Barkod postoji 50 godina i izgledan je njegov skori kraj. Vertikalnim linijama na ambalaži različitih proizvoda je napravljena revolucija u globalnoj trgovini.
Barkod se diljem svijeta svaki dan skenira šest milijardi puta, odnosno svake sekunde se proda 70.000 proizvoda s barkodom. Njime je ubrzana mogućnost provjere i praćenja proizvoda, kao i bolje upravljanje proizvodima. Drugim riječima, ovo je identifikacijska oznaka koja sadrži sve bitne podatke o onome što se prodaje, odnosno kupuje.
Norman Joseph Woodland i Bernard Silver su 1952. prvi patentirali barkod u Sjedinjenim Američkim Državama. Međutim, američki inžinjer George Laurer je 1971. je usavršio tehnologiju barkoda i doprinio njegovoj komercijalizaciji.
Uporaba barkoda kao standarda za identifikaciju proizvoda u trgovini počela je 3. travnja 1973. Barkod prvog proizvoda je skeniran 26. lipnja 1974. u američkoj saveznoj državi Ohio, a taj proizvod bile su žvakaće gume Wrigley koje se sada nalaze u Nacionalnom muzeju američke povijesti u Washingtonu.
Nevladina organizacija Global Standard 1 (GS1) upravlja barkod sustavom, članice ove organizacije dosežu brojku od 2 milijuna. GS1 svakoj od tih kompanija daje barkod za njihove proizvode. Kompanije plaćaju godišnju članarinu čiji iznos ovisi o prodaji, a koja u prosjeku iznosi 5.000 dolara.
No, u Global Standardu očekuju kako će barkod uskoro biti potpuno zamijenjen QR kodom čiji je tvorac Japanac Masahiro Hara i koji može sadržavati znatno više podataka nego barkod. QR kod je razvijen 1994., a njegova ekspanzija je počela s pametnim mobitelima.
Klix / Manager.ba















