SAVJETI
10 najvećih poslovnih trendova za 2021. godinu
manager.ba/investitor.me 10 prosinca, 2020
Izvor fotografije:
investitor.me

Iako postoji mnogo onih koji jedva čekaju da prođe 2020. godina, nema sumnje da su pandemija koronavirusa i načini na koje su se kompanije morale prilagoditi kako bi osigurale svoj opstanak promijenili izglede 2021. i načine na koje bi poduzeća mogla da se pripreme za nadolazeću godinu.

 

Bernard Mar za Forbes piše da, kao futurist, pomaže firmama da razumiju najnovije trendove i tehnologije i pruža smjernice kako pripremiti svoje poslovanje u tim novim uvjetima.

On donosi i top 10 trendova koji će pokretati svako poslovanje u 2021. „Vjerujem da svako poduzeće širom svijeta mora biti spremno za te trendove“, kaže on i nabraja:

Rad od kuće kao standard

Kada su zaposleni dobivali naredbe o zaključavanju zbog COVID-a, kompanije su morale brzo prilagoditi poslovanje udaljenoj radnoj snazi. Sada kad postoje pouke naučene iz tog početnog eksperimenta, većina kompanija preispituje svoj cjelokupni poslovni model. Jesu li još uvijek potrebne kancelarije? Neke firme su doživjele porast produktivnosti kad im se radna snaga udaljila. Međutim, rad od kuće nije bio idealan za druge. Stoga bi 2021. godine kompanije trebalo da iznova zamisle vlastite radne prostore i pruže odgovarajuću podršku ljudima koji rade od kuće, poput opremiti ih odgovarajućom kancelarijskom opremom, podrškom za mentalno zdravlje i još više kako bi svi mogli ugodno raditi od kuće.

Podaci kao sredstvo

Tijekom posljednjih nekoliko godina količina podataka je naglo rasla. Kompanije koje su iskoristile ove podatke kako bi bolje razumjele svoje kupce i poboljšale donošenje odluka očito su one koje nadmašuju sve ostale. Rješenja u oblaku omogućuju pristup podacima s bilo kojeg mjesta. Firme moraju zaštititi podatke baš kao i bilo koju drugu imovinu. Još jedna važna stvar koju bi kompanije trebalo da razmotre je kako povećati pismenost o podacima kod svojih zaposlenih, kako bi iz nje stekli uvid u donošenje odluka. To također zahtijeva ulaganje u sisteme koji mogu efikasno i kvalitetno obraditi, analizirati i skladištiti protok podataka u organizaciji.

Inovacija poslovnog modela

Svaki poslovni čelnik u 2021. mora razmisliti o tome što nudi kupcima i kako posluju. Bilo je puno industrija koje su se u potpunosti transformirale 2020. godine, poput industrije ugostiteljstva i event-menadžmenta. Kompanije koje trenutno napreduju – čak i tijekom pandemije – su one koje su brzo reagirale na promjene. Na primjer, restorani koji su omogućili proširene sposobnosti za dostavu promijenili su svoje tipične operacije kako bi osigurali preživljavanje. Iako su firme uvijek morale da razmišljaju o tome kako se tržište mijenja i koje to transformacije utiču za poslovanje, u 2021. godini biće važnije inovirati vaš poslovni model.

Automatizacija

Još jedan vrhunski poslovni trend u 2021. godini biće automatizacija. Kompanije će redefinirati svoje poslovne procese kako bi vidjeli gdje mogu ljude izvući iz procesa kada ne dodaju nikakvu istinsku vrijednost. Već je bilo dosta pomaka u ovom smjeru od skladišta, lanaca snabdijevanja, autonomnih vozila, kamiona i brodova, kao i od chatbotova koji automatski preuzimaju upite u call centrima. Mar očekuje da će 2021. automatizacija „bijelih ovratnika“ biti trend jer će se razmatrati koji se dijelovi poslova advokata, ljekara ili drugog profesionalca mogu predati računarima i pametnim robotima i isporučiti putem automatiziranih interfejsa.

Decentralizirane financije

Kao rezultat ekonomskih previranja uslijed COVID-19, tržišta kapitala i dalje su nervozna. To stvara izazov za firme koje žele da prikupe kapital za širenje ili pokretanje novog posla. Jedno od rješenja za prikupljanje kapitala bilo je crowdfunding, blockchain tehnologija i drugi decentralizirani sistemi financiranja. To će biti veliki trend 2021. godine koji će kompanijama omogućiti lakše stjecanje kapitala nego tradicionalnim kanalima.

Virtualni interfejsi

Dok su se kompanije utrkivale u pronalaženju novih načina pružanja usluga kupcima koji nijesu ulazili u prodavnice, počele su ujedno i razmišljati o tome kako neke usluge mogu pružiti u digitalnim oblicima koristeći tehnologiju kao što su proširena stvarnost, virtualna stvarnost i mješovita stvarnost. Kako bi se pridržavali naredbi da ostanu kod kuće, ljudi bi koristili virtualne avatare za “isprobavanje” šminke, naočara i odjeće. U konačnom, ovaj “probaj pa kupi” sistem s virtualnim interfejsima transformiraT će način na koji kompanije nude svoje usluge.

Prelazak s globalnog na lokalno

Godine 2020. bilo je puno razloga da se počne razmišljati više lokalno, a ne globalno – COVID-19 poremetio je međunarodne lance snabdijevanja, povećavale su se napetosti između SAD-a i Kine, a desio se i Brexit. Kompanije su počele da preispituju način nabavke i prodaje svoje robe jer bi međunarodna previranja mogla poremetiti poslovanje. Lokaliziranje proizvodnja i prodaje također su privlačni za ekološku svijest.

Svrsishodno i smisleno

Trend je da imamo više svrhe i smisla u našim poslovima. Mlađe generacije koje ulaze u radnu snagu žele da se povežu sa svrhom ili da rade u kompaniji koja ima stvarno značenje. Kompanije koje nemaju jasnu ili smislenu svrhu boriće se i za privlačenje talentirane radne snage i kupaca istovremeno.

Održivost

Održivost poslovanja zabrinjava već neko vrijeme, ali tijekom pandemije stvari su se promijenile. Koliko god je koronavirus djelovao remetilački na poslovanje, kompanije prepoznaju kako bi ekološka kriza mogla mnogo više štetiti svijetu nego pandemija, Stoga svaka kompanija treba da preispita poslovanje, utjecaj na životnu sredinu kao i svoje proizvode i način na koji se koriste. Ovaj trend održivosti usko je povezan s prethodnim trendom značajne svrhe jer kompanije rade na smanjenju svog otiska ugljena i vode.

Društveni angažman

Tijekom pandemije, brendovi su se oslanjali na interakciju sa svojim kupcima i potencijalnim kupcima na društvenim mrežama. Godine 2021. dogodiT će se veliko pomjeranje prema autentičnijoj prisutnosti na društvenim mrežama i onoj koju stručnjaci za društvene medije manje administriraju, poput stvarnog izgleda kompanije iza kulisa. Uz to će biti angažirani Influenceri i mikro-Influenceri u vašoj industriji – oni ključni ljudi koji vode razgovore i stupaju u direktan kontakt s vašim kupcima.

  • Connect Agencija
  • LRC d.o.o. Sarajevo
  • Euro-Express d.o.o.
  • Connect Agencija
  • Euro-Express d.o.o.
  • LRC d.o.o. Sarajevo
Tagovi:
  • Euro-Express d.o.o.
  • LRC d.o.o. Sarajevo
  • Connect Agencija
Video
VIDEO
Strategija multimilijunaša 1-5-10: Kako izgraditi život iz snova
MATE RIMAC
12 najtežih mjeseci u stvaranju Rimac Automobila
VIDEO
Zašto bih kupila kod vas, a ne kod vaše konkurencije - skinite povez s očiju