SAVJETI
Tko su socijalni poduzetnici i jeste li jedan od njih?
Manager.ba/poduzetnik.biz 11 veljače, 2020
Izvor fotografije:
poduzetnik.biz

Socijalni poduzetnici žive i rade za neku plemenitu svrhu. Nije riječ samo o tome koji posao obavljaju ili koji proizvod prodaju, već i zašto obavljaju taj posao i zašto prodaju određeni proizvod. Njihova tendencija je, ne samo shvatiti vlastitu svrhu, već pomoći i drugima da otkriju i ispune svoju.

 

Socijalni poduzetnici su poduzetnici koji vode profitne tvrtke i istovremeno teže rješavanju globalnih problema. Posljednjih godina socijalno poduzetništvo prerasta u novi poslovni model. Studija Society for Human Resource Managementa utvrdila je da čak 94 % milenijalaca teži tome da svoje vještine iskoriste kako bi pridonijeli nekom plemenitom cilju.

Svrha

Socijalni poduzetnici žive i rade za neku plemenitu svrhu. Nije riječ samo o tome koji posao obavljaju ili koji proizvod prodaju, već i zašto obavljaju taj posao i zašto prodaju određeni proizvod. Njihova tendencija je, ne samo shvatiti vlastitu svrhu, već pomoći i drugima da otkriju i ispune svoju.

Potražnja

Današnji potrošači žele socijalno poduzetništvo. Sve je veći broj ljudi koji su zainteresirani za proizvode i usluge koji se podudaraju s njihovim vrijednostima. Danas možete vidjeti da čak i investitori podupru sve više pozitivnih projekata, poput primjerice rješavanja stambenog studentskog problema.

Motivacija i trajna sreća

Kada radite nešto što vas ispunjava, mnogo je lakše ostati motiviran i sretan, a time pomažete i drugima u pronalasku svoje svrhe. Želite li se uključiti u socijalno poduzetništvo morate shvatiti da pomaganje svijetu na značajan i istinski jedinstven način, zahtijeva više od pukog doniranja novca u plemenite svrhe. Želite li se istovremeno izdvojiti i biti mudar poslovni čovjek i borac protiv društvenih problema, morat ćete razviti određene vještine.

Sedam vještina ključnih za uspjeh socijalnih poduzetnika

1. Prepoznavanje socijalnih vještina

Socijalni poduzetnici počinju s prepoznavanjem problema. Dobar primjer je Muhammad Yunus koji je uočio da se siromašni ljudi u Bangladešu suočavaju s problemima kada je u pitanju osiguravanje nekog iznosa kredita. Umjesto mogućnosti osiguranja kredita putem bankarskog sustava, oni su bili prisiljeni prihvatiti zajmove lokalnih “grabežljivaca” s iznimno nepravednim kamatama.

2. Identificiranje poslovnih mogućnosti

Socijalni poduzetnik treba prepoznati socijalni problem, ali i poslovnu priliku unutar problema. Već spomenuti socijalni poduzetnik Muhammad Yunus stvorio je Grameen banku koja odobrava mikrokredite, a zatim taj novac koristi za financiranje novih kredita. Stimulirajući gospodarstvo tog područja uspio je razviti vlastiti posao i pružiti pomoć drugima kako bi pokrenuli svoj.

3. Osobna uključenost kao nadahnuće za nove promjene

Naravno, nije dovoljno samo imati sjajnu ideju. Grameen banka koristila je Yunusova vlastita sredstva, ali i njegovo znanje o financijama kako bi pomogla drugima u osiguravanju kredita. Iskoristite svoje vještine i vrijeme kako biste proširili i unaprijedili rad, a ljudi će vam se postepeno u tome priključiti.

4. Izravno djelovanje

Izravno djelovanje slično je prethodnoj točki koja naglašava osobnu uključenost kao faktor koji će nadahnuti nove promjene, no također podrazumijeva i učenje novih vještina te stvaranje novih veza kako bi vaše poslovanje napredovalo. Ono najčešće uključuje osnivanje organizacija, mreža i infrastrukture kako bi se uvele promjene koje socijalni poduzetnici žele vidjeti. Također, to uključuje terenski rad s pogođenim zajednicama – prepoznavanje i razumijevanje onoga što im je potrebno i poduzimanje mjera za pomoć.

5. Javni govor

Kako biste ljude uključili u svoju misiju, potrebno je razviti učinkovitu vještinu javnoga govora. Morate biti u stanju ilustrirati svoju viziju, objasniti zašto je to imperativ i naposljetku slušatelje motivirati na djelovanje.

6. Suočavanje s neuspjehom

Kada bi svijet bio savršeno mjesto, potrebe za socijalnim poduzetnicima ne bi bilo. Međutim, ljude koji trebaju pomoć u borbi s takvim problemima susrećemo na svakom koraku. Da je to lako, svatko bi to radio – ali nije, i to je stvarnost s kojom se svaki socijalni poduzetnik mora pomiriti. Suočavanje s neuspjesima znači biti u stanju suočiti se s izazovima i preprekama, pokušavati čak i nakon neuspjeha i uhvatiti se u koštac sa sljedećim izazovom.

6. Kreativnost

Kada bi pronalazak rješenja za sve svjetske probleme bio lak, probleme ne bismo ni imali. Ipak, socijalni poduzetnici moraju biti u stanju iskoristiti kreativnost i inovativnost kako bi nadišli prepreke.