ARHITEKTURA I DIZAJN
(FOTO) Kako je mladi tim iz Tuzle uspio plasirati jedinstven dizajn za američko tržište - Komfor kuće na točkovima
manager.ba/ba.ekapija.ba Lifestyle 08 listopada, 2021
Izvor fotografije:
ba.ekapija.com

Veliku pažnju posvećuju optimizaciji potrošnje električne energije, kao i mogućnosti korištenja obnovljivih izvora energije, posebno sunca i vjetra. To na prototipu nije ugrađeno, ali će biti neizostavan dio svake sljedeće jedinice, kao i Smart Home koncept u skladu s mogućnostima koje nam omogućuje IoT.

 

Često smo u filmovima holivudske produkcije viđali, a neki možda i zavidjeli, na imovini zvanoj "kuća na točkovima" u kojima uživaju milijuni Amerikanaca, posebno oni koji ne žele da budu vezani za jedno mjesto, pa je njihova kuća putujuća. I u tome ne vide baš nikakve smetnje, jer im je sloboda među prioritetima.

To se posebno pokazalo važnim u periodu globalne pandemije, kada smo bili ograničeni kretanjem i kada su mnogi poželjeli rad i život u prirodi.

Baš takve kuće u SAD stižu upravo iz BiH, točnije iz Tuzle.

Firma Wilderwise BH počela je nedavno proizvodnju putujućih kuća, a sam proces osnivanja firme traje od 2018. godine, kaže za eKapiju Senad Kasumović iz Wilderwise-a.

- Naša priča je krenula 2018. godine kao "freelance" posao na platformi Upwork kog je ugovorio naš sadašnji direktor Mirza Mešanović. Nakon prvih ispitivanja mogućnosti od strane naših kolega iz SAD traženo je još inženjera, i tada se uključuje ostatak ekipe, svi u to vrijeme ili diplomirani inženjeri ili još studenti Mašinskog fakulteta Univerziteta u Tuzli. Kako je dizajn dobiVao svoju finalnu verziju ekipa iz SAD, zadovoljna do tada odrađenim poslom, odlučuje se za otvaranje firme u BiH koja bi, osim dijela projektiranja bila zadužena i za organiziranje lanca snabdijevanja i proizvodnje. Tako krajem 2019. godine nastade Wilderwise BH – pojašnjava Kasumović.

U veljači/februaru 2020. godine zaposlili su prve radnike, dok je početkom maja oformljena radionica za proizvodnju površine od oko 200 m2. Od ljeta 2020. godine kreću aktivnosti na nabavci specijalnih alata, sirovina, materijala i opreme za proizvodnju prototipa, koja je trajala sve do septembra 2021. godine.

- Nakon slanja prve jedinice početkom septembra tim je otišao na zasluženi odmor. Sljedeći korak je priprema za proizvodnju sljedećih jedinica i selidba u novi prostor od 1.600 m2 u Živinicama, kao i zapošljavanje dodatnih radnika – kaže naš sugovornik.

Istinski komfor u malo kvadrata

Tiny Home predstavlja istinsko osvježenje na tržištu SAD-a i generalno, ističe Kasumović.

- Moramo napomenuti da je naš prvi cilj osvajanje tržišta SAD-a, zatim Europe i ostatka svijeta u skladu sa zahtjevima tržišta. Ovo je jedna od dvije vrste ovakvih kuća koja ima pomični krov čijim se izvlačenjem uz pomoć električnog aktuatora dobiva potpuno funkcionalan drugi sprat. Generalno, ove kuće se rade tako da imaju samo jedan kat, a drugi kat je izveden u obliku tzv. lofta. Wilderwise kuća vam osim dnevnog boravka, kuhinje s punim setom uređaja, tuša, kupatila i toaleta na prizemlju, daje mogućnost spavanja u "queen sized" krevetu i rad u potpuno funkcionalnoj radnoj sobi. To je zaista nivo komfora koji rijetko tko može očekivati u tako "malo" kvadrata. Očito da je u našem slučaju manje zaista više – kaže Kasumović.

Proizvodnja prototipa sama po sebi, kako ističe on, zahtijeva mnogo više vremena nego što će im inače trebati. Konkretno za prvu jedinicu, isključujući sve testove koje su morali prethodno da provedu, bilo im je potrebno šest mjeseci.

 

- Naš sljedeći plan je da radimo prvo po jednu jedinicu mjesečno, zatim da to povećamo na četiri mjesečno.

Veliku pažnju posvećuju optimizaciji potrošnje električne energije, kao i mogućnosti korištenja obnovljivih izvora energije, posebno sunca i vjetra. To na prototipu nije ugrađeno, ali će biti neizostavan dio svake naredne jedinice, kao i Smart Home koncept u skladu s mogućnostima koje nam omogućuje IoT.

- Što se tiče materijala koje koristimo idemo od aluminija, preko ABS plastike, pa do stiropora i zahtjevnih izolacionih materijala. Veliki izazov prilikom pravljenja ovakvog proizvoda predstavlja težina, tako da smo se zaista namučili da pronađemo ultra lagane materijale koje bismo ugrađivali. Kako smo već napomenuli, površina iznosi cca 30 m2, po 15 m2 za svaki sprat.

Cijena ovakvih kuća ide od 80.000 dolara pa naviše.

- Trudimo se tržištu prije svega ponuditi funkcionalan i komforan proizvod, što će nam otvoriti put za dalje.

 

Suradnja s lokalnim partnerima

Kada su ulazili u proces otvaranja poslovnice u BiH jedna od najiskrenijih namjera je bila da angažIRAju što je moguće više domaće operative. Radi se, kaže Kasumović, o složenom proizvodu i željeli su posao povjeriti ljudima i firmama koje to najbolje rade.

- Tako se danas možemo pohvaliti suradnjom s firmama, Hansaflex Mostar, Euro-Roal Doboj Jug, ALU DIN Style Tuzla, Su-ad Živinice, Team CNC iz Kalesije, Soldo metali Široki Brijeg i mnogi drugi. Vjerujemo da naše firme mogu ponuditi odgovore za mnoge zahtjeve i iskreno osjećamo se ponosnim što smo omogućili da se rad naših ljudi, sublimiran u ovakav jedan proizvod, sutra koristi na tako zahtjevnom tržištu kao što je tržište SAD-a.

Kaže kako su visoki zahtjevi i izvor velikog potencijala.

- Naša ekipa je marljivo radila da se napravi najbolja moguća kombinacija enterijera koja će biti funkcionalna i estetski prihvatljiva, a naši partneri, od kojih izdvajamo Stolarsku radnju Bojić iz Lukavca su nam pomogli da sve to na kraju izgleda onako kao na fotografijama. Bitno je napomenuti da dobar dio namještaja čini konstrukciju objekta, čime je izazov projektiranja i izvedbe istog bio još i veći.

 

Raste interes za život u prirodi

Tko su oni koji kupuju Wilderwise kuće, pitali smo ga?

- Prije svega moramo krenuti od potrebe za rješavanjem stambenog pitanja. To je u SAD-u složeniji zadatak svakog pojedinca i obitelji, tako da naše ili kuće ovoga tipa uopće rješavaju to pitanje troškovno efikasnije nego kupovina stabilne nekretnine. S druge strane to su samci ili bračni parovi koji željni avanture žele da spoje ugodno s korisnim, odnosno mogućnosti života i rada s različitih lokacija. Dalje, to su stariji ljudi koji ostatak svog života žele da provedu putujući. Na koncu, ono što je za ovu tržišnu nišu pandemija virusa Covid19 donijela, jeste nagli porast interesiranja za život u prirodi i s prirodom, tako da interesiranje u principu pokazuju i druge grupe potrošača.

Za sada je, kaže, veoma malo ljudi u BiH upoznato s njihovim radom, a tome kumuje njihov fokus prema tržištu SAD-a. Vjeruju da će nakon što proizvod prilagode standardima EU taj interes rasti.

A na pitanje kako vidi razvoj Wilderwise BH u sljedećem periodu odgovara:

- Kratko i jasno: kao najvećeg proizvođača ovog tipa kuća u ovom dijelu svijeta.

 

Tagovi:
O Autoru
manager.ba/ba.ekapija.ba