GLOBALNA LJESTVICA
Kina postaje vodeća u prodaji automobila
Manager Svijet 27 svibnja, 2024


Zhejiang Geely Holding grupa prodala je 730.000 vozila u periodu siječanj-ožujak i postala prvi kineski proizvođač automobila koji se probio među 10 najvećih svjetskih u prodaji automobila u ovom kvartalu.  

Grupa Geely, koja je zauzela 12. mjesto u prvom tromjesečju 2023. godine, prestigla je njemačku Mercedes-Benz grupu i BMW i zauzela 10. s obimom prodaje koji se povećao za 27% na godišnjem nivou.

Drugi kineski proizvođači automobila BYD, Changan Automobile, Chery Automobile i SAIC Motor svrstali su se u prvih 20. Globalna ljestvica prodaje sastavljena je na osnovu podataka kompanije i anketne kompanije MarkLines.

S obzirom da produženi praznici lunarne Nove godine pada u predmetnom kvartalu, kineski proizvođači automobila imaju manje dana za prodaju i tendenciju da imaju lošiji učinak u odnosu na globalne kolege. Ali u prvom tromjesečju 2024, pet kineskih igrača u prvih 20 zabilježilo je porast kombirane prodaje za više od 20%. Ukupni rast prodaje za 20 najvećih proizvođača automobila iznosio je 2%.

Glavni EV brend Zeekr Geely Auto-a koji je na berzi u Hong Kongu pokazao je dobre rezultate, sa prodajom novih električnih vozila koja je više nego udvostručena. Volvo Car, takođe pod okriljem grupe Geely, povećao je prodaju za 12%.

BYD je u prvom tromjesečju prodao 620.000 vozila, što je porast od 13%.

Izvoz je potakao rast prodaje za kineski kontingent. Prodaja Geely grupe u inozemstvu porasla je 43%. BYD je povećao izvoz u Europu i jugoistočnu Aziju, pri čemu je ukupna prodaja u inozemstvu porasla 150% na 98.000 vozila.

EV i elektrificirana vozila kao što su plug-in hibridi činili su više od 32% prodaje od siječnja do ožujka u Kini. Ali konkurencija je intenzivna, a BYD je pokrenuo rundu sniženja cijena koju su pratili Changan i drugi. Kao rezultat toga, cijene električnih vozila približavaju se nivou konvencionalnih vozila sa benzinskim motorom.

Kinesko tržište električnih vozila pokazuje znake prezasićenosti zalihama. EV i povezani proizvodni kapaciteti u 2025. godini dostići će 36 miliona vozila, navode lokalni mediji, pozivajući se na planove proizvođača automobila i lokalnih vlasti. Ipak, prodaja u Kini prognozira se na otprilike 17 miliona vozila za narednu godinu, što ukazuje na sve veći jaz između ponude i potražnje.

Kineski proizvođači automobila sve više gledaju na prekomorska tržišta. Izvoz novih energetskih vozila porastao je 78% na 1,2 miliona vozila u 2023. godini, prema jednoj industrijskoj trgovinskoj grupi. Prema drugoj procjeni, izvoz će porasti na 3,5 miliona vozila 2025.

S obzirom na to da Kina izvozi višak svojih zaliha po niskim cijenama, SAD i europske zemlje izrazile su zabrinutost zbog rezultirajuće nelojalne konkurencije u automobilskoj industriji i potencijalnog gubitka radnih mjesta. SAD su najavile planove da učetvorostruče carine na kineska električna vozila na 100%.

Kineski proizvođači automobila proširuju izvoz u Rusiju, kao i u Centralnu i Južnu Ameriku. Rusija je bila glavna izvozna destinacija vozila u kvartalu siječanj-ožujak, a slijedi je Meksiko, prema Kineskom udruženju proizvođača automobila. Bliskoistočne zemlje kao što su Ujedinjeni Arapski Emirati takođe postaju sve značajnija izvozna tržišta.

Toyota Motor zauzela je prvo mjesto na globalnoj ljestvici prodaje u prvom kvartalu sa 2,52 miliona vozila, što je pad od 5%, dok je Volkswagen grupa zauzela drugo mjesto sa 2,1 milion vozila, 3% više nego prije godinu.

Trećeplasirana Hyundai Motor Group, uključujući Kiu, zabilježila je pad prodaje za 2% na 1,76 miliona vozila.

 

investitor.me / Manager.ba

Povezani članci

1

2

Video
MIA DRMAĆ
Mostar ima sve šanse za uspjeh
LAFAT
Lider u preradi metala i korištenju alternativnih izvora energije u BiH i regiji
BERBA URANILA
Kakva će vina doći od ovogodišnje berbe?