USPJEH SARAJEVA
SFF gradu omogućuje priliv od 51,6 milijuna KM
Manager.ba/Biznis.ba BiH 31 srpnja, 2018
Izvor fotografije:
Biznis.ba

Nezavisna studija o ekonomskom, kulturnom i društvenom utjecaju Sarajevo Film Festivala (SFF), koju je provela britanska konzultantska kuća Olsberg SPI pokazala je da je festival prošle godine privukao 10.000 turista, što je omogućilo priliv od 51,6 milijuna KM i zaposlenje 1.385 radnika.

Ekonomska aktivnost indirektno vezana za samo održavanje festivala procijenjena je na 10,3 milijuna KM prometa i 99 radnih mjesta godišnje.

Na svaku uloženu marku iz javnih sredstava ostvaruje se povrat od 2,11 KM na ime poreznih prihoda, priopćeno je iz SFF-a.

Screen International, jedan od vodećih glasila filmske industrije, jučer je na svojim stranicama objavio rezultate nezavisnog istraživanja britanske konsultantske firme Olsberg SPI o temi utjecaja koji SFF ima na ekonomsku, turističku, kulturnu i društvenu sliku grada i države, kao i na cjelokupnu filmsku industriju.

U 2017. Festival je direktnim trošenjem vlastitog budžeta generirao 4,49 milijuna KM, čime je omogućio stvaranje 508.531 KM bruto dodane vrijednosti (BDV).

Za vrijeme pripreme Festivala radno je angažirano 250 ljudi, što bi preračunato na godišnji nivo značilo 28 stalno zaposlenih.

Kada se u obzir uzmu multiplicirajući efekti Festivala, koji uključuju ekonomsku aktivnost festivalskih dobavljača i poticaj povećanju potrošnje, vrijednost ekonomskog učinka povezanog sa Festivalom procjenjuje se na 10,3 milijuna KM, što rezultira zaposlenjem 99 radnika u ekvivalentu punog radnog vremena i stvaranjem 1,87 milijuna KM bruto dodane vrijednosti.

Studija pokazuje da SFF značajno doprinosi i široj sarajevskoj i bosanskohercegovačkoj ekonomiji: za vrijeme održavanja prošlogodišnjeg festivala Turistička zajednica Kantona Sarajevo je registrirala 30.000 turista, od čega ih je 10.000 u gradu boravilo zbog Festivala.

 

 

U turističkim okvirima to je rezultiralo prilivom od 51,6 milijuna BAM i zaposlenjem 1.385 radnika u ekvivalentu punog radnog vremena.

Za svaku konvertibilnu marku privatnog kapitala uloženog u Festival ostvaruje se povrat investicije od 1,41 KM BDV, dok se za KM javnog kapitala uloženog u Festival ostvaruje povrat investicije od 1,49 KM BDV.

Festival je također značajan izvor poreznih prihoda za javni sektor: za svaku KM javnih sredstava uloženih u festival (kako iz bosanskohercegovačkih, tako i iz međunarodnih izvora) ostvaruje se povrat od 2,11 KM na ime poreznih prihoda.

 

SFF bitno promijenio način na koji se BiH percipira u međunarodnoj javnosti

 

 

SFF presudan za odgoj generacija filmskih gledatelja

 

Značaj SFF-a za sam grad i njegove građane sugovornici ankete uporedili su sa značajem ključnih događaja iz povijesti grada, kao što su bile Zimske olimpijske igre iz 1984. godine, dok su sugovornici iz Sarajeva istaknuli da je jedan od najznačajnijih uspjeha Festivala taj što svake godine ujedinjuje grad i kod građana stvara snažan osjećaj pripadnosti lokalnoj zajednici.

Aktivnosti SFF-a još imaju presudan značaj za odgoj generacija filmskih gledatelja, kao i za razvoj filmske industrije u jugoistočnoj Europi.

Budući da su mnogi filmovi iz regije nastali kao koprodukcije dogovorene za vrijeme SFF-a, anketirani filmski profesionalci ocjenjuju da je Festival pozitivno uticao na kvalitetu regionalnih filmskih projekata.

U međunarodnim okvirima prepoznat je angažman SFF-a u izradi politike rodne ravnopravnosti u filmskoj industriji, posebice zbog donošenja i usvajanja Sarajevske deklaracije iz 2015., koja je trenutno pred razmatranjem Vijeća Europe.

Za izradu studije predstavnici Olsberg SPI-ja izvršili su detaljnu analizu budžeta i poslovnih knjiga SFF-a, uradili povjerljive intervjue sa nizom relevantnih sugovornika, anketirali više od 1.000 filmskih radnika i drugih posjetitelja Festivala te predstavnike vlasti i sponzore SFF-a.

Istraživanje je izvršeno za vrijeme 23. SFF-a.

Najnovije vijesti
Video
"IMAM IDEJU" - MARIJA ĆEŠKIĆ
Coralov "Marshal plan" i branding Hercegovine mogu biti rješenje
IVICA JAKIĆ
Od fotografa glazbenih zvijezda do vizionara goriva budućnosti
JELENA ČAČULOVIĆ, WELTPLAST
Tvrtku tretiramo kao dijete u obitelji