FINANCIJSKI LABORATORIJ
Konstantna ulaganja predstavljaju snagu kompanije i marketinšku prednost
Nedim Šuta Svijet financija 04 prosinca, 2017

Preduvjeti rasta u kompanijama

Budući da je posljednja kolumna imala do sada najveću čitanost (iskreno i veliko hvala), držim da postoji značajna poveznica budućih kretanja, menadžmenta, te karakteristika kompanija. 

Uvod

Kao dio inspiracije za ovu tematiku, poslužili su mi nedavno objavljeni izvještaji „doing business“. Isti statistički predstavljaju izazove i šanse pojedinih zemalja. Iako je javnost odmah reagirala da „nije to baš tako“, ili da su „ostali nešto brži od nas“ i sl., nitko nije razmatrao možda i najbitniju stvar: Ocjene, kao i statusi su predstavljanii iz ugla MSP segmenta, odnosno lakoća poslovanja istih, budući da se realno smatra da ovaj segment ima najveći obim ekonomskih socijalnih inputa u društvu. 

Snaga kompanije

Najpoznatija konzultantska kompanija za privatno poslovanje u Europi (Roland Berger), smatra da će buduće uspješne kompanije u privatnom vlasništvu rasti prvenstveno na osnovu dodatne vrijednosti ostvarene u: inovacijama i brendingu, korištenju konkurentskih prednosti (cost/benefit), internacionalizaciji, fokusu na proizvod i osnovnu djelatnost, te virtualizaciji, odnosno digitalizaciji dijela poslovanja.

Iz navedenog je vidljivo da je obuhvaćen veći dio poslovanja. Sa aspekta malog i srednjeg poduzetništva, jasno je da je moguće napraviti pomake u većini segmentata, te da dobar dio ne predstavlja ni kapitalne investicije, nego jednostavno fokus i dosljednost već postojećih procesa.

Realna slika

Koliko god iznešeno predstavlja teoretske floskule, jasno je da se poslovanje i modeli drastično mijenjaju. Kada smo kod, recimo digitalizacije, prije 15-20 godina nije postojao mail ni u najvećim kompanijama, a danas se uredno koriste forme CRM-ova za komunikaciju, izvještavanje i projekcije. Web shopovi su opravdali svoje postojanje, nisu samo rezervirani za specifične proizvode. Sama investicija i korištenje je s vremenom pojednostavljeno i postalo je financijski dostupnije jer se i u tom segmentu pojavila značajna konkurencija.
Dodatno, pojavnost, marketing i brand nisu samo priča rezervirana za najveće i najbogatije.
Od ostalih navedenih parametara, zajednički nazivnik jeste fokus, od investiranja i bavljenja bitnim, do sagledavanja i iskorištavanja svoje realne prednosti. 

Zaključak

Super je imati timove od 20 ili 50 prodajnih predstavnika ili savjetnika. To onda treba pretvoriti u svoju komparativnu prednost naspram konkurencije.

Divno je imati kućnu dostavu svojh proizvoda iz vlastitih resursa. To onda također treba biti komparativna prednost, da ta osoba ima šire znanje o svim proizvodima u kompaniji, jer nije došla samo da provjeri jedan i svoj dio.

Konstatno ulaganja u vozni park također mogu predstavljati snagu kompanije i marketinšku prednost.
U protivnom, sve navedeno predstavlja neikorišteni resurs, u konačnici trošak. 

Trošak na način da je dobar dio mogao biti optimalnije organiziran ili iznajmljen, sa manje ulaganja, manje amortizacije, više prinosa po zaposlenom. Sva ta sredstva su mogla biti preusmjerena u nešto drugo, inovaciju, CRM, web shop, jačanje pozicija u bilancama i sl.

Želim Vam uspješan početak još jednog radnog tjedna!

Nedim Šuta

Nedim Šuta

Autor opis: 
20 godina radi u financijskom sektoru, na odgovornim dužnostima u bankama i osiguranju. U radu se susretao s kompanijama različitih profila, analizirajući njihov rad, financije, rast i kreditnu sposobnost. Vlasnik je kompanije FINLAB.
Slika autora: 
O Autoru
Nedim Šuta
Video
CRNI PONEDJELJAK
Najveći pad jednogodišnjeg tržišta u povijesti (1987.)
DOKUMENTARNI SERIJAL
"OUR PLANET": Coming Spring 2019.
JIM KWIK
Zašto samo 1% ljudi uspijeva u onome što zamisli?