Jeste spora, ali je ipak tu - digitalizacija administracije u Bosni i Hercegovini. Pa je tako započela i digitalizacija poreznog sustava Federacije Bosne i Hercegovine.
Zakašnjela digitalizacija poreznog sustava FBiH donosi i obavezu pravnih osoba porezne prijave podnositi isključivo korištenjem "kvalificirane elektroničke potvrde".
Novi način podnošenja porezne prijave trebao bi zaživjeti vrlo skoro, a izgledno je kako će to biti od 1. siječnja. Izdavanje kvalificirane elektroničke potvrde u Bosni i Hercegovini vrše Agencija za identifikacijske dokumente, evidenciju i razmjenu podataka (IDDEEA), BH Pošta i kompanija Halcom.
Pravne osobe već bi trebale podnijeti zahtjev za izradu i izdavanje "kvalificirane elektroničke potvrde" jer je sve bliže trenutak kada će se porezne prijave moći podnositi samo njihovom upotrebom. Procjenjuje se kako čak 40.000 pravnih osoba nema "kvalificiranu elektroničku potvrdu", a "nekvalificirane elektroničke potvrde" će se za podnošenje porezne prijave moći koristiti do 31. ožujka 2025. godine.
Proces izrade i izdavanja kvalificirane elektroničkke potvrde u prosjeku traje 15 dana.
Dodatne informacije o kvalificiranom elektroničkom potpisu moguće je pronaći na internetskim stranicama IDDEEA-e, BH Pošte i Halcoma, telefonskim kontaktiranjem ovih subjekata ili preko e-maila.
Očekuje se kako će se iz Porezne uprave FBiH uskoro oglasiti s više detalja o podnošenju porezne prijave upotrebom "kvalificirane elektroničke potvrde" piše Klix.
Klix | Manager.ba