Anđela i Nenad Todorović mladi su bračni par. Oboje imaju svoje full time poslove, a kada dođu kući stvaraju magiju – torbice od drveta koje izgledaju kao mala umjetnička djela.
Anđela radi u digitalnom marketingu, a Nenad je HR trener i konzultant. Po završetku radnog vremena oni su – Unikka.
Početkom 2022. godine javila im se ideja o kreiranju potpuno drugačijeg brenda.
"Unikka je nastala iz želje stvoriti nešto naše, zajedničko, što će se svidjeti ljudima koji vole i poštuju prirodu, ali i ručni rad", početak je priče o njihovom obiteljskom biznisu.
"Sam koncept drvenih torbica apstraktan je i drugačiji. Sve je počelo pitanjem: Može li se uopće torbicanapraviti od drveta? U tom trenutku, ni jedno od nas dvoje nema iskustva u radu sa drvetom, pa je prvi sljedeći korak podrazumjevao mnogo pokušaja kreiranja torbicq, istraživanja i eksperimentiranja. Koji materijali, kakva obrada, kako isjeći drvo kako bi bilo fleksibilno i može se savijati... su samo neka od pitanja koja smo sebi postavljali“, kaže Anđela.
Napokon, krajem te godine, uspjeli su kreirati četiri različita modela torbica od drveta i u kombinaciji sa kožom.
Zašto baš drvo?
"Željeli smo pružiti našem tržištu nešto drugačije, s fokusom na prirodu i prirodne materijale. Drvo je jedan od onih materijala koji može izgledati prelijepo ukoliko se obradi na odgovarajući način, zato smo željeli izazvati sebe i probati napraviti torbice baš od tog materijala. Možda na prvi utisak zvuči nevjerojatno kako su torbice napravljene od drveta, ali one su vrlo lagane i praktične, a opet drugačije“, kaže ona za BIZLife.
Nenad je taj koji se bavi logistikom i najviše je uključen u proces nabave, obrade drveta i komunikacije sa suradnicima koji im pomažu u kreiranju finalnog proizvoda i onima uključenim u prodaju.
Anđela je uključena u marketing, u kreiranje sadržaja za društvene mreže, optimizaciju i komunikacije s marketing timovima stakeholdera i kupcima.
"Ovo naravno nije uklesano u kamen, pa se događa da oboje nekad sklapamo torbice ili snimamo reel videe za mreže", kažu.
Sada u ponudi imaju 5 modela torbica koje se mogu naručiti u 4 boje i 2 dezena.
"Neke su kompletno napravljene od drveta, dok su druge u kombinaciji drveta i kože. Neke su male, a druge su velike, što sve utiče na dužinu izrade. Dodatno, u pitanju je kompletno ručni rad što zahtijeva posebnu pozornost prilikom izrade, ali i ono što svaku torbicu čini posebnom. Za sada, rok je 5-7 radnih dana kako bi torbica bila u cjelosti gotova“, ističu.
"Kako je u pitanju ručni rad, jasno je kqko sama izrada zahtijeva dosta pažnje. Za početak, odabrati dobar komad drveta i kože, zatim njegova obrada i na kraju sklapanje svakog pojedinačnog dijela u jednu torbicu je proces koji zahteva određeno vrijeme, zato je uvijek izazov uskladiti se s dnevnim obvezama i rokovima koje treba ispoštovati“, objašnjavaju za BIZLife.
Tko su kupci?
Kupci su im obično ljudi koji duboko cijene ručni rad i unikatne proizvode.
"Događalo se da naše mušterije nekoliko puta uzimaju torbice u ruke, zagledaju ih, kuckaju po njima, otvaraju i u nevjerici nas pitaju jesu li stvarno napravljene od drveta. To su ljudi koji vole prirodu i prirodne materijale i koji žele nešto kvalitetno, napravljeno lokalno i što nije "fast fashion". Naravno, ciljana grupa su nam žene, ali nerijetko nam se javlaju i muškarci koji žele iznenaditi svoje dame torbicom“, kažu Anđela i Nenad.
Godinu dana od lansiranja proizvoda uvrstili su u ponudu još jedan model i omogućili izradu u još 2 dezena. Ostaju u domenu torbica, ali svakako istražuju koje su im još mogućnosti za kreiranje novih i drugačijih modela.
"Također, ponosni smo što smo za ovih godinu dana uspjeli razviti, ne samo online prodaju, već su se naše torbice našle u asortimanu proizvoda dva concept store-a: Chichy and Art i MAD House u Sava Centru“, zaključuju.
Izvor: BIZLife
Foto: Unikka
Prilagodba: Manager.ba