LUKSUZ U PRIRODI
Glamping turizam stigao u regiju
Manager Regija 22 srpnja, 2023

 

Glamping ili luksuzno kampiranje odnedavno je popularno u zemljama regije, zbog čega turističke zajednice nerijetko ljubiteljima prirode nude ovaj vid smještaja.

 

Glamping, nastao od riječi glamur i kamping, predstavlja luksuznu, nadograđenu verziju kampiranja kojoj se okreće sve više ljudi. Iako termin mnogima još nije toliko poznat, od 2015. godine nalazi se u Oxfordovom rječniku, što ukazuje na njegovu neupitnu ekspanziju.

Konvencionalno kampiranje koje podrazumijeva osnovnu opremu poput vreće za spavanje i jednostavnog šatora, u kontekstu glampinga, zamijenjeno je komocijom i komforom. Šatori su veći, opremljeni kuhinjom i svim pratećim elementima koji nerijetko uključuju mikrovalne pećnice i aparate za kavu, krevetima, kupaonicom s tušem, strujom, internetom, TV-om i neizostavnom prostranom terasom.

Mnoga kamp-naselja koja su okrenuta glampingu posjeduju bazene, jacuzzije, barove, roštilje.


Zbog čega se onda glamping uopće smatra oblikom kampovanja?

Glavna karakteristika i glampinga i kampiranja je činjenica kako se odmor odvija u prirodi. Konvencionalni kamperi većinom su usmjereni na druženje, spremni na "neočekivano" u prirodi kao što su vremenske nepogode i susret sa životinjama, dok "glamperi" preferiraju intimu, privatnost i sigurnost.

Bitno je istaći kako glamping pridaje veliku važnost očuvanju prirode. Ekološka osviještenost iznimno je važna pa je tako glamping turizam baziran na obnovljivim izvorima energije, recikliranju, uzgajanju i korištenju domaće hrane.

Osim spomenutih šatora koji su automatska asocijacija na kampiranje, luksuzno kampiranje može se odvijati i u kamp-kućicama, kućicama na drvetu, luksuzno opremljenim jurtama, kolibama, brvnarama i slično.

U svijetu je najzastupljeniji u Sjedinjenim Američkim Državama, dok od europskih zemalja na vrhu popisa glamping lidera stoje Francuska i Velika Britanija.

 


Glamping stigao i u regiju

Među prvim zemljama regije koje su dočekale luksuzno kampiranje raširenih ruku našla se Hrvatska. U ovoj zemlji glamping je prisutan nešto manje od desetljeća i za to, relativno kratko, vrijeme doživio je procvat. Brojne turističke ponude Hrvatske zasnovane su upravo na ovom vidu kampiranja, a u Hrvatskoje je moguće "glampirati" u šatorima s bazenima i jacuzzijem, safari šatorima, luksuznim bungalovima, kućicama na drvetu, mobilnim kućicama s terasama, te kampovima s wellness uslugama. Glamping u Hrvatskoj najzastupljeniji je na otocima i na Plitvičkim jezerima.

Slična situacija je i u drugim zemljama regije.

 

Manager.ba | POSLOVNA IDEJA
Jeste li čuli za glamping?

U moru prodavnica zdrave hrane i frizerskih salona razmišljate kako biste mogli da pokrenete dobar privatni biznis? Predstavljamo vam Glamping, novi svjetski hit, koji osvaja svijet.

I Srbija i Bosna i Hercegovina i Crna Gora prepoznale su značaj ovog vida turizma, stoga su glamping usluge uvrstile u svoje ponude.

Jedan od prvih glamping kompleksa u Srbiji izgrađen je u Specijalnom rezervatu prirode Zasavica. Brvnare, safari šatori sa spa uslugom, vigvami, kućice na drvetu – sve ovo moguće je pronaći u glamping ponudi Srbije, koja je najzastupljenija na planinama ove zemlje.

Bosna i Hercegovina svoju glamping ponudu najčešće vezuje uz vodu, uz brojna bosanskohercegovačka jezera. Ljubitelji prirode mogu uživati u bogato opremljenim šatorima, bungalovima, te kućicama na drvetu, a odnedavno i iznad glavnog grada, u glamping kupoli s jacuzzijem.

Kada je Crna Gora u pitanju, Virpazar je područje koje je idealno za glamping, te nudi pregršt mogućnosti ljubiteljima prirode. Od posluge u šatorima, roštilja, bara, interneta i mnogobrojnih aktivnosti na otvorenom – ovdje se može pronaći sve suprotno konvencionalnom kampiranju.

Iako sve odiše luksuzom, osobe koje se odluče na ovaj oblik kampovanja trebale bi biti svjesne da ipak odlaze u prirodu, stoga je neminovno prije samog putovanja istražiti lokaciju, udaljenost od najbliže trgovine, ponijeti putnu apoteku i, za svaki slučaj, topliju odjeću, udobnu obuću i slično.

TRT / Manager.ba

 

Povezani članci

1

2

Tagovi:
Najnovije vijesti
Video
ALISA GEKIĆ, LINK
LiNK je kreirao više od 4.000 radnih mjesta
"IMAM IDEJU" - MARIJA ĆEŠKIĆ
Coralov "Marshal plan" i branding Hercegovine mogu biti rješenje
IVICA JAKIĆ
Od fotografa glazbenih zvijezda do vizionara goriva budućnosti