TURIZAM
Uz pomoć programa EU Blidinje prihvata “zeleni” turizam
Manager.ba/poslovnenovine.ba BiH 14 veljače, 2018

Njemački konsultant za turizam i regionalni razvoj Eike Otto izjavio je da se Bosna i Hercegovina kreće u pravom smjeru u prihvatanju zelenog turizma, ali laganim koracima. On je trenutno angažiran od razvojnog programa Evropske unije i Vlade Njemačke, EU ProLocal programa, da podrži pozicioniranje Blidinja kao turističke destinacije u BiH, čime će biti podržan i lokalni ekonomski razvoj.

EU ProLocal je program ukupne vrijednosti 13 miliona eura koji ima za cilj povećanje konkurentnosti malih i srednjih poduzeća iz sektora s potencijalom za rast, među kojima je i turizam. Ekološki prihvatljiv turizam ili zeleni turizam podržava očuvanje životne sredine, društveni razvoj i lokalnu ekonomiju.

Primjeri poslovne prakse ekološki prihvatljivog turizma uključuju očuvanje vode i energije, sprovedbu projekata očuvanja zajednice, reciklažu i tretiranje otpada. EU ProLocal nedavno je organizirao studijsku posjetu predstavnika turističkih poduzetnika i članova udruženja “Visit Blidinje” sličnim prirodnim parkovima u Njemačkoj.

Vlasnici hotela i restorana, administratori parka prirode, te predstavnici Općine Blidinje tom prilikom su se informirali o dobrim praksama od kojih bi se neke mogle primjeniti u BiH. Također, EU ProLocal podržava inicijativu da svaki turista pri posjeti Blidinju preuzme višekratnu vrećicu za otpatke i koristi je za odlaganje svog i drugog sitnog otpada na koji naiđe tokom šetnje kroz park. Za ovu potrebu će se uspostaviti mjesta za preuzimanje otpada prikupljenog u višenamjenskoj vrećici. Serviranje “Blidinjskog doručka”, napravljenog samo od lokalno proizvedenih proizvoda, će u narednom periodu biti promovirano u smještajnim kapacitetima u ovom području.

Otto ističe da kada neko dođe u posjetu Blidinju, ne želi da zasladi svoj čaj napravljen u Engleskoj medom koji je proizvoden u Kini. “To bi sve trebalo da budu samo lokalni proizvodi, uz dodatnu pažnju posvećenu posebnim režimima ishrane i željama turista, naročito vegetarijancima” – sugerira Otto.

EU ProLocal je do sada podržao brendiranje poklon korpe koja sadrži lokalne proizvode kao što su pripravak od borovih iglica, čaj, brašno, ljekoviti sirup… Uz pomoć programa EU Prolocal, Blidinje prihvata “zeleni” turizam, a uz njega i nove goste i izvore prihoda. To može poslužiti kao dobar primjer drugim destinacijama u BiH jer zeleni turizam predstavlja potencijal za revitalizaciju lokalnih ekonomija i dodatno doprinosi razvoju turizma, jednom od najbrže rastućih sektora u BiH. EU ProLocal finansira Evropske unija s devet miliona eura, a dodatnih četiri miliona eura osigurala je Vlada Njemačke. Program implementira Njemačko društvo za međunarodnu saradnju (GIZ) u periodu od 2016. do 2018., saopćeno je iz te organizacije.

Povezani članci

1

2

Najnovije vijesti
Video
LAFAT
Lider u preradi metala i korištenju alternativnih izvora energije u BiH i regiji
BERBA URANILA
Kakva će vina doći od ovogodišnje berbe?
ANER KRUŠKONJA, OBRTNIČKA KOMORA HNŽ
Koliko se danas isplati biti obrtnik