PANEL KONFERENCIJA
U BiH moguć još veći rast izvoza uz poboljšanje poslovnog ambijenta
Manager.ba BiH 30 kolovoza, 2018

Poboljšanje poslovnog ambijenta, direktne strane investicije te blaža porezna politika uz kvalitetnu radnu snagu ključni su faktori za jači rast izvoza i napredak bh. ekonomije.

Ovo su ključni zaključci danas održane panel konferencije “Izazov izvoza“ u organizaciji Poslovnih novina i suorganizaciji Vanjskotrgovinske komore BiH i LRC BIS.

U okviru konferencije govorilo se o temama “Učinak izvoza na bh. ekonomiju“ i “Međunarodna naplata potraživanja i izazovi sa kojima se izvoznici susreću“.

U svom uvodnom izlaganju, ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine, Mirko Šarović, naglasio je da je krucijalno postojanje sistema.

“Jedan od glavnih ciljeva ovog ministarstva u proteklom periodu bio je da omogućimo pristup svim tržištima, a usvajanjem strateških dokumenata i potpisivanjem raznih međunarodnih sporazuma to smo i postigli.

Moja želja u budućnosti je da Bosna i Hercegovina postane članica Svjetske trgovinske organizacije i na tome moramo snažno raditi“, rekao je Šarović te dodao da BiH mora biti stabilna država ukoliko želi privući direktne strane investicije.

Direktorica projekta “100 najvećih u BiH“, Alena Ahmetspahić-Fočo, istakla je da je prošle godine BiH izvezla 11 milijardi KM, a da su najveće kompanije povećale svoj izvoz za 12%, dok je direktor partnerskog LRC BIS, Emil Kučković, kazao da bh. izvoznici ne propadaju nego konstantno rastu i da im treba pružiti podršku.

Direktor za makroekonomski sistem Vanjskotrgovinske komore BiH, Momir Tošić, naveo je da se 70% bh. proizvoda izvozi na tržišta EU, a da su poboljšanja poslovnog ambijenta i infrastrukture u Bosni i Hercegovini imperativi kako bi se izvoz povećao.

Govoreći iz kuta uspješnih bh. izvoznika, Vedad Halilović iz kompanije AS Holding naglasio je da je neophodno brendirati Bosnu i Hercegovini kao državu iz koje dolaze kvalitetni proizvodi, dok je Ševal Suljkanović iz kompanije BIMAL istakao da ekonomska diplomacija treba napraviti pretpostavke za daljnje razvijanje poslovanja i izvoza bh. kompanija.

Goran Vrhovac iz kompanije Mladegs Pak iz Prnjavora istakao je da bez povećanja izvoza i obima poslovanja kompanije ne mogu otvarati nova radna mjesta niti ulagati u opremu ili IT, dok je Hrvoje Stojić iz Addiko Bank BiH kazao da se na primjeru Hrvatske vidi da europske integracije pozitivno utiču na povećanje izvoza.

Diskutirajući o međunarodnoj naplati potraživanja, Matej Golob iz kompanije Converta d.o.o. Ljubljana kazao je da 60% računa u EU nije naplaćeno ili je naplaćeno sa zakašnjenjem., dok 50% malih firmi ima problem sa tim da fakture nisu plaćene na vrijeme.

Direktorica LRC Inkasso, Amina Ahmetović, istakla je da se u BiH dnevno blokira više od 200 transakcijskih računa i da direktori trebaju voditi računa o riziku plasmana i naplate, dok je Đenan Bogdanić iz kompanije Batagon Factoring d.o.o. istakao da je tržište kreditnog osiguranja u BiH potpuno nerazvijeno i da se na tome mora raditi kao na jednom rješenju za problem naplate potraživanja.

Aldijana Dubravić iz Izvozno kreditne agencije – IGA naglasila je da ova institucija može biti partner svim kompanijama koje izvoze tako što u slučaju neuspjeha sa naplatom sami financiraju dug u obimu od 70 do 90%.

Panel konferencije “Izazov izvoza“ održana je kao najava vodećeg privrednog događaja «100 najvećih u BiH», 31. dodjele priznanja najuspješnijim kompanijama u Bosni i Hercegovini koja će se u hotelu Hills održati 26.09. i okupiti najuspješnije bh. privrednike.

Povezani članci

1

2

Video
Željko Kiauta, poduzetnik iz Francuske
Od nogometnih škola Veleža i Lyona do platforme Sportiw
DAVORIN VIDAČKOVIĆ, GUMA M
Izazov je i užitak voditi tvrtku simbol automobilske branše
IVICA SIVRIĆ, REDAH
Javni sektor je često u sukobu umjesto u partnerstvu s privatnim