DOMAĆI BRAND
Članice ‘Hercegovke’ u Nevesinju uzgajaju ljekovito bilje i proizvode eterična ulja
Manager.ba/poslovnenovine.ba BiH 18 ožujka, 2019
Izvor fotografije:
pixabay.com

Proizvodnja hrane ili ljekovitog bilja po standardima organske proizvodnje mora naći svoje mjesto na tržištu i to je jednostavno budućnost – izjavila je Aleksandra Kravić koja je sa grupom žena 2012. godine osnovala udruženje „Hercegovka“, čiji je cilj ohrabriti veće sudjelovanje žena u različitim procesima u Nevesinju i široj regiji.

Aktivnosti koje su provodili, kako je dodala, vezane su za osnaživanje žene na selu i iz toga je krenulo i veće uključivanje u organizovanje poljoprivredne djelatnosti i stavljanje žene u centar pažnje u tom sektoru.

Radili su zasad uzgoj lavande, zatim matičnjaka, a onda su nabavili opremu za preradu tih kultura.

Surađivali su sa međunarodnim i domaćim donatorima koji su prepoznali njihov trud, pa su onda od Ministarstva poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva RS dobili destilator za proizvodnju eteričnih ulja.

'Zatim je došla na red i suradnja sa USAID/Sweden FARMA II projektom kroz koju smo osigurali nabavku sušare. Time je zaokružen proces prerade kako zasada, tako i samoniklog bilja i šumskih plodova, te prerade četinara. Sve više žena se uključivalo u proces kako su naši kapaciteti rasli – dodala je Kravić.

S obzirom da udruženje ne može samostalno izaći na tržište plasman robe vrše preko pojedinih firmi koje se bave eteričnim uljima i proizvodnjom ljekovitog bilja.

U narednom periodu pokreću i plasteničku proizvodnju paradajza nakon dobrih rezultata koje su napravili kroz pilot projekat vezano za sadnju i uzgoj ove kulture.

Kada je riječ o suradnji sa USAID/Sweden FARMA II projektom, Kravić naglašava potrebu razvoja prerade, jer se kroz ulaganje omogućava veća isplativost rada u poljoprivrednom sektoru.

Napomenula je da im je USAID/Sweden FARMA II projekat kroz nabavku sušare puno pomogao da zaokruže proces i samostalno rade preradu.

Video
ALISA GEKIĆ, LINK
LiNK je kreirao više od 4.000 radnih mjesta
"IMAM IDEJU" - MARIJA ĆEŠKIĆ
Coralov "Marshal plan" i branding Hercegovine mogu biti rješenje
IVICA JAKIĆ
Od fotografa glazbenih zvijezda do vizionara goriva budućnosti
Savjeti