NOVOSTI
Mostarci dobijaju aplikaciju kojom će moći platiti račune, pronaći parking, prijaviti problem...
manager.ba/akta.ba BiH 09 travnja, 2021
Izvor fotografije:
akta.ba

Prva aplikacija Grada Mostara zamišljena je tako da integrira brojne usluge koje su potrebne građanima, pruži im osnovne informacije, posebno sada, u vremenu pandemije koronavirusa, a bit će korisna i strancima jer koristi podlogu Google Maps s detaljnim podacima gdje se točno nalaze pojedine institucije ili znamenitosti.

 

Ne znate komu javiti za rupu na cesti, pogrešno parkiranje, curenje vode, izlijevanje kanalizacije, status svoje imovine, kako kontaktirati liječnika... sve to, za sada, a uskoro i puno više imat će građani Mostara za koje je kreirana i puštena u upotrbu nova mobilna aplikacija “Grad Mostar”.

Budući da je riječ o svojevrsnom probnom razdoblju jer još uvijek nisu “povezane” baze podataka iz Grada i drugih službi, Grad još nije krenuo s njezinim reklamiranjem.

Mostar je tako postao prva veća gradska sredina koja ima svoju aplikaciju koja će značajno olakšati život građanima. 

Prva aplikacija Grada Mostara zamišljena je tako da integrira brojne usluge koje su potrebne građanima, pruži im osnovne informacije, posebno sada, u vremenu pandemije koronavirusa, a bit će korisna i strancima jer koristi podlogu Google Maps s detaljnim podacima gdje se točno nalaze pojedine institucije ili znamenitosti.

Na naslovnici aplikacije je klasični web-portal s aktualnostima iz grada, odnosno informacijama o održavanju sjednica Gradskoga vijeća. 

U rubrici “Servisi” nalaze se svi važniji telefonski brojevi na koje se građani mogu obratiti za potrebne usluge, bilo da je riječ o opskrbi strujom, vodom ili pak medicinskim uslugama, te pomoć policije.

U posebnoj rubrici građani će moći gradskim službama prijaviti probleme ili zatražiti pomoć.

Riječ je o Google Mapsu koji je dodatno precizno nadograđen brojnim važnim adresama i podacima.

Stiskom na gumb “Prijava” moguće je poslati fotografiju, poruku kako bi se gradske vlasti upozorilo na probleme, bilo da je riječ o rupi na cesti, uginuloj životinji, požaru.

Ali i bacanju smeća na zelene površine po čemu se Mostar, nažalost, izdvaja u BiH.

Gradske službe će nakon slanja poruke imati točnu lokaciju i moći će djelovati.

Ova aplikacija trenutačno nudi tek mali dio onoga što su zamislili iz Gradske uprave, a što ne može biti ponuđeno dok se ne digitaliziraju usluge te povežu baze podataka koje bi trebale služiti građanima. To je, prije svega, uvid u stanje u račune za vodu i plaćanje komunalnih usluga odvoza otpada, zatim stanje najamnina...

U ovoj aplikaciji građani bi trebali imati pristup objedinjenim uslugama - od javnog prijevoza i parkiranja, do mogućnosti plaćanja usluga različitim platnim metodama.

Očekuje se kako će se moći, kad profunkcionira sustav Mostar parkinga, pronaći i slobodno mjesto za parkiranje.

Kako bi sve to postalo moguće, sigurno će biti potrebni mjeseci rada i uvezivanja podataka. Upravo zbog toga u gradskoj administraciji provodi se temeljita analiza kako bi Mostar uskoro postao grad digitalne budućnosti.

Povezani članci

1

2

Tagovi:
Video
"IMAM IDEJU" - MARIJA ĆEŠKIĆ
Coralov "Marshal plan" i branding Hercegovine mogu biti rješenje
IVICA JAKIĆ
Od fotografa glazbenih zvijezda do vizionara goriva budućnosti
JELENA ČAČULOVIĆ, WELTPLAST
Tvrtku tretiramo kao dijete u obitelji