Nije baš uobičajeno pronaći osobu koja iza sebe ima preko dva desetljeća radnog iskustva u različitim branšama, a koja je potom svoje mjesto pronašla kao investitor, savjetnik i profesionalni govornik.
Još nevjerojatnije zvuči podatak da je riječ o ženi, rođenoj Sarajki, čije ime danas prepoznaju širom svijeta.
Riječ je o Selmi Prodanović, koja nije ni sanjala da će jednog dana biti mentorica brojnim ženama i muškarcima koji tek ulaze u svijet poduzetništva, ali je od početka karijere znala da želi raditi nešto posebno.
Ojačati poduzetnice i investitorice
U bh. prijestolnici završila je fakultet, posvetila se međunarodnom marketingu, a onda je uslijedio rat koji joj je pomrsio planove i onemogućio povratak u Bosnu i Hercegovinu.
Za svoju novu bazu odabrala je Beč u kojem se skrasila sa tadašnjim dečkom, a današnjim suprugom.
Imala je želju da radi u velikoj oglašivačkoj agenciji, a san je postao java zbog pravog trenutka u kojem se našla u Austriji.
Naime, u tom periodu otvorilo se tržište istočne Europe na koje su sve velike svjetske kompanije tek trebale ući, a koje su za svoja sjedišta podružnica za srednju i istočnu Europu odabrale upravo Beč.
Agencija je nakon godinu odlučila svoje sjedište preseliti u London.
Prodanović, međutim, nije željela otići iz Beča te je pronašla drugi posao u drugoj agenciji.
To iskustvo pomoglo joj je da shvati kako velike organizacije i korporativni svijet nisu za nju.
Tijekom godina promijenila je mnogo poslova – radila je u filmskoj produkciji, financijskom savjetovanju, bila je i učiteljica u školi…
Nakon 15 godina karijere napravila je kratku pauzu, rodila dvoje djece, te se ponovo htjela vratiti u poslovni svijet.
Tada je shvatila kako se tokom cijelog života zapravo tražila, kao i svoje mjesto u poslovnom okruženju.
Bavila se potom kreativnom industrijom, zatim svim mogućim startupima, a 2009. godine počela je na neki način stvarati eko sistem sa startupima u Austriji.
Banke su se zbog krize u tom periodu povukle iz tog sistema financiranja, a kad je trebalo pronaći drugačije izvore, na scenu su stupili Prodanović i njen tim.
Radila je sa stotinama startupa kojima je pomagala da stanu na svoje noge.
No, shvatila je kako nije dovoljno samo imati ideju, već treba imati i „smart-money“.
Tako je 2012. osnovala ”Austrian Angel Investors Association”, koji je uložio više od 15 milijuna eura u različite male startupe.
Priznaje da nije toliko ambiciozna da želi biti najbolja u svemu
Shvatila je, naime, da ako želi biti dobra menadžerica, dobra mentorica i dobra majka, to može biti, ali ne bez pomoći.
Podržava ideju da neko radi samostalno, ali bi mnogo više vremena trebao posvetiti networkingu i outsourcingu.
Ono što ju posebno smeta su predrasude u poslovnom svijetu zbog kojih se često prednost daje muškarcima.
Upravo zato smatra da bi se trebalo više raditi na ojačavanju poduzetnica i investitorica.
Prodanović odlično usklađuje poslovni i privatni život, a prije tri godine pokrenula je i ”1MillionStartups”, koji je svoju finalnu verziju dobio u rujnu prošle godine.
”1MillionStartups” je prva globalna platforma koja okuplja startupe i poduzetnike koji su posvećeni ostvarenju SDG (Sustainable Development Goals), a 193 zemlje UN-a potpisale su tzv. SDG do 2030.
Riječ je o 17 ciljeva, a neki od njih su prestanak siromaštva i gladi, te omogućavanje pristupa čistoj vodi.
Sam pristup platformi vrlo je jednostavan, a prvi je korak vidljivost.
Sve što jednom startupu treba jeste da ima logo, mrežnu stranicu i da opiše što radi, odnosno koji problem rješava te se tako i klasificira.
”1MillionStartups” nastao je iz lične Selmine motivacije i činjenice da obožava raditi s poduzetnicima. To joj je, kako kaže, ujedno razlog za ustajanje svako jutro.
Dosad je radila s više od 400 startupa, utjecala na 40 milijuna eura investicija, imala preko 1.000 pojavljivanja na sceni…
Njen san je pomoći milijunima poduzetnika u ostvarenju njihovih snova, a zato je i pokrenut ”1MillionStartups”.
Cilj joj je, ne samo prezentirati startupe, već upoznati širu javnost s njima.
Naime, javnost još nije dovoljno upoznata sa startupima, nije upoznata s čime se oni bave, koji im je cilj i svrha. Stoga, platformu zamišlja kao mjesto okupljanja startupa, ali i šire javnosti.