POREZI I NAMETI
Naplata izravnih poreza po stanovniku pokazuje drastične razlike prema županijama
Manager BiH 09 svibnja, 2024

Prema netom objavljenim podacima Porezne uprave Federacije Bosne i Hercegovine, porezni obveznici su do kraja travnja ove godine uplatili 2.658.487.319 KM javnih prihoda, što je 226.809.202 KM ili 9,33% više nego u istom razdoblju lani. 


Naplaćeni javni prihodi po stanovniku odaju drugačiju sliku

Prema podacima objavljenim za županije, najviše javnih prihoda uplaćeno je u Županiji sarajevskoj 904,15 milijuna KM što je 37,7% ukupno uplaćenih javnih prihoda u Federaciji BiH. Najmanje, 28,1 milijun KM ili 1,06%, uplaćeno je u Županiji posavskoj.

 

 

Podaci o naplati prema broju stanovnika, koje smo izračunali iz podataka Porezne uprave, pokazuju kako je najviše javnih prihoda Federacije BiH po glavi stanovnika uplaćeno u Županiji sarajevskoj i to 2.380 KM, potom hercegovačko-neretvanskoj (1.420 KM), bosansko-podrinjskoj (1.229) i zapadnohercegovačkoj (1.188). Najmanje je uplaćeno u Županiji unsko-sanskoj 561 KM. 

 

  

Od taksi i naknada naplaćeno preko 268 milijuna KM


Po strukturi, najviše javnih prihoda naplaćeno je na ime doprinosa za mirovinsko i invalidsko osiguranje, zdravstveno osiguranje i slučaj nezaposlenosti u ukupnom iznosu 1.769.884.038 KM.

Takse i naknade, koje uključuju mnoge nepotrebne parafiskalne namete, donijele su javnim prihodima ogromnih 268.373.261 KM,

Od izravnih poreza, najviše ih je naplaćeno na ime poreza na dobit to 281.164.752 KM i poreza na dohodak 257.722.179 KM. Na ime poreza na promet nekretnina i prava naplaćeno je 29.269.170 KM, poreza na imovinu, nasljeđe i poklon 23.500.672 KM, te zaostalih prihoda od ostalih poreza naplaćeno je 142.906 KM, 

Novčane kazne donijele su "federalnoj blagajni" 21.484.694 KM, članarine 5.555.254 KM, a ostali javni prihodi 1.217.772 KM.

 

Manager.ba
 

Povezani članci

1

2

Video
IVICA SIVRIĆ, REDAH
Javni sektor je često u sukobu umjesto u partnerstvu s privatnim
ALISA GEKIĆ, LINK
LiNK je kreirao više od 4.000 radnih mjesta
"IMAM IDEJU" - MARIJA ĆEŠKIĆ
Coralov "Marshal plan" i branding Hercegovine mogu biti rješenje