Svjetski lanac kafeterija Starbucks otvorio je jučer svoj prvi cafe u Srbiji, u Tržnom centru Rajićeva u centru Beograda.
To je prvi Starbucks otvoren u nekoj od zemalja bivše Jugoslavije, a osim na latinici natpis Starbaks piše i na ćiriličnom pismu.
“Želimo biti dio svakodnevice ljudi koji ovdje žive, da mogu da uživaju ne samo u kavi, već u mjestu gdće će moći da rade, vole, žive, sastaju se i budu dio nečeg većeg. To je suština Starbucksa – ljudi, strast, ljubav prema životu i povezivanju”, rekao je Adam Mularuk, predsjednik Starbucksa u kompaniji “AmRest” koja je rukovoditelj kafića tog brenda za regiju centralne Europe.
Građanima Beograda poželio je da u Starbucksu provode divne trenutke sa prijateljima i obitelji.
Regionalni direktor Starbucksa Karol Žuradski je podsjetio da je ta kompanija osnovana 1971. u američkom gradu Seattlu.
“Tada je putovanje počelo. Mnogo toga se promijenilo od tada, ali sada smo počašćeni da dovedemo Starbucks iskustvo na srpsko tržište i uživamo u šalici dobre kave”, rekao je on.
Otvaranju je prisustvovao i zamjenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić koji je “isposlovao” da natpis Starbucksa bude i na ćirlici.
Dolazak Starbucksa u Beograd je višestruko značajan, rekao je Vesić navodeći da to nije velika investicija i da ima mnogo većih investicija, ali da je značajna za imidž grada.
Dolazak Starbucksa u neki grad, kaže Vesić, znači da taj grad ima mnogo stranih turista, da je zemlja u koju dolazi sigurna odnosno dobra za investiranje i da u toj zemlji raste životni standard.
“Zato sam veoma sretan jer dolazak ove, možda najveće svjetske kompanije kada je u pitanju prodaja kave, znači da je Srbija prije svega značajna turistička destinacija, da u našoj zemlji ima potencijala i za ovakve brendove i da smo zemlja koja je sigurna za investiranje”, istakao je Vesić.
Naveo je da su pregovori o tome da Starbucks dođe u Beograd trajali dvije i po godine i dodao da je Beograd prvi grad na teritoriji bivše Jugoslavije koji je dobio svoj Starbucks.
“Posebno sam sretan što su prihvatili moju molbu da natpis, osim na latinici, bude i na ćirilici, jer to znači da su pokazali da poštuju našu zemlju, naš jezik i kulturu. Na taj način smo pokazali da i veliki svjetski brendovi mogu da se prilagode našem tržištu”, rekao je Vesić i Beograđane pozvao da dođu i uživaju u još jednom svjetskom brendu koji je došao u glavni grad Srbije.