ZORAN DRMAĆ
Mladi mogu ostvariti svoje snove, samo se trebaju pokrenuti
Manager.ba BiH 04 lipnja, 2015

U sklopu projekta Klub menadžera predstavljamo vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevnicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično, ili više. Klub menadžera danas predstavlja Zorana Drmaća, osnivača B2B BiH digitalne web platforme.

Oko projekta B2B BIH okupili ste skupinu mladih IT stručnjaka. Kažite nam nešto više o tom centralnom mjestu firmi i brandova u BiH. Predstavite nam projekt?

B2B BiH je digitalna web platforma koja će u potpunosti centralizirati firme i brandove Bosne i Hercegovine, postati sinonim za poslovanje u Bosni i Hercegovini, te digitalni predvodnik naše ekonomije na putu modernog i suvremenog načina komunikacije i brandinga. Ekonomiji naše države pružiti ćemo najinovativnija poslovna iskustva i poslovne trendove koji vladaju na međunarodnoj poslovnoj sceni.

Koristeći IT business alate koji su danas vodeći u stvaranju poslovnog identiteta u svijetu, B2B BiH će prije svega generirati i kreirati svježe i pravovremene informacije koje dolaze iz firmi u realnom vremenu, koje će putem vlastitog interaktivnog i dinamičnog business profila zajednički stvoriti digitalnu platformu, a koja će sistematizirati sve poslovne informacije i kroz definirane IT business alate postati Centralno mjesto firmi i brandova u Bosni i Hercegovini sa apsolutno svakog aspekta i potrebe svih ciljnih grupa koji direktno ili indirektno sudjeluju u kreiranju ekonomije naše države.

Koji je Vaš osnovni cilj kroz ovaj projekt?

Kako sam već rekao u početku, cjelokupna B2B BiH web platforma će se kreirati putem vlastitih business profila firmi koje će biti nosioci i temelj same platforme, a profil firme će činiti najvažniji informacije i podaci koji čine cjelokupan identitet firme, koji će se podijeliti u četiri segmenta. To su: opće informacije, fokus na proizvode, brandove i usluge, fokus na društvenu odgovornost i politiku kvaliteta, te fokus na company news (novosti iz firme) PR objave, a kada se ti podaci generiraju, oni će automatski kreirati svježe i pravovremene poslovne informacije koje čine samo jezgro platforme, odnosno samu bit B2B BiH.

Takve svježe i pravovremene poslovne informacije kroz IT business alate koje će činiti koncept i strukturu platforme će pronaći put do ciljnih grupa, a to su B2B relacije, B2C relacije, relacije država – firme – cjelokupna ekonomija BiH, i indirektni učesnici u ekonomiji BiH – stranci. Na najbolji način sve će se to moći vidjeti kroz jedinstven koncept, tj. kada B2B BiH digitalna web platforma bude online.

Koja je Vaša zadaća i funkcija u ovom projektu?

Ja kao osnivač B2B BiH digitalne web platforme i zadužen sam za apsolutno sve segmente trenutno unutar projekta. Trudit ću se uvijek ostati unutar svakog segmenta, jer samo tako jedna cjelina može odlično funkcionirati, tj. kada se ne prave razlike između osnivača i zaposlenih.

Što možete ponuditi bh ekonomiji?

B2B BiH kao projekt koji je trenutno u fazi implementacije bez imalo lažne skromnosti je najveći IT business projekt u historiji BiH. B2B BiH će postati prvi i jedini oslonac bh firmama ka njihovom procesu integracije i postavljanja vlastitih standarda u domeni modernih business tehnologija.

Kakvo je Vaše mišljenje, što nedostaje bh firmama?

Vrlo kratak ću biti, sve ono što nedostaje bh firmama u domeni modernog i suvremenog načina komunikacije i brandinga će upravo pronaći u B2B BiH.

Na koji način se one mogu registrirati, odnosno postati članom B2B BiH?

Postati član B2B BiH će biti vrlo jednostavno. Dovoljno će biti samo poslati zahtjev za registraciju kada cjelokupan projekt bude implementiran. No, i prije same implementacije, a to je već prezentirano na web lokaciji b2bbih.ba kako se predregistrirati, i naravno samim time kada se B2B BiH implementira, biti dio istog u samom startu. Mi smo uvjereni da će taj broj biti impozantan, i već sada smo dobili na stotine zahtjeva firmi za predregistraciju.

Kada počinje sa radom B2B BiH digitalna web platfroma?

B2B BiH digitalna web platforma počinje sa radom 01.09.2015. godine.

Znači li to da otvarate nova radna mjesta?

Sa početkom rada B2B BiH planiramo otvoriti 10 do 15 radnih mjesta, a zaposlenje će pronaći web programeri, web dizajneri, ekonomisti, kao i stručnjaci za PR i digitalne komunikacije.

Gdje se može pronaći više informacija o ovoj temi?

Na web lokaciji www.b2bbih.ba, a na kojoj će se i nalaziti B2B BiH digitalna web platforma trenutno se nalaze samo potrebne informacije u skladu sa trenutnom fazom implementacije.

Vi ste kreativan i poduzetan mladi čovjek. Što mislite, što nedostaje mladima u BIH?

Mladi u BiH su itekako najveći krivci za situaciju u kojoj se nalaze. Umjesto da se osvrnu oko sebe i shvate da zemlja u kojoj žive može da bude lider u regiji, oni ipak maštaju kako da odu iz BiH, a ne žele da shvate da će ipak ovdje puno lakše ostvariti svoje snove, samo se potrebno pokrenuti.

Imamo dosta primjera da u BiH svako svakog kritizira. Kakav je Vaš stav o tome? Što mislite o ljudima koji kritiziraju druge, a ni sami ne ostvaruju bolje rezultate?

To su ljudi koji su izgubljeni u vlastitoj osebujnosti. Njihov najveći problem je što njihove ljudske kvalitete nisu u skladu sa moralnim norama koje se vrednuju na međunarodnom osnovu, a to je bonton ili kultura u svakom smislu. Upravo iz takvih razloga javlja se njihova potreba da nezadovoljni svojim rezultatima pokušavaju da tuđe sabotiraju.

Možete li nam predstaviti Vašu osobnu kartu?

Rođen sam 24.07.1986. godine u Sarajevu, a period od rođenja do pete godine sam proveo u Kreševu. Zbog ratnih 90-tih bio sam prisiljen sa porodicom izbjeći u Split gdje sam završio tri razreda osnovne škole, nakon čega smo se opet vratili u BiH. Trenutno živim i radim u Sarajevu.

Kako biste se opisali u jednoj rečenici?

U jednoj rečenici sebe ne mogu opisati. No, i da mogu, bio bi previše subjektivan.

Čime se bavite i kako provodite slobodno vrijeme?

Slobodno vrijeme provodim sa djevojkom.

Jeste li i Vi poput gotovo svakog muškarca – zaljubljenik u najvažniju sporednu stvar na svijetu ili pak preferirate nešto drugo?

Ne! Više me privlači dobra glazba koju volim da slušam. Mogu samo reći da je to dobra narodna glazba, a pravi ljubitelji narodne glazbe znati će o kojim izvođačima pričam.

Volite li izlaske i putovanja?

Da, mislim da ću u skorije vrijeme obići neke daleke destinacije. Prije svega Škotsku i Japan, pa onda tropska ostrva.

Kakvi su Vaši planovi za budućnost?

Trenutno jedini plan je sprovesti projekt B2B BiH do samog kraja. Mogu reći da sam u njegov uspjeh uvjeren. Probili smo granice i stvorili klimu za koju nitko nije bio uvjeren da će biti moguće. Moja filozofija jeste „Uputiti se tamo gdje nitko prije nije bio. Ne postoji model kojeg trebate pratiti. Ništa što trebate kopirati“.

Imate li uzora? Ko Vas fascinira?

U poslovnom svijetu to je zasigurno engleski poduzetnik Richard Branson koji ima istinski osjećaj za stvaranjem ideja koje do tada nisu ni postojale, i upravo od takvih ideja napravi proizvod ili brand.

Kako definirate pojam manager?

Puno više od čiste forme. Biti manager nije samo izvršavati zadatke koje ste dobili od vođe, odnosno vlasnika firme, nego sa timom kojeg vodite istinski proživljavati sve procese kroz koje prolazite. Manager bi najmanje trebao provoditi vrijeme u svojoj kancelariji. Igrom slučaja znam dosta managera koji su sami sebi svrha. Manager treba biti lider, a ne šef. Dobar lider je netko tko ne izvršava samo svoje ideje, nego inspirira druge da izađu sa svojima. Da sumiramo, za mene je dobar manager, zapravo LIDER.

Poruka mladima?

Moja poruka mladima u BiH jeste da ne budu inertni i da ne čekaju da im netko drugi osigura egzistenciju, jer se to rijetko dešava, u pravilu nikada. Potrebno je biti ambiciozan i zadati sebi ciljeve koji možda u početku izgledaju nestvarni. No, kada polako ideš ka njima onda ti je jasno da su ti ciljevi dohvatljivi. Ja sam obožavao kada mi ljudi kažu ne možeš to učiniti/uraditi, no ja sam se baš tada osjećao najbolje i dobivao najviše energije da uradim što sam zamislio.

Najnovije vijesti
Video
IVICA SIVRIĆ, REDAH
Javni sektor je često u sukobu umjesto u partnerstvu s privatnim
ALISA GEKIĆ, LINK
LiNK je kreirao više od 4.000 radnih mjesta
"IMAM IDEJU" - MARIJA ĆEŠKIĆ
Coralov "Marshal plan" i branding Hercegovine mogu biti rješenje
Savjeti