PODUZETNIŠTVO
5 navika iz ureda koje polako umiru
Manager.ba/poslovnipuls.com Svijet 29 kolovoza, 2018
Izvor fotografije:
unsplash.com

Neke stvari kao što su "scrunchies" i "jazzercise" jednostavno idu svojim tokom.

Isto bi trebalo vrijediti i za stvari na radnom mjestu, ali ponekad je potrebno malo više da ljudi shvate da su trendovi i prakse stigli do svog kraja.

Budući da se okrećemo prema budućnosti poslovanja i radnog odnosa, potrebno je provesti neke od sljedećih promjena uklanjanjem zastarjelih radnih praksi:

 

Hijerarhija

 

Prema starom načinu razmišljanja, organizacije su bile organizirane piramidalnog oblika, usmjerivši na taj način komunikaciju i snagu od vrha prema dnu.

To je značilo da direktori kontroliraju sve u tvrtki, a manji radnici na dnu bili su jednostavno nemoćni kotačići u stroju.

To je danas zastarjelo ali mnogima je to problem prihvatiti.

Novijim načinom organizacije se žele više ”nivelirati” i dati snagu i zaposlenicima koji su u izravnom dodiru s klijentima jer isti poprimaju potpuni poslovni podražaj time što su na ”prvoj fronti” i svjesni su što i kako odraditi dok pojedincima iznad nedostaje tog uvida.

 

Fiksno radno vrijeme

 

 

Zaboravite na putovanja na posao i boravljenje za radnim stolom od 9 do 17 sati svaki radni dan.

Tehnologija je zaposlenicima omogućila da rade od kuda god i kad god žele, a mudri poslodavci time znaju izvući ono najbolje od svojih zaposlenika.

Sami zaposlenici su mnogo produktivniji kada rade u radno vrijeme kada se osjećaju najbolje, tada pružaju najbolje rezultati.

Neki jednostavno nisu jutarnji tip osobe i lakše im pada odraditi kasnije te su samim time i korisniji i produktivniji poslodavcu.

Sve više tvrtki i poslodavaca prihvaća fleksibilno radno vrijeme kao i rad od kuće, shvativši da time ustvari dobivaju bolji radni učinak svojih zaposlenika koristeći njihov pun potencijal.

 

Ured je više od radnog mjesta

 

Prije tehnoloških inovacija, uredi su imali jednu glavnu svrhu.

Mjesto gdje se zaposlenici moraju pojaviti kako bi mogli odraditi posao.

Moglo se jednstavno kreirati unutar četiri zida i sa radnim stolom, ali zaposlenici su se morali svaki dan pojaviti na tom radnom mjestu.

Sada zaposlenici imaju više opcija nego samu rad u uvjetu, tako da uredi sada imaju više svrhe.

Mnoge organizacije razmišljaju kako bi redizajnirali urede i time potakli bolje iskustvo koje zaposlenici imaju prilikom dolaska u ured.

 

Kreiranje razvojnih strategija u koordinaciji sa zaposlenicima

 

Rukovoditelji kreiraju strategije za razvoj tvrtke i zatim ih šalju svojim zaposlenicima kako bi se ista provodila bez da su čuli povratnu informaciju o istome od zaposlenika.

To više ne prolazi ako želite imati uspješno poslovanje.

 

 

Današnje organizacije više se bave prikupljanjem informacija od strane zaposlenika kako bi mogle kreirati učinkovitije razvojne strategije i planove.

To daje zaposlenicima više snage i pomaže im da se sami više angažiraju u radu. Samim time, veći radni angažman dovodi do većeg radnog uspjeha.

 

Godišnja analiza rada zaposlenika

 

Nitko zapravo ne voli godišnje analize zaposlenika, pa je vrijeme da ih se polagano i izbaci.

Djelatnici ljudskih resursa ne smatraju analize učinkovitima, već da iste stvaraju negativni stres zaposlenicima.

Uostalom, može li jedan godišnji sastanak stvarno odrediti vaš uspjeh na radnom mjestu?

 

 

Umjesto toga, tvrtke koje razmišljaju unaprijed češće provode razgovore sa zaposlenicima kako bi imali frekventniju komunikaciju i mogućnost korekcije eventualnih pogrešaka u radu što je prije moguće.

Ovo su neke od novih praksa koje se usvajaju diljem svijeta, u najboljim svjetskim tvrtkama.

Pitamo se zašto kaskamo za uspješnim korporacijama?

Ovo su samo neke od sitnica, ali rukovoditeljima na ovim prostorima i to djeluje zahtjevno za uvođenje, tako da ne treba očekivati da su i veće promjene lakše za prihvaćanje, iako donose boljitak za sve!

Povezani članci

1

2

Video
IVICA SIVRIĆ, REDAH
Javni sektor je često u sukobu umjesto u partnerstvu s privatnim
ALISA GEKIĆ, LINK
LiNK je kreirao više od 4.000 radnih mjesta
"IMAM IDEJU" - MARIJA ĆEŠKIĆ
Coralov "Marshal plan" i branding Hercegovine mogu biti rješenje