Električni autobusi u centru austrijske prijestolnice bit će do sredine iduće godine zamijenjeni autobusima na vodikov pogon. Gradsko poduzeće za javni prijevoz već je naručilo deset minibuseva.
Bečko poduzeće za javni prijevoz Wiener Linien naručilo je deset minibuseva talijanskog proizvođača Rampini koji će od sredine 2025. godine prometovati središtem austrijske metropole. Ono što ih čini posebnima jest to da će biti pokretani električnom energijom i vodikom. Novi autobusi zamijenit će autobuse koji trenutačno prometuju isključivo na električni pogon na linijama 2A i 3A.
Minibus Rampini Hydron pokreće elektromotor koji dobiva energiju iz vodikove gorivne ćelije koja tijekom vožnje kontinuirano puni bateriju. Infrastruktura za punjenje dosadašnjih električnih autobusa više neće biti potrebna i bit će demontirana. Vozni park koji je dosad brojao dvanaest autobusa smanjit će se na deset jer autobusi više neće morati tijekom dana stajati zbog punjenja.
Bečko poduzeće Wiener Linien u nove je minibuseve uložilo oko 12 milijuna eura. Kako je istaknuo Peter Hanke, član bečkog poglavarstva zadužen za financije i gospodarstvo te za gradski koncern Wiener Stadtwerke pod kojim je i poduzeće za javni prijevoz, novi autobusi pokazuju koliko je Beč dosljedan u prelasku na klimatski prihvatljive pogonske tehnologije. Prvi je u Europi po pitanju dekarbonizacije javnog gradskog prijevoza.
Klimatizirani autobusi punit će se u vlastitoj punionici za vodik u naselju Erdberg u 3. gradskom okrugu Landstraße koju su izgradili poduzeće Wien Energie te bečko poduzeće za distribuciju električne energije Wiener Netze. Punionica je počela s radom u travnju 2024. godine. Novi autobusi nisu prvi s pogonom na vodik koje je poduzeće Wiener Linien naručilo: očekuje se da će od 2025. deset autobusa na vodik portugalskog proizvođača CaetanoBus prometovati na liniji 39A koja vozi između gradskih četvrti Heiligenstadt i Sievering.
Autobus Rampini Hydron dug je osam metara i može prevoziti 42 putnika (13 sjedećih, 28 stajaćih mjesta, jedno kombinirano mjesto). Pokreće ga električni motor od 230 kW koji se napaja iz baterije od 170 kWh. Gorivna ćelija tijekom vožnje proizvodi novu električnu energiju tako da autobusi mogu biti u pogonu cijeli dan. Prema podacima poduzeća Wiener Linien doseg autobusa iznosi najmanje 250 kilometara.
tportal.hr / Mnager.ba