20 TOP BRENDOVA STARIJIH OD 100
Uz njih su odrastale generacije, a evo kako su nas osvajali
Manager.ba/jutarnji.hr Svijet 20 listopada, 2018

Prema podacima magazina Forbes, 8 od 10 novih kompanija propadne u roku od 18 mjeseci.

To znači da su šanse 80% da novi poslovni pothvat "izgori" u manje od dvije godine.

One tvrtke koje uspiju, imaju životni vijek od 50 do 60 godina.

Potrebni su sjajan proizvod, vizionarski lideri, dobar brending i jasno strateško usmjerenje da tvrtka traje i traje.

Takvi primjeri postoje i svima su nam poznati brendovi prisutni i po više od stotinu godina.

Preživjeti cijelo stoljeće, ekonomske uspone i padove i nadživjeti rivale mogu samo posebne kompanije.

U čemu je njihova magija?

 

 

1. Mercedes-Benz

 

Koliko traje: 134 godine

Sigurnost i preciznost

Puno rada, strpljivosti i izvrsnih izvedbi kao i učinkovite marketinške strategije bili su potrebni da Mercedes postane jedan od najpoznatijih proizvođača automobila na svijetu koji bi svatko rado vozio.

Karl Benz napravio je prvi automobil koji je išao na benzin, a Gottlieb Daimler i inženjer Wilhelm Maybach smislili su kako napraviti savršenu mašinu.

Automobil se počeo reklamirati 1901. i to u vlasništvu korporacije Daimler-Motoren-Gesellschaft. No ime je dobio zahvaljujući jednoj djevojci.

Naime, Emil Jellinek, koji je surađivao s DMG-om, nazvao je Mercedes 35 hp prema svojoj kćeri Mercedes Jellinek.

Prvi primjerci su krenuli u masovnu proizvodnju 1926. nakon spajanja kompanija Karla Benza i Gottlieba Daimlera u tvrtku Daimler-Benz.

Od početka su u fokus stavljali vrhunske motore kao izvor svog uspjeha i neprestano su smišljali inovacije kako bi išli u korak s vremenom.

Sigurnost i luksuz također su sinonimi koji se povezuju s Mercedesom, kao i preciznost pri inženjerskoj izvedbi motora.

Reputaciju su izgradili na kvaliteti i ekskluzivnosti svih svojih proizvoda koji danas osim 14 vrsti automobila uključuju i autobuse, kamione i bicikle.

Cijelo vrijeme se vode motom “ili najbolje ili ništa” koji se urezao u pamćenje ljudi diljem svijeta.

Njihov logo trokrake zvijezde koji se nalazi na svim vozilima simbolizira zrak, zemlju i more.

Danas Mercedes vrijedi 23,5 milijardi dolara.

 

 

2. L’Oreal Paris

 

Koliko traje: 108 godina

Fokus na različitosti

Odlika L’Oreala jest shvaćanje da je svaka žena različita i da svaka zemlja ima svoje ideale ljepote.

Brand L’Oreal pokrenuo je mladi francuski kemičar Eugène Schueller 1909. godine.

Proslavio se bojama za kosu koje nisu bile štetne i tim je izumom pokorio iznimno zahtjevno tržište SAD-a.

Danas L’Oreal prodaje svoje proizvode u 130 zemalja svijeta i godišnje zarađuju oko 18 milijardi eura.

Uposlili su čitavu vojsku slavnih da reklamira njihove proizvode, ali su poveli računa da svaka od tih žena bude različita i specifična.

Tako su tu legendarna Jane Fonda i mlada manekenka Karlie Kloss, riđokosa Julianne Moore i latino ljepotica Eva Longoria.

Plavokosa i plavooka Naomi Watts i tamnoputa Liya Kebede.

Žele poručiti da je ljepota u različitosti i da svatko može pronaći proizvod za sebe.

Poznat je i njihov hit slogan – "Jer ja to zaslužujem" koji je uveden 1971. i još je aktualan, jer se s njim lako poistovjećuju žene diljem svijeta.

Prepoznat je kao jedan od najboljih marketinških slogana ikad i čak slavi svoj rođendan.

 


3. Peugeot


Koliko traje: 207 godina

Prilagođavanje promjenama

Armand Peugeot prvo je proizvodio mlince za kavu i šivaće mašine, a onda je upoznao Gottlieba Daimlera i shvatio da je u automobilima budućnost.

Već od tada se u Peugeoteu poslovi vode po principu prilagodbe novim okolnostima.

Prvi Peugeot bio je automobil na paru i s tri kotača, dizajnirao ga je Léon Serpolle i uspješno je prošao put od Pariza do Lyona 1890. godine.

Od tog uspjeha kompanija je primarno usredotočena na automobile i inovacije koje ih unapređuju.

Automobili su dobili pneumatične Michelin gume, počeli su proizvoditi automobile za trke i motore s pet cilindara.

Do Drugog svjetskog rata proizvodili su različite modele, male i velike i izvozili ih u cijeli svijet.

Model Peugeot 504 njihov je najpopularniji i najomiljeniji do dan danas, a bio je hit u cijelome svijetu.

Članovi obitelji žestoko su se posvađali 2014. oko načina kako restrukturirati kompaniju i na kraju su se razišli.

Jedan od glavnih razloga je bio upravo to što su smatrali da su nastupila nova vremena i ako oni sami nisu spremni da se nose s njima, vrijeme je za nekoga tko će moći.

Drugim riječima, ostali su vjerni stalnoj prilagodbi organizacije u svrhu održavanja snažne pozicije na tržištu.

Skloni promjenama, pa čak i radikalnim, ipak su jednoj stvari sve vrijeme ostali vjerni: propeti lav, logo osmišljen još 1847. i dalje stoji na volanu.

 


4. Tiffany & Co

 

Koliko traje: 180 godina

Jednostavan i otmjen predmet želje

Otkako su dizajnirali zaručnički prsten 1886. - Tiffany Setting – na kojem je dijamant bio izdignut kako bi se naglasio njegov sjaj, nastala je revolucija.

Svi su htjeli samo taj model, ljudi su hrlili u New York da ga kupe, a ženama bi pri pogledu na tirkiznu kutiju Tiffany klecala koljena.

Brand je nastao kad su 25-godišnji Charles Lewis Tiffany i njegov prijatelj John B. Young otvorili mali dućan na Broadwayju uz pomoć tisuću dolara koje im je posudio Charlesov otac.

Vrlo brzo je postao mjesto na koje su odlazile dame u potrazi za dijamantima i nakitom koji je imao minimalistički američki dizajn i kontrirao je svemu iz viktorijanske ere.

Kad je 1878. kompanija kupila nevjerojatan žuti dijamant od 287 karata iz rudnika Kimberley u južnoj Africi koji su pretvorili u 128 karata čistog savršenstva, počeli su sloviti kao brand koji radi samo najbolje proizvode.

Taj je dijamant u ogrlici nosila Audrey Hepburn u promociji filma “Doručak kod Tiffanyja” 1961. godine i cijeli svijet je počeo gledati brand kao ultimativnu destinaciju luksuza.

Danas Tiffany ima više od 300 dućana i zapošljava više od 12 tisuća ljudi.

Od 2013. kao kreativna direktorica pojavila se prva žena u povijesti tvrtke - Francesca Amfitheatrof - koja je dala Tiffanyju svježi dizajn, a ipak uspjela zadržati bit branda - minimalizam New Yorka koji predstavlja hrabrost i kreativnost.

 

 

5. American Express

 

Koliko traje: 167 godina

Marketing sa svrhom

American Express ili popularno Amex je multinacionalna financijska korporacija sa sjedištem u New Yorku i najveća je kartična financijska kuća s više od 117 milijuna kartica u opticaju.

Nastoje biti globalni lideri u korisničkim uslugama.

Naravno, odlična korisnička usluga znači i rast prodaje što je u konačnici Amex dovelo do liderske pozicije na tržištu.

Amex je bio i jedan od prvih koji je počeo koristiti “cause marketing” te su tako 1983. oglašavali kako će od svake kupnje preko njihove kartice jedan cent biti doniran za renovaciju Kipa slobode.

Kampanja je sakupila iznos od 1,7 milijuna dolara, dok je uporaba Amex kartice skočila za 28 posto.

Postoje zelena, zlatna, platinasta i najprestižnija od svih - crna American kartica, čije godišnje članstvo košta 2500 dolara uz dodatnu jednokratna naknadu za pokretanje od 7500 dolara.

 

 

6. Burberry

 

Koliko traje: 161 godinu

Svevremenski dizajn

Thomas Burberry bio je krojač odijela za gospodu. Ono čime se proslavio diljem svijeta je njegov jedinstveni baloner.

Ideja mu je sinula kad su ga uposlili da kreira kišne kapute za britanske vojnike u Prvom svjetskom ratu.

Kaputi su morali biti otporni na vlagu, kišu i zimu, a opet udobni.

Napravio ih je od gabardena - pamučnog materijala izrađenog od vodootpornog konca i patentirao taj materijal, a ostalo je povijest.

Jedinstvenog dizajna i materijala, taj je kaput postao iznimno prepoznatljiv po svom uzorku, popularnim kockicama.

Proizvod je kvalitetom vrhunski, a u modnom smislu je svevremenski.

Može se nositi kao elegantan i chic na haljine i štikle, ali i potpuno neobavezno na potrgane traperice i tenisice.

Prvo i osnovno ističe onoga tko ga nosi, jer je filozofija engleskog stila - ne vrištati bojama i dizajnom.

Prošle je godine brand vrijedio oko 2 milijarde funti. U tvornici u mjestašcu Castleford u Yorkshireu ručno se šije 5 tisuća komada kaputa tjedno, a svaki košta najmanje 1100 funti.

Thomas Burberry od samog je početka shvatio koliko je bitno da njegova mala remek-djela nose slavni tog vremena.

Tako je u svoje izvrsne kapute još onda odjenuo Lorda Kitchenera i Lorda Baden-Powella i to mu je bila najbolja promocija.

Više od 160 godina od tada njegov je kaput i dan-danas omiljeni izbor mnogih, pa tako i celebrityja našeg vremena poput Angeline Jolie i Emme Watson.

 

 

7. Coca-Cola

 

Koliko traje: 131 godinu

Logo koji se ne mijenja

1886. godine u Atlanti, farmaceut John Pemberton jedno je poslijepodne spravio tekućinu boje karamele.

Odnio ju je u obližnju ljekarnu gdje je pomiješana s mineralnom vodom i dana kupcima na degustaciju.

Iako se ljudima svidjela, u prvih godinu dana Pemberton je prodavao samo devet čaša dnevno.

Stoga je dijelio besplatne kupone kako bi zainteresirao ljude za svoj proizvod.

Šest godina kasnije jednu je čašu kupio poslovni čovjek i marketinški mađioničar Asa Griggs.

Zaključio je da je riječ o proizvodu kojem treba dati šansu i počeo je oglašavati taj napitak na kalendarima, salvetama, olovkama i zidovima.

Uposlio je i Hildu Clark - tadašnju slavnu pjevačicu kao zaštitno lice za svoje piće kao prvu u nizu celebrityja koji su ga reklamirali.

Coca-Cola se prvi puta u nacionalnim časopisima pojavila 1904., a do 1911. imala je budžet za oglašavanje od milijun dolara.

Slijedili su reklamni billboardi i reklame na radiju, a 1931. stvorena je legendarna božićna reklamna kampanja u kojoj Djed Božićnjak pije Colu dok razvozi darove.

Prva televizijska reklama pojavila se 1950. godine.

Božićna reklama Coca-Cole postala je jedna od najpopularnijih diljem svijeta, među ostalim zahvaljujući i svom prepoznatljivom logu kreiranom još 1886. godine.

Kompanija je zaštitila logo mnogo kasnije, 1923., kad je odlučeno da će se pakiranje mijenjati kroz vrijeme, ali logo nikada.

 

 

8. Converse

 

Koliko traje: 109 godina

Cool image

U dobi od 47 godina, Marquis Mills Converse, koji je bio menadžer u kompaniji koja je proizvodila cipele, otvorio je Converse Rubber Shoe u Massachusettsu.

Proizvodili su obuću od gume i tek 1915. su počeli sa sportskim tenisicama.

Uspjeh je došao u vidu Converse All-Star tenisica za košarku dvije godine kasnije - bile su lagane, imale zaštitnu gumenu kapicu na vrhu i jako fora logo na članku.

Potom je u priču ušao košarkaš Chuck Taylor koji se žalio na umorne noge, a Converse mu je dao posao da isprobava njihove modele i postane njihov ambasador.

Neki od modela dobili su njegovo ime i postali su ultra popularni.

Osamdesetih je Conversu stigla i opaka i konkurencija u vidu Nikea, Adidasa, Reeboka i Pume.

Do 1998. Converse je imao samo 2,3 posto tržišta tenisica tako da ih je Nike kupio 2003., ali nije ugasio Converse brand.

Iskorištena je Convers cool reputacija i postignut je veliki tržišni come back koji nije pokrivao samo sportski segment.

Retro stil Conversica svojim je marketingom prizivao da ga nose samo jako “cool face”, rokeri i buntovnici.

Proizvedene su specijalne edicije Kurt Cobain i Ramones modela Chuck Taylor Conversica i brand je uskrsnuo poput feniksa.

U njima se stvara muzika, slika, hoda ulicama gradova i izlazi na najbolje koncerte.

One su danas naprosto fashion statement i ako ih nosite zna se da ste roker i nikako hipster.

Converse je zapravo obične tenisice pretvorio u dizajnersko platno i predmet želje.

 

 

9. Elizabeth Arden

 

Koliko traje: 107 godina

Ljepota i emancipacija

Elizabeth Arden jedno je od najstarijih imena u industriji ljepote.

Priča je započela 1910. godine nakon što je mlada dama počela prodavati parfeme u svom salonu na njujorškoj Petoj aveniji.

Od samog početka bila je iznimno domišljata i aktivna.

Tako je 1912. na okupljanju sufražetkinja svakoj dala crveni ruž i ta je fantastična nijansa uskoro postala simbol ženske emancipacije.

Iskreno je vjerovala da je svaka žena lijepa i da ima pravo na to.

Elizabeth je nakon crvenog ruža prva ponudila puno novih ideja za uljepšavanje.

Primjerice, 1914. Amerikankama je predstavila sjenila za oči, a 1917. proizvode u svojim manjim izdanjima, idealne za putovanja.

S takvim proaktivnim pristupom i poštivanjem svojih klijentica ne čudi da je brend preživio i Veliku depresiju i sve ostale izazove svjetske ekonomije.

 

 

10. Boeing

 

Koliko traje: 101 godinu

Upornost i predanost

Tijekom svojih stotinu godina Boeing je proživio svašta - od ostavke svog osnivača do masovnih otpuštanja radnika, ali još je ovdje.

William Boeing napustio je kompaniju samo 18 godina nakon što ju je osnovao, ali ostavio je dubok pečat i želju za inovacijama i kvalitetom.

Zapošljavali su inženjere koji su prednjačili u inovacijama i nije im bilo teško raditi koliko treba da bi pobijedili konkurenciju.

Poznata je priča kako kompanija zapravo nije imala dovoljno veliki prostor da izradi Boeing 747, pa su morali napraviti novi hangar.

No, zbog izrazito kratkog roka za izradu, prvi je avion bio napravljen prije nego je dovršen krov na hangaru.

To je postrojenje i danas volumenom najveća zgrada na svijetu.

Boeing je ujedno i proizvođač poznatog Air Force One zrakoplova u kojem se vozi predsjednik SAD-a.

 

 

11. FRANCK

 

Koliko traje: 125 godina

Inovacija i tradicija

Kompanija Franck u Zagrebu postoji od 1892. godine.

Otvorena je kao podružnica njemačkog poduzeća "Heinrich Franck Söhne" koje je još od 1828. proizvodilo cikoriju te se od 1879. uspješno širilo Europom.

Zagrebačka tvornica također se dugo bavila samo preradom cikorije u kavovinu, a 1900. otvorena je i prva sušionica cikorije u Bjelovaru.

Ipak, kroz inovacije se od monokulturalne prerađivačke jedinice zagrebački Franck prometnuo u značajnog i iznimno uspješnog proizvođača mnogih prehrambenih proizvoda: praškova, čajeva, kave, pudinga i grickalica.

Franck danas svoj kultni status duguje prvenstveno svojim vrhunskim napicima – kavi i čaju.

Proizvodnja kave započela je 1960. i to se od početka pokazalo kao pun pogodak.

Tajna Franckove kave leži u mješavini najboljih vrsta sirovih kava te najfinijeg procesa mljevenja.

Ljudi Franck kavu naprosto obožavaju i bitna im je odrednica kulture.

Hrvati vjeruju kako kava mora biti dostupna svima. Ako nekome kažeš - nemam ni za kavu - znači da te stvarno pogodila ljuta nevolja.

Kava nam znači druženje, sklapanje poslova, poziv na spoj, malo slatkog trača ili naprosto uživanje u životu kada je lijep dan i ljudi pijuckaju kavicu gledajući kako život buja oko njih.

Kava je za nas i izraz zahvalnosti, znak pažnje i prijateljstva. Teško da je itko od nas propustio odnijeti u goste legendarnu crvenu "ciglicu", odnosno Jubilarnu Franck kavu.

Asortiman kave se s godinama širi i prati trendove.

Kontinuirano napredovanje u ponudi i proizvodnji omogućava i novim naraštajima da uživaju u mirisima i okusima kao i generacije prije njih.

Pored kave, Franck od 1968. proizvodi i čajeve u filter vrećicama, a 1991. započela je i proizvodnja prvih voćnih čajeva u Hrvatskoj.

Time su pokorili tržište toplih napitaka i uklesali svoj status omiljenog domaćeg branda.

 

 

12. Johnson & Johnson

 

Koliko traje: 131 godinu

Jaka ulaganja u R&D

Gotovo je nemoguće ući u apoteku, dućan ili drogeriju bilo gdje na svijetu, a ne naći neki od Johnson & Johnson proizvoda.

Kompaniju je osnovao Robert Wood Johnson s braćom Jamesom i Edwardom kako bi napravili kirurške flastere i poboljšali sanitarne procese u 19. stoljeću.

Bili su pravi pioniri toga doba i stalno su predstavljali nove proizvode koji su uvelike unaprijedili medicinu, higijenu i njegu: prve pribore za prvu pomoć, sanitarne maramice, dječji puder…

Do 1937. Johnson & Johnson kompanija se raširila na Veliku Britaniju, Argentinu i Brazil i počela je nuditi sve više proizvoda.

Od lijekova, preko kozmetike, do medicinskih pomagala, kompanija je različitim proizvodima naprosto pokorila čitavu jednu industriju svojim brendom.

Njihov “Baby Shampoo” s formulom “bez suza” doživio je pravi boom na tržištu u 1950-ima i dječja linija je postala jedna od najpoznatijih na svijetu, jednako omiljena među djecom i odraslima.

Od osnutka su promijenili samo 9 predsjednika kompanije i tradicionalno imaju jedan od najvećih budžeta za razvoj i istraživanje na svijetu.

 

 

13. The New York Times

 

Koliko traje: 166 godina

Legendarna pouzdanost

The New York Times već 160 godina iz srca New Yorka izvještava o čitavom svijetu.

Do ove godine sakupio je čak 122 Pulitzerove nagrade - više od bilo kojih drugih novina.

Usprkos svim nedaćama oko izdavaštva i opadanju interesa za printane medije, NYT i dalje opstaje, s jakom nacionalnom i međunarodnom reputacijom.

Nadimak im je “Siva Dama” i u vlasništvu su obitelji Ochs-Sulzberger još od 1896. godine.

Arthur Ochs Sulzberger Jr. sadašnji je izdavač NYT i predsjednik kompanije.

Pripada četvrtoj generaciji obitelji koja predsjedava novinama.

Svašta su prošli - od ispričavanja zbog neobjektivnog izvještavanja u Iraku 2004., preko kritika da nisu izvještavali o gladi u Ukrajini, plagiranih članaka Jaysona Blaira i skandala jer su im članci o modi bili prikriveno oglašavanje.

Pa ipak, unatoč izazovima modernog vremena i nevoljama u kojima su se našli, još uvijek ih svaki mjesec, na raznim platformama, čitaju deseci milijuna ljudi.

 

 

14. Stella Artois

 

Koliko traje: 300 godina

Pomno osluškivanje tržišta

Kad se radi o brendingu i marketingu, belgijska marka piva Stella Artois jedan je od najboljih primjera kako se na tržištu održati kroz vrhunske kampanje.

Jedno od najpoznatijih piva na svijetu nastalo je u pivovari Den Hoorn koja je bila poznata po kvaliteti i visokim standardima.

Godine 1717. kupio ju je Sebastian Artois i proizvod je preimenovao u Stella Artois.

"Stella" je na latinskom zvijezda i trebala je isticati kvalitetu proizvoda pri plasmanu na tržištu.

Sve je išlo dobro do 1980-ih kada su se potrošači počeli okretati jeftinijim pivima.

Da spasi novonastalu situaciju, kompanija je uposlila stručnjaka za brending Franka Lowea koji je osmislio novi identitet i kampanju “Uvjerljivo skupo”.

Visina cijene je tako pretvorena u nešto pozitivno naglašavajući kvalitetu i prestiž ako pijete Stellu.

Ipak, novi se problem pojavio 2000-ih, jer se Stella počela prodavati u supermarketima na popustima, pa je njihov slogan izgubio svaki smisao i kompanija je ponovno morala intervenirati.

Tada su u suradnji s agencijom Mother iz New Yorka napravili novi slogan - “Ona je ljepota” i upotrijebili ženstveniji pristup, ponovno naglašavajući da je Stella izbor kvalitete, luksuza i prestiža.

Kampanja je objavljena uz upute o 9 koraka kako točiti Stellu, a pojavile su se i posebno dizajnirane čaše, koje su i danas hit.

 

 

15. Levi Strauss & Co.

 

Koliko traje: 164 godine

Smjelost, karakter i izdržljivost

Nakon što je u svibnju 1853. Levi Strauss stigao iz njemačke pokrajine Bavarske u San Francisco, osnovao je kompaniju, danas cijelom svijetu poznatu kao Levi's.

1873. udružio se s krojačem Jacobom Davisom, a prve Levisice 501 napravljene su 1890-ih.

Moderne traperice pojavile su se 1920-ih, a za njima su bili ludi kauboji, drvosječe i rančeri, jer su hlače bile vrlo izdržljive.

Kasnije su ih nošenjem preuzele razne subkulture i postale su svakodnevni odjevni predmet.

Nisu više bile ni samo plave, nego ih je bilo raznih boja, modela i stalno su se smišljali noviteti u skladu sa željama vrlo probirljivog modnog tržišta.

U Levi’su vjeruju da je tajna uspjeha i održivosti u kreativnosti i inovacijama, jer se neprestano mijenjaju dizajni i materijali.

Svaki je dio traperica pomno smišljen kako bi odgovarao potrebama kupaca, a jedna od velikih prednosti je i to što mogu trajati godinama.

Isto tako, kompanija ne upotrebljava kemikalije u procesu proizvodnje tako da su proizvodi i ekološki prihvatljivi.

Tvrtka je vrlo pametno iskoristila i neke već pomalo zaboravljene muzičke hitove kako bi ih povezala s brandom, te su tako nastale reklame koje su bile prava video remek-djela.

 

 

16. Colgate

 

Koliko traje: 211 godina

Bili su prvi – i nisu to ispustili

Ljudi već 211 godina posežu za prepoznatljivom crveno-bijelom tubom u kojoj je zubna pasta Colgate.

To je ujedno i prva pasta u tubi koja se ikad pojavila na tržištu.

Samuel Colgate prvo je počeo prodavati zubne paste u staklenci 1873. godine.

Nakon toga je 1986. kompanija patentirala i tubu, a svi ostali proizvođači su ih počeli kopirati.

Kasnije su dodali i nazubljeni otvor kroz koji je pasta izlazila kao i fluorid, ali su krenuli i u pojačane marketinške aktivnosti, fokusirane na Colgate kao obiteljski brand.

Roditelji su generacijama prenosili svoje navike pranja zubi na djecu i kupovali Colgate pastu te je tako mali dućan sa sapunima i svijećama koji je William Colgate pokrenuo u New Yorku u 19. stoljeću postao globalna kompanija koja svoje proizvode ovih dana prodaje u 222 zemlje svijeta.

Danas Colgate proizvodi i mnoge druge proizvode za kućanstvo i osobnu higijenu poput sapuna, gelova za tuširanje, šampona, deterdženata, pasti i četkica za zube.

 

 

17. Kellogg's

 

Koliko traje: 111 godina

Stvaranje nove navike

Istraživanja su pokazala kako oko 90% ljudi smatra da je doručak jako bitan, ali ga čak 40% ljudi preskače.

Zbog sve bržeg životnog tempa i hektičnog lifestyla, malo ljudi ujutro kuha obrok, te su pahuljice uglavnom i dalje popularan izbor.

Corn Flakes, odnosno pahuljice, došli su na svjetlo dana sasvim slučajno.

Godine 1884. doktor John Harvey Kellogg je u suradnji sa svojim bratom Will Keithom smislio hranjive pahuljice za svoje pacijente.

Igrom slučaja, nesreća u laboratoriju dovela je do toga da su pahuljice morali procesuirati i sušiti, i dogodio se hit.

Ispalo je da su pacijenti obožavali taj novi okus i htjeli su nastaviti jesti pahuljice i kod kuće.

Braća Kellogg nanjušila su priliku, otvorila kompaniju i smislila pahuljice od kukuruza koje su postale najpoznatije.

Do 1909. više od milijun kutija Kellogg's Corn Flakesa prodalo se u Sjedinjenim Državama.

Slijedili su Bran Flakes, Coco Pops, Frosties i Special K.

Širenje na međunarodno tržište bilo je neizbježno, a kompanija danas ima proizvode u više od 160 zemalja svijeta.

Isto tako oduvijek su potrošačima slali jasnu i bitnu poruku o tome koliko je njihov proizvod bitan za zdravlje i poticali njegovu potrošnju.

Doručak im je uvijek bio u fokusu i poručivali su konzumentima kako je dan najbolje započeti Kelloggsom.

Zbog kampanje “Probudi se” iz 1999. porasla im je prodaja i danas vrijede oko 10 milijardi dolara.

 

 

18. Nikon

 

Koliko traje: 100 godina

Pomicanje granica tehnologije

Nikon je osnovao Japanac Koyata Iwasaki pod imenom - Nippon Kogaku Kogyo Kabushikigaisha.

Posao mu je počeo cvjetati tijekom Drugog svjetskog rata, kad su japansku vojsku opskrbljivali periskopima, lećama i dalekozorima.

Proširili su se na 19 tvornica i narasli su na 23 tisuće zaposlenih.

Nakon rata su proizvodili kamere, ali za razliku od konkurencije, nisu uspjeli uskočiti u vlak proizvodnje uredske opreme.

Tijekom 1980-ih morali su smisliti tehniku kako ponovo privući kupce i spasiti posao koji je stagnirao.

Stoga su sve svoje resurse i vrijeme podredili razvoju kompletnog spektra foto aparata - od profesionalnih do amaterskih.

Također su se usavršili u proizvodnji objektiva, sunčanih naočala i okvira za naočale napravljenih od titaniuma kao i njihovi objektivi.

Nikon je usprkos zahtjevnom tržištu ostao fokusiran na tehnološki napredak, a sa svojom serijom kamera Nikon F osvojio svijet.

Gotovo 30 godina su profesionalci najviše koristili upravo te male aparate, a bili su zastupljeni i u američkom svemirskom programu.

Nikon je neprestano unosio novitete na tržište - objektivi koji se mijenjaju, pohrana podataka, elektronska kontrola zatvaranja leća…

Svoju je reputaciju među profesionalnim i amaterskim fotografima zaradio najviše zbog neprestanog razvoja i ergonomije svojih modela.

Nikon je ujedno napravio i jedan od prvih SLR modela.

 

 

19. BMW

 

Koliko traje: 101 godinu

Kvaliteta i pouzdanost

“BMW” je skraćenica za Bayerische Motoren Werke.

Riječ je o kompaniji koja i nakon 100 godina poslovanja u prosjeku zarađuje 5 milijardi eura godišnje.

BMW je svoj prvi automobil napravio 1928., a prije toga je proizvodio avione, pa je njegov logo zapravo propeler aviona koji se vrti.

Nakon Prvog svjetskog rata njemačkim kompanijama je zabranjeno da proizvode ratne avione i motore prema Sporazumu iz Versaillesa.

Zato su se prebacili na motocikle i automobile.

Danas u prosjeku proizvode 1,4 milijuna vozila godišnje i imaju 106 tisuća zaposlenika diljem svijeta.

Slogan “The ultimate driving machine” upotrebljavaju već punih 35 godina.

1959. BMW je bio blizu bankrota zbog hladnog rata i partnerska tvrtka Mercedesa - Daimler-Benz - pokušala ga je preuzeti.

BMW je uzvratio udarac i uspio vratiti natrag svoje dionice te je tako nastalo legendarno rivalstvo između dva diva.

Organizacija se suočila i s ozbiljnim krizama, ali su zadržali jednu bitnu stvar koja ih izdvaja - nikad nisu odustali od održavanja kvalitete proizvoda zbog kvantitete.

 

 

20. Merriam-Webster

 

Koliko traje: 186 godina

Autoritet izgrađen na znanju

Danas u vlasništvu kompanije Encyclopedia Britanica, Merriam Webster rječnik jedan je od najstarijih brendova na svijetu.

Davne 1831. George i Charles Merriam osnovali su izdavačku kuću i nekoliko godina kasnije su, postumno, otkupili prava na rječnik Noaha Webstera.

Od tog trenutka sva izdanja nose ime Merriam-Webster.

1991. je čak izbačen i slogan "Ne samo Webster. Merriam-Webster."

Razlog leži u tome što je Webster još za života stekao sjajnu reputaciju, pa su kasnije mnogi željeli prisvojiti njegov rad i reputaciju.

Međutim, Merriam-Webster je tome odlučno stao na kraj i izgrađen je izvrstan imidž.

Danas online rječnik Merriam-Webster.com mjesečno ima više od 12 milijuna jedinstvenih korisnika, a njihov "The Collegiate Dictionary" je najprodavanija knjiga u povijesti SAD-a nakon Biblije.

 

Povezani članci

1

2