Interpersonalne vještine su sve one koje omogućuju kvalitetan rad s drugima, bilo da se radi o šefu, suradnicima, klijentima, kupcima ili s bilo kime s kim dolazite u kontakt. Možemo ih nazvati i skupom socijalnih vještina koje će vam omogućiti kvalitetnije i smislenije odnose.
Riječ je vještinama koje uključuju komunikaciju, empatiju i još mnogo toga.
S ciljem što boljeg unaprjeđenja interpersonalnih vještina, možete ih koristiti i za lakše i uspješnije traženje posla.
1. KORISTITE SVOJU MREŽU POZNANSTAVA
Profesionalna mreža poznanstava ili popularni networking može biti jedna od vaših najvećih prednosti kod traženja posla. Zbog toga je važno neprestano je širiti, a uz to njegovati i svoje dosadašnje odnose i veze.
Sjetite se bivših kolega s fakulteta ili s prijašnjih posla s kojima ste imali snažne radne odnose. Pozovite ih na kavu ili im javite kako tražite posao. Zamolite ih da vam jave ako saznaju za otvorenu poziciju koja bi vas mogla zanimati i koja je povezana s vašom strukom. Šanse su velike kako će vam vrlo rado pomoći u traženju posla.
Ova skupina ljudi također je sjajna za traženje LinkedIn preporuka i pisma preporuke. Vaše interpersonalne vještine mogu biti ključ za isticanje među ostalim kandidatima, jer to su ljudi koje ćete vrlo lako osvojiti svojim interpersonalnim vještinama uz tvrde vještine koje posjedujete.
2. ISTAKNITE INTERPERSONALNE VJEŠTINE U ŽIVOTOPISU I MOTIVACIJSKOM PISMU
Koliko god je korisno imati preporuke i veze koje mogu govoriti o vašim interpersonalnim vještinama, ne možete se oslanjati isključivo na njih. Budući nećete imati preporuke u svakoj tvrtki u kojoj se prijavljujete za posao, morat ćete pokazati svoje snage na druge načine.
Postoji mnogo načina za pokazati ove vještine u svom životopisu i motivacijskom pismu, a koje će vam pomoći ostaviti sjajan prvi dojam. Primjerice, dodajte ključne točke za svaki posao i pokušajte ih ilustrirati kako ste ga obavljali koristeći svoje interpersonalne vještine.
Tu biste mogli uključiti postignuća poput sljedećih: “Vodila sam tim od šest suradnika, što je rezultiralo dvjema promocijama tijekom godine”.
U svom motivacijskom pismu imat ćete priliku pokazati svoje pisane komunikacijske vještine. No, osim o samom pisanju, možete razgovarati o iskustvima koja pokazuju interpersonalne vještine ključne za ulogu za koju se prijavljujete.
Ako, primjerice, tražite posao u prodaji, mogli biste spomenuti kako u svojoj trenutnoj tvrtki stavljate velik fokus na izgradnju odnosa. Spomenite i broj klijenata koje ste pridobili u proteklih godinu dana (ako se radi o značajnoj brojci).
3. NE ZABORAVITE NA INTERPERSONALNE VJEŠTINE NA RAZGOVORU ZA POSAO
Koliko god bili nervozni prije razgovora za posao, sjetite se da su vaše interpersonalne vještine važne kako biste se predstavili u najboljem svjetlu. Obvezno prođite kroz sve do sada navedeno. Ne zaboravite aktivno slušati i pokazati zanimanje. Obvezno komunicirajte jasno i pouzdano. Ispričajte priče koje pokazuju vaše vještine.
Osim što ćete tijekom intervjua biti pozitivni i simpatični, trebat će vam i interpersonalne vještine kako biste se pripremili za trenutak kad na red dođe pitanje: “Imate li pitanja za mene?”
Dok slušate i promatrate znakove svog sugovornika, moći ćete smisliti pitanja koja će pokazati da ste uključeni u razgovor i zainteresirani za posao, a istovremeno će vam pružiti dragocjene informacije koje ćete moći iskoristiti sebi u korist. To bi moglo biti nešto poput sljedećeg: “Iz vaših pitanja mogu zaključiti da veliki naglasak stavljate na [određenu vještinu ili zadatak]. Što mislite koliko bi to trebalo biti ključno u sljedećih nekoliko mjeseci?”.
Ako predlažete neku promjenu, možete razgovarati i o tome kako su vaše interpersonalne vještine prenosive. Ovo je posebno važno ako se želite okušati u karijeri koja nije povezana s vašim obrazovanjem. U tim trenucima oslonite se na svoje interpersonalne vještine i uvjerite tvrtku da vam da priliku.
Stavite se na mjesto potencijalnog poslodavca kako bih shvatili zašto bi se ustručavali zaposliti vas. Neka vam to bude početni plan da pokažete vještine koje ste stekli na fakultetu, a koje možete iskoristiti na drugom poslu. Primjerice, to mogu biti komunikacijske vještine koje ste dobro svladali na studiju novinarstva, a koje vam također mogu pomoći i u poslovima povezanima s prodajom.
PROČITAJTE JOŠ
Kako međuljudske vještine koristiti u poslovnim odnosima?
Izvor: Interpersonalne vjestine: kako ih koristiti u poslovnim-odnosima, Zaposlena.hr
Prilagodba: Manager.ba