SAVJETI
Sedam knjiga pomoću kojih ćeš bolje razumjeti PR i marketing
manager.ba/andreatintor.com 28 svibnja, 2021
Izvor fotografije:
andreatintor.com

Jedna od najvrjednijih navika koju osoba može usvojiti s vremenom je čitanje. Osim edukacije na različitim područjima, čitanje nas potiče da razmišljamo izvan okvira, da promišljamo o idejama do kojih možda ne bi došli te da neprestano učimo o svijetu koji nas okružuje. 

 

Zajednička navika uspješnih ljudi je – čitanje 

Brojna istraživanja ističu da uspješni ljudi tijekom godine pročitaju prosječno 45 do 60 knjiga, odnosno knjigu tjedno. Prošla godina je možda bila jedna od idealnijih po pitanju usporenosti života kada smo se mogli uhvatiti popisa knjiga koje tek čekaju godinama da budu pročitane. Time smo korak bliže prema usvajanju navike da samo s pedesetak pročitanih stranica dnevno na kraju godine možemo iza sebe imati dvoznamenkasti broj naslova, piše PR konzultantica Andrea Tintor na svome blogu.

Jedna od mojih osobnih odluka za 2021. je na svoj čitalački repertoar uvesti još više literature koja obuhvaća PR i marketing, medije i popularnu kulturu. Osim stručne literature, svojim klijentima koji žele razvijati kreativnost i vještinu pričanja priče o vlastitom brendu savjetujem da čitaju što više fikcije. 

Kako odrastamo često mislimo da smo fikciju ‘prerasli’ te da u beletristici ne možemo pronaći ništa zanimljivo. Moj stav je upravo suprotan. Odlučno smatram da će nas fikcija bilo kojeg žanra potaknuti da stvorimo svoj svijet tijekom čitanja i treniramo moždane vijuge. Možda se nova marketinška kampanja krije upravo u dijalogu fiktivnih likova kriminalističkog romana. 

S druge strane, stručne non-fiction knjige ‘uče’ nas kako primijeniti određene strategije i vještine na naše poslovanje, kako unaprijediti poslovnu kulturu tvrtke ili kako postati izvrstan lider.

Na svako pitanje kojeg se sjetite dobit ćete odgovor u obliku knjige, a ja u nastavku izdvajam nekoliko PR i marketing knjiga za koje smatram da poduzetnicima mogu pomoći transformirati poslovanje, ali i razmišljati izvan okvira trenutne komunikacije.

 

This is Marketing: You Can’t Be Seen Until You Learn to SeeSeth Godin

Seth Godin jedan je od marketinških stručnjaka koji piše jednostavnim jezikom kako bi njegovi savjeti bili svima razumljivi. U knjizi This is Marketing: You Can’t Be Seen Until You Learn to See donosi uvide kako kreirati marketinšku strategiju koja će rezonirati s ljudima diljem svijeta i njihovim vrijednostima. Za Godina PR i marketing izvlače ono najbolje iz proizvoda ili usluge. Odličan marketing i kvalitetno poslovanje rješavaju probleme kupaca i potrošača. Ova knjiga govori upravo o tome kako svatko može transformirati svoje poslovanje kada u fokus stavi ljudske potrebe. 

 

How to Win Friends & Influence People, Dale Carnegie

Ovo nije stručna knjiga o odnosima s javnošću kakvu prosječan čitatelj zamišlja. Ipak, odnosi s javnošću su ljudi, a s ljudima moramo izgraditi kvalitetne odnose. Knjiga Dalea Carnegieja, u prijevodu Kako steći prijatelje i naklonost ljudi donosi komunikacijske savjete kako iz svakog dijaloga, sastanka ili neformalnog druženja s ljudima izvući maksimum te stvarati dugoročne odnose koji donose poslovne rezultate. 

 

Trust me, Im lying: Confessions of a media manipulator, Ryan Holiday

Za Ryana Holidayja publika i kritika piše kako je jedan od najoštroumnijih PR i marketinških stručnjaka novog doba. Ryan u knjizi piše ‘ispovijesti medijskog manipulatora’ kako pridobiti medijsku pažnju sredstvima za kojima ne bi svi posegnuli. Ova knjiga je jedna od onih koja će vas natjerati da propitate stav: postoji li negativan PR!?

 

Scientific Advertising, Claude C. Hopkins

Prije nekoliko dana prijatelj nazvao me i pitao koja je moja marketinška strategija za 2021. Na trenutak nisam znala odakle dolazi motiv za ovo pitanje usred radnog dana. Zapričali smo se, a motiv je došao jer je čitao ‘bibliju’ oglašavanja Claudea C. Hopkinsa, Scientific Advertising. Ovo je jedna knjiga koja je i na mom popisu za siječanj da provjerim koja su to univerzalna pravila marketinga i oglašavanja koja vrijede od 1923. do danas. 

 

The Image: A Guide to Pseudo-Events in America, Daniel J. Boorstin

Tijekom fakulteta uvijek sam voljela proučavati dodatnu literaturu koja nam se ponudila na sinopsisu kolegija. Jedna od tih knjiga je The Image koja se sastoji od zbirke eseja i povijesnih uvida u fenomene kako povijesno stvarao brend, ali i celebrity kult-ličnosti. Daniel J. Boorstin prvi je autor koji je definirao celebrityje kao ‘ličnosti poznate po svojoj poznatosti’. Ova knjiga našla se na mom popisu kao literatura koja pruža novi pogled na medije i influencer marketing.

 

The Perennial Seller, Ryan Holiday

Volim non-fiction knjige koje odmah u uvodnim stranicama zagrebu problamtiku koja me najviše zanima. U ovoj knjizi je to kako kreirati brend koji će nadživjeti nas same, koji će trajati – vječno!? Ryan Holiday posebno ističe neke vodeće brendove popularne kulture iz sfere glazbe koji su ostavili trag u vremenu poput Madonne. Jedan od citata koji su me ‘kupili’ je upravo ovaj:


Star Wars was beaten in its opening weekend in cinema by Smokey and the Bandit—$2.7 million to $2.5 million. What is Smokey and the Bandit? Nobody knowns.

People [who are] thinking about things other than making the best product never make the best product.

Ako imaš u planu stvoriti nešto što će se iznova prodavati desetljećima – ovo je knjiga koju moraš pročitati!

Made to Stick, Chip & Dan Heath

Nastavak na Ryana Holidayja može biti baš ova knjiga. Fokus ove knjige je prikazati sisteme kako da ideje koje plasiramo na tržište ostanu u glavama ljudi. Principi prema kojima se kreiraju takve ideje je da one budu jednostavne, konkretne emotivne te da u sebi imaju priču.

Koja je tvoja priča?

Ovo je jedna od simpatičnih i praktičnih knjiga koja se lako čita i svatko može uzeti fragmente koji autori predlažu te testirati u svakodnevnom životu.

Uz navedenu literaturu bit će ti lakše razumjeti PR i marketing, ali ćeš dobit ideje kako da unaprijediš komunikaciju vlastitog brenda.

Sve knjige s popisa mogu se pronaći na book-webshopu Book Depositoryju, Amazonu ili u našim knjižarama ako su prevedene.

  • LRC d.o.o. Sarajevo
  • Euro-Express d.o.o.
  • Connect Agencija
  • Euro-Express d.o.o.
  • LRC d.o.o. Sarajevo
  • Connect Agencija