SAVJETI
Ako zaposleni loše rade, možda je do vas: Savjeti za top menadžere novog biznis svijeta
manager.ba/biznis.telegraf.rs 02 ožujka, 2021
Izvor fotografije:
biznis.telegraf.rs

Stručnjaci kažu da naša stabilnost zavisi od kontrole nad našim danima, kao i od osjećaja pripadnosti, svrhe i rasta, u bilo kom smislu. Mnogi ljudi ovih dana kažu da su "udarili o zid pandemije".

 

I uglavnom govore o poslu. Novi izazovi, ustaljena rutina rada od kuće, nagomilane obaveze.

Kako im kao šef možete pomoći? Blagostanje vaših radnika ključno je za opće dobro firme.

Psiholog Lidija Woodiat, iz Australije, ovako savjetuje menadžere, u zavisnosti od tipa problema s kojim se suočavaju i on i njegovi zaposleni.

Bloomberg izvještava da je u posljednjih tjedan dana porasla anksioznost među američkim radnicima. S tim osjećajem se suočava 16% njih skoro svakog dana, većinu vremenu 11%, 27 posto radnika povremeno, 27% je reklo da nema takvo osjećanje, a 19 procenata se nije izjasnilo.

Kada se "sretnu" s takvim osjećajima, zaposleni mogu imati manjak energije i produktivnosti, osjećaju se manje vrijedno i demotivirano, nervozni su i zabrinuti, čak i ljuti/frustrirani, kaže Woodiat.

Problem 1: Rani mjeseci pandemije oduzeli su nam ritam poslovanja, dok smo razmišljali koliko smo nemoćni protiv smrtonosnog virusa. Godinu dana kasnije "imamo posla" s dosadnim ponavljanjem.

Rješenje: Neka zaposleni donose što više odluka. Objasnite im cilj i zadatak, ali im ne govorite kako to da urade, dajte im moć, da osjete svrhu svog rada. Previše autonomije može narušiti odnose.

 

Problem 2: Kada su izolirani, radnici teže ocjenjuju što je "normalno" i što se očekuje od njih. Neke granice u poslu, postale su manje vidljive, otkako je nastupila pandemija.

Rješenje: Nastupite pozitivno u razgovoru, ljudi vape za podrškom, i biće vam zahvalni ako im pomognete. Obustavite "sretne sate" na Zoomu (Zoom happy hours) i pokažite zaposlenima da cijenite njihovo slobodno vrijeme - neka ga provedu kako žele.

 

Problem 3: Mnogi radnici daju svoj maksimum, osjećajući se sretno što uopće imaju posao. Ali, ima i onih koji se ne zadovoljavaju time, niti "šakom dolara" koje zarade, kažu neki stručnjaci.

Rješenje: Dokažite zaposlenima da i drugi cijene njihov trud, na primer, kroz uvođenje svjedočenja kupaca. Neke pozicije nemaju naročitu "svrhu", i baš zato takvim zaposlenima treba ukazati povjerenje i zahvalnost.

 

Problem 4: Ako radnici ne rastu profesionalno, njihova motivacija i angažman opadaju.

Rješenje: Zamolite zaposlene da postavljaju kvartalne ciljeve učenja i razgovaraju s vama o tome kako ih ispuniti. To može značiti i stjecanje online certifikata ili diploma, kao dopuna znanju.

Tagovi: