POTREBA ILI POHLEPA
Vraćanje naplate naknada sigurno odvlači avioprijevoznike
Manager BiH 08 listopada, 2024

Ponovna naplata naknade od 3 KM po putniku u odlasku i 40 KM po toni prevezene robe, koju je zatražila Direkcija za civilno zrakoplovstvo Bosne i Hercegovine, mogla bi se negativno odraziti na zračne luke u BiH. 

 

Odluka o visini naknade koju plaća operator zrakoplova po prevezenom putniku i toni prevezene robe odavno je na snazi, a iz Direkcije za civilno vazduhoplovstvo BiH (BHDCA) ističu kako je broj odlazećih putnika za prvih šest mjeseci 2024. godine smanjen u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, a Direkcija, zbog obustave naplate, za to vrijeme "ostala bez 1.469.005 KM".

"Evidentno je kako je, unatoč obustavi primjene odluke za prvih šest mjeseci 2024. godine, broj odlazećih putnika smanjen u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, u kojoj je odluka primjenjivana. Iako su zračne luke isticale kako je naknada prepreka u pregovaranju i zaključivanju ugovora sa niskobudžetnim kompanijama, te da zbog oluke avio-kompanije napuštaju bosanskohercegovačke zračne luke, iz dostavljenih podataka je evidentno kako to nije slučaj", navodi se u Informaciji BHDCA.

Zbog toga BHDCA od Vijeća ministara BiH traži ponovno naplaćivanje naknade i "kako ne bi došlo do ugrožavanja financiranja i nadležnosti BHDCA".

Dodajmo vrlo bitnu činjenicu, kako se BHDCA financira iz više izvora, uključujući proračun institucija BiH.

 

Manager.ba
"FALI IM" DIO PRIHODA
BHDCA ne želi dalje poticati oporavak i rast zračnih luka 

Nezavisne novine zatražile su komentar tri zračne luke u Bosni i Hercegovini - tuzlanske, mostarske i banjalučke, koje su prošle godine i pokrenule inicijativu stavljanja izvan snage odluke o naplaćivanju naknade od 3 KM po odlazećem putniku i 40 KM po toni prevezene prtljage.

Dževad Halilčević, direktor tuzlanskog aerodroma, slaže se sa Direkcijom kako efekti nisu u prvom trenutku onakvi kakve su očekivali, ali i vjeruje kako je to kratak rok kako bi se vidjeli jasni efekti.

"Isto tako vjerujem kako Direkcija za civilno vazduhoplovstvo Bosne i Hercegovine mora imati izvore finansiranja i treba tražiti sljedeća rješenja. Mislim kako za niskobudžetne avio-kompanije nije stimulativna ta taksa. Mi smo već imali sa Ryanairom taj problem, jer oni to ne žele plaćati. Mislim kako to neće biti stimulativno", kaže Halilčević i dodaje kako vraćanje naplate naknada sigurno neće dati pozitivne efekte po zračne luke.

zračne luke BHDCA dostavljaju podatke o prevezenim putnicima i količini robe, a BHDCA fakturira avio-kompanijama koje plaćaju naknadu, što je bio razlog odlaska Ryanaira s tuzlanske zračne luke.

Halilčević je podsjetio kako je njihov prijedlog bio i spomenute takse potpuno ukinuti za niskobudžetne avio-kompanije i ostaviti samo za nacionalne. Također, kazao je kako je potrebno naći rješenje koje će biti u interesu svih.

Marko Đuzel, direktor Međunarodne zračne luke Mostar ističe kako bi bilo dobro produžiti moratorijum na još godinu dana. Kako navodi, povratak naplate naknada zasigurno će otežati poslovanje i pregovaranje s prijevoznicima.

"Međutim, i mi smo svjesni kako to ne može trajati vječno i kako se BHDCA mora na neki način finansirati. Možda bi godina dana puno pomogla u daljim pregovorima jer i mi širimo promet. Kada bi se naknada ponovo vratila, sigurno kako će nam otežati pregovaračku situaciju što se tiče avio-kompanija. Bolje da je nema nego da je ima. Godinu dana bi nam puno značilo, ali nije na nama", rekao je Đuzel.

Iz banjalučke zračne luke ističu kako je trenutno na snazi moratorijum na primjenu odluke o naplati spomenute naknade.

"Nemamo novih informacija po pitanju ponovnog uvođenja naplate", naveli su.


Manager.ba

 

Povezani članci

1

Video
LAFAT
Lider u preradi metala i korištenju alternativnih izvora energije u BiH i regiji
BERBA URANILA
Kakva će vina doći od ovogodišnje berbe?
ANER KRUŠKONJA, OBRTNIČKA KOMORA HNŽ
Koliko se danas isplati biti obrtnik