ANALIZA INDUSTRIJE VIDEOIGARA
Veliki potencijal gaming industrije u BiH
Manager BiH 23 rujna, 2023

 

Nedostatak kadra jedan od najvećih problema s kojima se suočava industrija video igara u BiH. 


Studija "Analiza industrije videoigara u BiH - trenutno stanje i izazovi" predstavljena je u Code Hub-u u Mostaru u okviru projekta Inovacije i digitalizacija malih i srednjih poduzeća u BiH (EU4DigitalSME), kojeg sufinancira Europska unija (EU) i Vlada SR Njemačke.

Tijekom događaja kojeg su organizirali GIZ GmbH i INTERA Tehnološki Park (TP) zaključeno je kako u BiH postoji veliki potencijal za razvoj gaming industrije, koja je na našim prostorima tek u nastajanju, priopćeno je u četvrtak iz INTERA TP-a.

"Podaci govore kako se slaže potražnja i ono što industrija radi. Manjak je žena u industriji i većinu čine muška populacija u dobi od 35-44 godine. Postoji interes za organizacije e-sportova i turnira i ljudi su spremni uložiti do 20 maraka za sudjelovanje na takvim događajima. Video igre se uglavnom plasiraju na Steam platformi dok se same igre dominantno razvijaju za PC platformu", kazala je profesorica Belma Ramić-Brkić govoreći o rezultatima studije.

Studija nudi detaljan presjek trenutne situacije te razvojnog potencijala bh. industrije videoigara, analizu cjelokupnog ambijenta u kojem se navedena industrija razvija, kao i konkretne preporuke koje imaju za cilj stvaranje pretpostavki za nesmetan rast ovog potencijalno značajnog gospodarskog sektora.

Ramić-Brkić je naglasila kako BiH tek treba stići trendove susjednih zemalja.


Nedostatak kadra

"Svi sudionici istraživanja uglavnom rade za svjetske studije i dio su procesa razvoja igara koji se događa vani. Mali broj njih razvija igre za bh. tržište. Postoji interes, potražnja i volja proširiti ovo tržište. Ova studija prvi je korak i vjerujem kako će se kroz tri događaja, gdje ćemo predstaviti studiju, raditi na povezivanju aktera ove industrije, a također i gaming zajednice", navela je Ramić-Brkić, autorica studije.

Bojan Mijatović iz sarajevske škole za znanost i tehnologiju (SSST), koji je također radio na izradi studije, smatra kako je nedostatak kadra jedan od najvećih problema s kojima se suočava industrija video igara u BiH.

"Treba nam kvalificirani radni kadar. Problem je i mala podrška od države i projekata, ali nije presudna. Bitno je povećati broj zaposlenih u industriji videoigara i shvatiti kako je to jedna industrija", istaknuo je Mijatović.

Posebna pažnja na događaju posvećena je analizi izazova s kojima se suočava industrija videoigara u Bosni i Hercegovini.


Potrebno je udruživanje

Nedostatak zajednice razvoja videoigara (game development zajednice), nedovoljno  uspostavljena infrastruktura, ograničen pristup financiranju i investicijama, kao i regulatorne barijere, predstavljaju izazove koji trebaju biti prevladani.

Preporuka studije je i podići svijest o značaju ove industrije, te kreirati udrugu, asocijaciju ili neko tijelo po uzoru na Srbiju, a koje bi vodilo i povezivalo industriju videoigara u BiH.

Nakon prezentacijskog dijela, uslijedila je panel diskusija na kojoj je sudjelovao pomoćnik ministrice za znanost i tehnologije u Ministarstvu za obrazovanja i znanosti Federacije BiH Jasmin Branković, izvanredna profesorica na Fakultetu za dizajn i razvoj igara (SSST) Belma Ramić-Brkić, voditelj odjela za inženjering u poduzeću Rolla d.o.o. Zlatko Vukšić i direktor INTERA TP-a Vedran Šimunović.

"Za 10 godina industrija videoigara u BiH imat će veliki značaj. To se može zaključiti, među ostalim i iz podataka u ovoj studiji. Ovo je početak velikog koraka za BiH. Smatram kako smo tri do pet godina udaljeni od savršenog scenarija, gdje možemo imati ozbiljnu proizvodnju videoigara u BiH, jer ljudi će učiniti sve da naprave posao gdje ima novca", kazao je Šimunović.

 

Manager.ba

Povezani članci

1

Video
DAMIR UZUNOVIĆ, BUYBOOK
Mi smo išli naopačke
JASMIN BADŽAK, EUROSJAJ
Moj radni dan traje 24 sata, ali uživam u svom poslu!
DIREKTNA SURADNJA
ASA Bolnica i AKH iz Beča donose izvrsnost u zdravstvu