. Između ostalog, bavimo se proizvodnjom prehrambenih proizvoda koje plasiramo na tržište BiH i zemalja u okruženju, zatim prodajom i distribucijom vlastitih proizvoda, potom maloprodajom robe široke potrošnje (KORT marketi), što je najveći segment u okviru društva, a bavimo se i ugostiteljskom djelatnosti, kroz sada već prepoznatljive cafe-restorane KORT."


Što biste istaknuli kao najvažnije vrijednosti?

"Naša kompanija je domaća kompanija, s domaćim kapitalom i radnicima. Najznačajniji segment u kompaniji gdje je najviše zaposlenih i koji ostvaruje najveći prihod je maloprodaja KORT marketi, te su usluge i proizvodi koje nudimo na tržištu visokog kvaliteta i s prihvatljivom cijenom za kupce. Trudimo se, i čini nam se uspijevamo, da naši marketi budu arhitektonski, vizualno i tehnološki na svjetskoj razini, asortiman robe i usluga bude raznovrstan s naglaskom na kvaliteti. Smatramo kako je to jedini način na koji se može opstati na tržištu i imati rast iz godine u godinu, jer kupci kao korisnici usluga i robe koje nudimo tržištu najbolje ocjenjuju jesmo li na pravom putu ili ne. Za sada, s obzirom kako imamo stalni rast prihoda i stalno širenje KORT marketa, čini se kako od naših kupaca dobivamo visoke ocjene."


Jeste li uspjeli ostvariti sve ciljeve koje ste planirali?

"Svake godine postavljamo visoke ciljeve i trudimo se da ih i ostvarimo. Nekada je godina prekratka da se ostvare svi zacrtani ciljevi, ali suštinski smo zadovoljni jer uspijevamo ostvariti, ako ne sve, onda najznačajniji dio postavljenih ciljeva."


Koje značajne projekte ili investicije planirate u 2024. godini?

"U 2024. godini nastavljamo sa realizacijom poslovnih planova, čije je osnovno obilježje daljnji rast kompanije, nova investiranja u maloprodajne objekte, širenje mreže KORT marketa, povećanje kapaciteta i modernizacija proizvodnje, te proširenje našeg tima zapošljavanjem novih ljudi. Strateški plan je da KORT marketi posluju u svim dijelovima BiH, s toga ćemo nastaviti sa još više entuzijazma i bržim tempom otvaranje novih marketa. Svakako, u širenju maloprodajne mreže nećemo zaboraviti ni postojeće objekte koji se svake godine moderniziraju, kako bi naše usluge bile uvijek na visokoj razini i kako bismo zadovoljili očekivanja i najzahtjevnijih kupaca.“

 

Kakvi su Vaši poslovni planovi i očekivanja za 2024., kao i  kakva je Vaša vizija daljnjeg razvoja?

"Fructa Trade je od osnivanja do danas prošla put od jedne male tvrtke do, možemo danas slobodno reći, jedne od značajnih kompanija na našem tržištu. Danas imamo razgranatu mrežu maloprodajnih objekata, proizvodnih pogona, širok asortiman vlastitih proizvoda i zapošljavamo 2.000 radnika. Iz godine u godinu bilježimo poslovni rast, što nam predstavlja poticaj nastaviti dalje, ali istovremeno nameće nam odgovornost još boljeg, kvalitetnijeg i efikasnijeg poslovanja. Svjesni smo svoje odgovornosti u smislu kako je već 2.000 obitelji naših zaposlenika vezano za naše poslovanje. Osim toga, veliki broj domaćih proizvođača surađuje sa nama i plasira svoje proizvode kroz KORT maloprodajnu mrežu. U narednom ćemo razdoblju nastaviti s investiranjem, novim zapošljavanjem i razvojem kompanije. Osim širenja maloprodajne mreže, u narednom razdoblju ćemo dodatno posvetiti pažnju stvaranja vrhunskih uvjeta rada za sve zaposlene radnike, te na taj način dati svoj doprinos zaustavljanju odliva stanovništva. Dakle, naša vizija je dalji razvoj i unapređenje poslovanja Fructa Trade u svim segmentima.“

 

Poslovni portal Manager.ba medijski je partner projekta Poslovnih novina Brzorastuće kompanije 2023 .

 

Najnovije vijesti
Video
"IMAM IDEJU" - MARIJA ĆEŠKIĆ
Coralov "Marshal plan" i branding Hercegovine mogu biti rješenje
IVICA JAKIĆ
Od fotografa glazbenih zvijezda do vizionara goriva budućnosti
JELENA ČAČULOVIĆ, WELTPLAST
Tvrtku tretiramo kao dijete u obitelji